صفحه نخست  •  فهرست تالارها  •  نگارخانه  •  لیست اعضا  •  گروه‌ها  •  جستجو  •  ورود
 
1
ارسال موضوع جدیدپاسخ به موضوع
نویسنده پیغام
اهوراآفلاين
داره راه ميفته!
داره راه ميفته!

آواتار

تاريخ عضويت: سه‌شنبه 13 آبان 1382
مجموع ارسالها: 480
اعتبار کسب شده: 3000
محل سکونت: تهران
جنسيت: نامشخص
ارسال چهارشنبه 10 تير 1383، ساعت 20:37
 4 سال و 5 ماه پيش
#1
 
بخوانيد!
آخر حقوق بشر!!!

دادگاه اروپايي حقوق بشر استراسبورگ به دانشگاه‌هاي ترکيه، حق منع حجاب مسلمانان را اعطا کرد.
به گزارش سرويس بين‌الملل «بازتاب»، اين دادگاه شکايت يک دانشجوي ترکي را که معتقد بود اين ممنوعيت، نقض آزادي مذهب وي است، رد کرد.
به گزارش «بي.بي.سي»، دولت ترکيه اعلام کرده است که حجاب در تناقض با طبيعت سکولار اين کشور است. خبرنگاران بر اين باورند که اين تصميم، مي‌تواند در کشورهاي ديگر نيز پيامدهايي داشته باشد.
فرانسه نيز پيش از اين، ممنوعيت حجاب را در مدارسش اعمال کرده بود.
اين پرونده در سال 1998 توسط ليلا ساهين، دانشجوي پزشکي مطرح شده بود. در آن زمان، وي از شرکت در امتحانات محروم و پس از آن نيز از ورود او به دانشگاه جلوگيري شد.
او بر اين باور است که اين ممنوعيت، تبعيض‌آميز بوده و حقوق بشر و حق آموزش وي نقض شده است.
همچنين دادگاه مي‌گويد که معيارهاي موجود در دانشگاه‌ها به خاطر جلوگيري از جنبش‌هاي مذهبي بنيادگرايانه براي دانشجوياني که در اين راه فعال هستند، تحت کنوانسيون اروپايي حقوق بشر، قابل توجيه است.
سال گذشته نيز يک خانم ترک ديگر به نام زينب تکين، پرونده‌اي مشابه را مطرح کرد، اما دادگاه در فوريه گذشته آن را رد کرد.

_________________
روزی تو خواهی آمد از كوچه های باران
تا از دلـــــــم بشویی غمهای روزگـــــاران
 
1
1
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
جهنم عاشقآفلاين
سال صفري!
سال صفري!

آواتار

تاريخ عضويت: يکشنبه 24 خرداد 1383
مجموع ارسالها: 73
اعتبار کسب شده: 3000
محل سکونت: فعلا شيراز
جنسيت: نامشخص
ارسال چهارشنبه 10 تير 1383، ساعت 20:45
 4 سال و 5 ماه پيش
#2
 
شايد حق با دادگاه باشه.
چه طور به من بيچاره گير ميدن که چرا آستين کوتاه پوشيدم؟
خوب اونها هم دارن تلافي در ميارن.

_________________
چوبه ي دار و هزاران سر ديدار خدايا ز چه رو؟
آدم و سيب و دوصد تهمت و انکار خدايا ز چه رو؟
برو عاشق که جهنم همه از بهر تو شد سرخ - آتش
تو ميان و همه کفار چو پرگار خدايا ز چه رو؟
 
1
1
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
اهوراآفلاين
داره راه ميفته!
داره راه ميفته!

آواتار

تاريخ عضويت: سه‌شنبه 13 آبان 1382
مجموع ارسالها: 480
اعتبار کسب شده: 3000
محل سکونت: تهران
جنسيت: نامشخص
ارسال چهارشنبه 10 تير 1383، ساعت 21:01
 4 سال و 5 ماه پيش
#3
 
جهنم عاشق نوشته بود:
شايد حق با دادگاه باشه.
چه طور به من بيچاره گير ميدن که چرا آستين کوتاه پوشيدم؟
خوب اونها هم دارن تلافي در ميارن.


ببخشيد!
اما فکر کنم پرت و پلا ميگي.
کي به تو گير داده.
الان به خانوم ها هم کسي گير نميده که چرا آستين کوتاه پوشيدين(توضيح: نويسنده فکر مي کنه شما مذکر هستيد.)

_________________
روزی تو خواهی آمد از كوچه های باران
تا از دلـــــــم بشویی غمهای روزگـــــاران
 
1
1
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
بروبچ پررو
زبون بسته!
زبون بسته!

آواتار

مجموع ارسالها: 12
اعتبار کسب شده: 3000
محل سکونت: 
جنسيت: نامشخص
ارسال چهارشنبه 10 تير 1383، ساعت 22:24
 4 سال و 5 ماه پيش
#4
 
آستين کوتاه که سهله فکر نميکنم آگه حتي خودتون را به تيپ خارجي ها در بياوريد و بي حجاب هم به خيابان برويد کسي چيزي به روي شما بياورد ؟؟؟؟؟
 
1
1
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
بروبچ پررو
زبون بسته!
زبون بسته!

آواتار

مجموع ارسالها: 12
اعتبار کسب شده: 3000
محل سکونت: 
جنسيت: نامشخص
ارسال چهارشنبه 10 تير 1383، ساعت 22:25
 4 سال و 5 ماه پيش
#5
 
اهورا نوشته بود:
بخوانيد!
آخر حقوق بشر!!!

دادگاه اروپايي حقوق بشر استراسبورگ به دانشگاه‌هاي ترکيه، حق منع حجاب مسلمانان را اعطا کرد.
به گزارش سرويس بين‌الملل «بازتاب»، اين دادگاه شکايت يک دانشجوي ترکي را که معتقد بود اين ممنوعيت، نقض آزادي مذهب وي است، رد کرد.
به گزارش «بي.بي.سي»، دولت ترکيه اعلام کرده است که حجاب در تناقض با طبيعت سکولار اين کشور است. خبرنگاران بر اين باورند که اين تصميم، مي‌تواند در کشورهاي ديگر نيز پيامدهايي داشته باشد.
فرانسه نيز پيش از اين، ممنوعيت حجاب را در مدارسش اعمال کرده بود.
اين پرونده در سال 1998 توسط ليلا ساهين، دانشجوي پزشکي مطرح شده بود. در آن زمان، وي از شرکت در امتحانات محروم و پس از آن نيز از ورود او به دانشگاه جلوگيري شد.
او بر اين باور است که اين ممنوعيت، تبعيض‌آميز بوده و حقوق بشر و حق آموزش وي نقض شده است.
همچنين دادگاه مي‌گويد که معيارهاي موجود در دانشگاه‌ها به خاطر جلوگيري از جنبش‌هاي مذهبي بنيادگرايانه براي دانشجوياني که در اين راه فعال هستند، تحت کنوانسيون اروپايي حقوق بشر، قابل توجيه است.
سال گذشته نيز يک خانم ترک ديگر به نام زينب تکين، پرونده‌اي مشابه را مطرح کرد، اما دادگاه در فوريه گذشته آن را رد کرد.



با اون قانون حقوق بشري و با اين مجريان قانون هيچ چيز عجيب نيست
 
1
1
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
يلداآفلاين
بزنم به تخته!
بزنم به تخته!

آواتار

تاريخ عضويت: سه‌شنبه 20 خرداد 1382
مجموع ارسالها: 116
اعتبار کسب شده: 3000
محل سکونت: ايران زمين
جنسيت: زن
ارسال پنجشنبه 11 تير 1383، ساعت 2:08
 4 سال و 5 ماه پيش
#6
 
قبل از هر چيز بگم که توپم خيلي پره و ممکنه طولاني بشه ولي بايد حرفهامو ميزدم

به احتمال خيلي زياد خيلي از ماها از جمله شما" اهورا" و شما " بر و بچ پررو" مسلمون هستيم و داريم به اين قضيه از يه ديد خاص نگاه ميکنيم .

يه لحظه , فقط يه لحظه فکر کنيد مسلمون نيستيد و به اين مسئله نگاه کنيد.
ميدونيد اشکال کار کجاست ؟متاسفانه بيشتر ما آدما و به نظر من بخصوص مسلمونا عادت کرديم ظاهر امور را با دين وفق بديم و باطن رو به حال خودش رها کنيم

مثال بزنم؟
مثلا طرف معتقد است نماز جماعت خيلي ثواب داره پا ميشه ميره مسجد ولي چند در صد از اونايي که ميرن مسجد تحقيق ميکنن امام جماعتي که دارن پشت سرش نماز ميخونن آدم درستيه يا نه (اميدوارم توهين به مقدسات نکرده باشم) عادل هست يا نه؟

در صورتيکه من فکر ميکنم هدف از بپا داشتن نماز جماعت تمرين وحدت است و يه گروه هرچند کوچک بايد يه رهبري عادل داشته باشه و اگر فرد به اين نظام اجتماعي عادت کنه در لايه هاي بالاتر هم فقط حامي رهبران عادل خواهد بود.

يا يه مثال ديگه
استاد دانشگاهي تعريف ميکرد که فردي دو تا خونه داشته و پسرش مستاجر بوده و وضع ماليش جوري نبوده که بتونه مستاجر باشه . خلاصه اين استاده با اين آقا صحبت ميکنه که
يکي از اين خونه ها رو به پسرش بده طرف ميگه من اين خونه رو براي وقف گذاشتم
و به هيچ قيمتي حاضر به اينکار نميشده بالاخره استاده قانعش ميکنه
چند وقت بعد که اون آقا استاده رو ميبينه ميگه شما بهشت رو از من گرفتيد Shocked Confused:

آيا واقعا دين ما بهشت رو در برابر اين چيزها وعده داده؟
چرا چيزاي ديگه دين رو نميبينيم؟ من به شخصه ميبينم خيلي چيزايي که تو اسلام انقدر تاکيد روشه تو جوامع غربي بيشتر رعايت ميشه تا تو کشور اسلامي خودمون.

چقدر خونديم النظافة من الايمان ؟ پيامبر ما 1400 سال پيش به حضرت علي فرمودند اگه شده قرض کني , قرض کن و آب غسل جمعه رو تهيه کن .چرا ؟براي اينکه تو اون زمان لااقل مردم هفته اي يه دفعه رو حموم برن اما مردم ايران رو ميبينيم که چند صد سال ديگه هم در زمان کريم خان زند
از اينکه پادشاهشون-وکيل الرعايا شون- اينقدر ميرفته حموم تعجب ميکردند و ميگفتند خان مگر مرغابي شده؟ _کريم خان ماهي يکبار حمام ميرفته_

اما مطمئنم اگه ميخواستن مسجد بسازن همه احساس ميکردن ديگه جاشون تو بهشته
الان هم همينطوره
البته همه اينا رو تا اينجا گفتم که بگم يه عده تو اين جامعه اينجورين يه عده ديگه هم که متاسفانه موارد زيادي رو به چشمم ديدم از دين زده شدن
ميدونين چرا ؟من فکر ميکنم از همين تبليغهاي بيش از حد و از همين ظاهر کارهاي خوداگاهانه و گاهي ناخوداگاهانه است.

به احتمال زياد همه ما اخبار گوش ميديم لابد مستحضر هستيد که اخيرا گوينده اخبار در صدا و سيما قبل از هر چيز با سلام و صلوات بر پيامبر و آل او شروع ميکند.

يه لحظه فکر کنيد در کشور ما اکثريت با مسيحي ها باشه چند نفر از ما مسلمونا خوشش مياد
که موقع گوش دادن به اخبار با سلام بر مسيح و پدر و پسر و... شروع بشه ؟
چند تفر از ما خوشش مياد که پاي يه برنامه خبري که ميشينه همون اول بوسيله دين يه خط فرضي بين شنونده ها و بيننده ها کشيده بشه و اگر هم ذهنها متوجه اين يه قلم نبوده و همه چه مسيحي چه زردشتي چه مسلمون چه کليمي و... ميخوان به اخبار گوش بدن دوباره بايد يه عده احساس تبعيض بکنن
پس يه جاهايي لازمه که ملي باشيم تا مذهبي و چيزهايي که ممکنه دلامونو از هم دور کنه رو
پررنگ نکنيم مطمئن باشيم که به زور نميشه دين کسي رو عوض کرد . بياييم به اقليتها احترام بگذاريم

و اما مسئله حجاب در کشورهاي غربي عين همين مسئله اخباري بود که گفتم اونا ترجيح ميدن که مسائلي که باعث بوجود اومدن گروههايي با تعصبات شديد ميشه در جاهاييکه همه براي يه هدف جمع شدن بروز نکنه . بهتره بدونيد که در چنين جاهايي انداختن صليب هم ممنوع است.

و اگه اين کار اونا رو هنوز هم قبول نداريد :
آيا موافقيد که کشور ماهم که مثل اوناست به اقليتها اجازه نميده بدون حجاب اسلامي برن جايي
توي همين بخش خودمون آقاي دانايي و خانم سيم و زر کليمي هستند .
به نظرتون کمي عجيب نيست خانم سيم و زر بدون حجاب اسلامي بيان تو بخش؟

در ضمن پوشش توي خيابونا ملاک نيست توي اون کشور ها هم کسي مانع داشتن حجاب اسلامي توي خيابونها نيست


پس :چشم ها را بايد شست , جور ديگر بايد ديد.
 
1
1
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
بروبچ پررو
زبون بسته!
زبون بسته!

آواتار

مجموع ارسالها: 12
اعتبار کسب شده: 3000
محل سکونت: 
جنسيت: نامشخص
ارسال شنبه 13 تير 1383، ساعت 17:12
 4 سال و 5 ماه پيش
#7
 
خواهش ميکنم از مغالطه و سفسطه بافي بپرهيزيد و موضوعاتي را که به هم ربطي ندارد را اينجوري مطرح نکنيد
با قسمت اول صحبتتون در مورد نگاه سطحي بعضي موافقم اما نتيجه گيري شما نشان ميدهد خودتان نيز نگاهي سطحي به اين موضوع داريد که بعدا در مورد آن بحث ميکنم
 
1
1
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
اهوراآفلاين
داره راه ميفته!
داره راه ميفته!

آواتار

تاريخ عضويت: سه‌شنبه 13 آبان 1382
مجموع ارسالها: 480
اعتبار کسب شده: 3000
محل سکونت: تهران
جنسيت: نامشخص
ارسال يکشنبه 14 تير 1383، ساعت 11:55
 4 سال و 5 ماه پيش
#8
 
يلدا نوشته بود:
قبل از هر چيز بگم که توپم خيلي پره و ممکنه طولاني بشه ولي بايد حرفهامو ميزدم
به احتمال خيلي زياد خيلي از ماها از جمله شما" اهورا" و شما " بر و بچ پررو" مسلمون هستيم و داريم به اين قضيه از يه ديد خاص نگاه ميکنيم . ...

فکر کنم اکثر ماها(بچه هاي تالار) بيشتر حرفات رو قبول داريم. مثلا اينکه چشم ها را بايد شست و جور ديگر بايد ديد. اما بايد توجه کرد که الزاما هرجور ديگري خوب نيست. Wink

اما چند تا نکته هم هست که بنظرم مي رسه:
1-فکر نمي کنم بشه همه افراد رو هميشه راضي نگه داشت. شما هرکاري که بکني يکسري ناراضي هستند. پس بهتره تا ميشه حداکثر افراد رو راضي نگه داشت. اين پايين ترين سطح منطقي کاريه که ميشه کرد.
2- هميشه حق با اکثريت نيست. مثلا توي يک خانواده که سه تا بچه کوچيک دارند، اکثريت با يچه هاست(3-2) اما نمي تونيم بگيم که هميشه حق با بچه هاست. منظور اينکه يه معياري واسه تعيين حقوق بايد وجود داشته باشه. اين بحث کاملا منطقيه و مورد قبلي رو نقض ميکنه.

اما چند تا واقعيت هم هست که اگه "جور ديگر بايد ديد" اينارو هم بايد ديد:
شما ميگين که فرد مسيحي که مي خواهد اخبار گوش کنه بايد صلوات فرستادن گوينده تلويزيون را هم تحمل کنه(!). خوب اين درست. اما نمي گين که مسلموني هم که تو آمريکا زندگي مي کنه مي خواهد اخبار گوش کنه بايد کلي قيافه هاي ناجور و تبليغات هاي سکس و از اين موارد رو تحمل کنه(مثالي که خودم بارها ديدم: شبکه تلويزيوني CBS آمريکا).

حالا شما بگين تحمل کدوميک ساده تره، يک درود و سلام بر پيامبر براي مسيحيه، يا ديدن تصاوير سکس براي مسلمونه. که يه کار ضد اخلاقيه.
اخلاقيات چيزي نيست که دين بخواهد به ما اجبار کنه، يه موضوعيه که در نهاد آدم هست(و همينه که بقول خود شما اونا تو بعضي کارها مثل نظافت و صداقت از ما مسلمان ترند) و زندگي سالم و مترقي در گرو اينه.

خودش، اما بقول دانشمندان خودشون دراين که ديگه يه

کلام آخر اينکه منظور من ازتاپيک فوق اين بود که اونا ادعا دارن که افراد توي کشورشون آزادند هرجور که مي خوان زندگي کنند، حتي در آمريکا و چند کشور ديگه آنقدر مردم را ازاد مي دانند که مي توانند با هم جنس خود رسما ازدواج کنند، و اين قضيه آزادي تا جايي پيش مي رود که در انگلستان مجلس به بررسي مسئله ازدواج رسمي انسان با حيوان مي پردازد(مثلا آقايي قلاده سگي رو به دست بگيره و به محضر بره تا اسم خانوم سگه تو شناسنامش ثبت بشه و برعکس ). و چنانکه مي دانيد در اکثر کشورهاي آزاد غربي نوع پوشش از نظر حداقلي، محدوديتي ندارد. بطور ساده يعني افراد محدوديتي براي لُخت تر شدن ندارند.
با تمام آزادي هايي که اين خير خواهان(!) به مردم کشورشان مي دهند، در عين ناباوري و تناقض پوشش اسلامي منع قانوني پيدا مي کند به بهانه اينکه افراد حق ندارند مذهب شان را در جامعه اشاعه دهند، و شگفتانه تر اينکه در کشور ترکيه که اکثر مردمش مسلمانند پوشش اسلامي در دانشگاه مي شود خلاف قانون و مجازاتش اخراج .
حال مقايسه بفرماييد درصد مسلمانان را در کشور ترکيه و يا فرانسه، با درصد غير مسلماني که در ايران مجبورند با حجاب بگردنند و ببينيد کداميک ظلم بزرگتري مرتکب مي شوند. و حتما اين نکته را هم در نظر بگيريد که آنها مدعيان حقوق بشر هستند و ما را ناقض حقوق بشر مي دانند. چرا که افراد را مجبور مي کنيم پوشش خاصي داشته باشند.
پس مي بينيم که آنها بر خلاف ادعايشان عمل مي کنند و اين چيز تازه اي نيست. شعارشان آزادي بي قيد و شرط انسان هاست و با همين اشعار به کشورهايي چون ما خرده مي گيرند، اما هر جا که منافعشان در خطر باشد اين آزادي را قيچي مي کنند.

پس: چشم ها را بايد شست جور ديگر بايد ديد Wink

_________________
روزی تو خواهی آمد از كوچه های باران
تا از دلـــــــم بشویی غمهای روزگـــــاران
 
1
1
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
بروبچ پررو
زبون بسته!
زبون بسته!

آواتار

مجموع ارسالها: 12
اعتبار کسب شده: 3000
محل سکونت: 
جنسيت: نامشخص
ارسال يکشنبه 14 تير 1383، ساعت 16:37
 4 سال و 5 ماه پيش
#9
 
تازه شما داريد اجباري بودن حجاب را با اجباري بودن بي حجابي قايسه کنيد توجه داشته باشيد که بي حجابي از ضروريات اديان ديگر نيست بدين معني که اگر فرضا خانم غير مسلماني با حجاب گشت بر خلاف شئون ديني خود رفتار نکرده بلکه حتي راهبه ها حجاب را تا حدي مراعات ميککند حال انکه حجاب از شئونات دين ماست اينکه ما بگوييم کسي بي حجاب نباشد نه لطمه اي به دين فرد ميزند و نه لطمه اي به شخصيت او تنها بلاکه از نظر ما ارزش او را افزايش ميدهد و مقام و موقعيت او را بالا ميبرد حال آنکه اينکه بگويند حجاب نباشد برعکس مبارزه با شئوني است که مورد پذيرش يک شخص قرار گرفته آن جلوگيري از سقوط است و اين جلوگيري از عروج
 
1
1
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
يلداآفلاين
بزنم به تخته!
بزنم به تخته!

آواتار

تاريخ عضويت: سه‌شنبه 20 خرداد 1382
مجموع ارسالها: 116
اعتبار کسب شده: 3000
محل سکونت: ايران زمين
جنسيت: زن
ارسال چهارشنبه 17 تير 1383، ساعت 22:06
 4 سال و 4 ماه پيش
#10
 
بگذاريد اول اينو بگم که وصل شدن من به اين تالار با خداست . Pray الان يه هفته س که تلاش بنده براي وصل شدن به اين سايت ثمري نداشته و الان هم به طور کاملا اتفاقي موفق شدم
در نتيجه از دوستان عزيز ميخوام که از جواب دادن به من در اينجا خودداري کنن و اگر دلشون خواست به من ايميل بزنن.

ممنونم Smile

و اما من اين فرصت طلايي _کانکت بودنم_ را غنيمت ميشمارم و جهت شفاف سازي مطالبي رو عرض ميکنم: Shame on you

تمام منظور من از پستي که زدم اين بود که " شايد کشورهايي که گفتيد حقوق بشر را رعايت نميکنن اما مگر در کشور خودمان رعايت ميشود؟؟"
من به طور کلي مخالف تاپيک شما نبودم اما معتقدم وقتي ما خودمون کلي مشکل داريم چرا به جاي حل کردن مشکلات خودمون ميخواهيم مشکلات بقيه را علم کنيم ؟ Confused:

مشکل من اين نيست که گوينده اخبار سلام بر پيامبر ميفرسته - چه اشکالي داره تازه شايد بعد از نام خدا زيباترين مقدمه باشه.
مشکل من اين نيست که غير مسلمون مجبوره اين جمله رو تحمل کنه _اهورا گفته بود " حالا شما بگيد تحمل کدوم يک ساده تر است؟..."_ نه!
منظور من اينه که اينقدر ظاهر ديني به همه چيز نديم اگه زياده روي کنيم از اون ور بوم ميفتيم و اين يکي از مشکلات ماست و اونا ميخوان اين مشکل رو نداشته باشن.

بگذاريد مثال بزنم:
اگه خوابگاهي باشيد يا لااقل گذارتون به خوابگاه افتاده باشه حتما اتاقهايي رو ديديد که ديوارهاشون کثيفه و هر کس از راه رسيده يا يه چيز روش نوشته يا
يه چيزي چسبونده يا عکسهاي افراد قبلي رو کنده و جاش مونده . توي خوابگاه ما هم همينطور بود و بعضي از بچه ها خودشون رنگ ميخريدند و اتاقشون رو رنگ ميزدن(از جمله خود من)
يه فلتي بود تو خوابگاهمون , در و ديوارشون رو رنگ زده بودند خيلي قشنگ شده بود, همه جا سفيد شده بود ولي هر چي دم دستشون رسيده بود رنگ کرده بودند کم مونده بود قاشق , چنگال و کفش و لباسشون رو هم رنگ کنن.

چيزي که من ميگم نقل همين يه سطل رنگ و قلم مو است . نميشه که همه چيز رو رنگ دين بهش زد.گاهي وقتها قاشق چنگال رنگ شده رو ميشه تحمل کرد اما بعضي چيزها هم هستند که رنگ کني ديگه اعتبار خودشون رو از دست ميدن ,مثل آينه!
حرف من اينه : ميانه روي
و اسلام دين اعتدال است.
متاسفانه ما مسلمونها -که خيليهامون فقط داريم اسم مسلموني رو يدک ميکشيم- همه چيز رو ميخواهيم به نفع خودمون باشه تا جاييکه تو همين تالار _يادم نيست کي_ بعضيها رو ميبينيم که از رايگان بودن يک کتاب تبليغ دين زردشت و گران بودن کتاب مطهري
چقدر ناراحت ميشن. تو کشوري که ما خيلي چيزها رو به اونا تحميل کرديم از اينکه اونا اينقدر جربزه دارن که براي تبليغ دينشون از جيبشون مايه بذارن ناراحت ميشيم و اسلام رو در خطر ميبينيم. ما هم مثل اونا انقدر دينمون رو دوست داشته باشيم, که کتاب مجاني چاپ کنيم کسي جلومونو نميگيره ! اما وقتي چاپ کرديم به زور کسي رو وادار به خوندنش نکنيم!

حرف من اين بود که اينقدر دين افراد رو به رخ هم نکشيم و فکر ميکنم اونا هم چنين منظوري از منع حجاب داشتن
و فکر نميکنم مسلموني که داره اخبار رو از يه شبکه تلويزيوني امريکايي ميبينه با ديدن اون تصاوير ذهنش معطوف مسائل ديني بشه مگر اين که خبر يک خبر مرتبط با دين باشه توجه داشته باشين که خيلي از مسلمونهاي دنيا حتي کشورهاي عربي خيلي اهميتي به حجاب نميدن
و ممکنه فرد مسلموني که شما فرموديد که اين شبکه رو تماشا ميکنه جزو همين دسته باشه. و حتي اگه نباشه وقتي چيزي ميبينه که حتي شايد پا را از بيحجابي هم فراتر نهاده و مسائل غير اخلاقي رو نشون ميده فکر نميکنم به اين فکر کنه که دين اين آدما چيه بلکه با خودش ميگه چقدر اينا از انسانيت دور افتادن چون به قول خودتون " اخلاقيات چيزي نيست که دين بخواهد به ما اجبار کنه، يه موضوعيه که در نهاد آدم هست " .

بعضي قوانين را در بعضي جوامع تا تبعه اون جامعه نباشي نميتوني مصلحتش رو درک کني
براي همين هم من با اجباري بودن حجاب براي همه در ايران مخالف نيستم و به نظرم براي اونا هم همينطور .صلاح مملکت خويش را خسروان دانند .


ودر مورد کلام آخر اهورا , شما قانون کشور فرانسه يا ترکيه را با قانون امريکا يا انگليس مقايسه کرده ايد. حتي اگه همه اونا سرو ته يه کرباس باشند من نگفتم اونا دارن حقوق بشر رو رعايت ميکنن و نگفتم که ما داريم به اقليتهايي که مجبورن حجاب رو رعايت کنن ظلم ميکنيم اگه يادتون باشه تاکيد بر عجيب بودن رعايت نکردنشون هم کردم.

و گفته بوديد که "...و ما را ناقض حقوق بشر مي دانند. چرا که افراد را مجبور مي کنيم پوشش خاصي داشته باشند. " من فکر ميکنم که اونا به خاطر چيزهاي ديگري که ديده اند بر اين باورند: 18 تير - زهرا کاظمي- هاشم آغاجري -و تعطيل شدن بعضي روزنامه ها
و اصلا باور اونها براي من مهم نيست .من خودم ميبينيم,مي انديشم و تصميم ميگيرم.

ولي مثل اينکه بهتره بر اين باور نباشم که چشمها را بايد شست بلکه : چشم ها را بايد بست. B-) Silenced
 
1
1
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
عبودآفلاين
آخر آدم بيکار!
آخر آدم بيکار!

آواتار

تاريخ عضويت: چهارشنبه 28 خرداد 1382
مجموع ارسالها: 1317
اعتبار کسب شده: 3000
جنسيت: مرد
ارسال سه‌شنبه 23 تير 1383، ساعت 2:27
 4 سال و 4 ماه پيش
#11
 
يلدا نوشته بود:
بگذاريد اول اينو بگم که وصل شدن من به اين تالار با خداست . Pray الان يه هفته س که تلاش بنده براي وصل شدن به اين سايت ثمري نداشته و الان هم به طور کاملا اتفاقي موفق شدم
در نتيجه از دوستان عزيز ميخوام که از جواب دادن به من در اينجا خودداري کنن و اگر دلشون خواست به من ايميل بزنن.

ممنونم Smile


ترجيح مي دم که اينجا جواب بدم تا همه بخونن و اگر بحثي باشه همينجا ادامه پيدا کنه.

يلدا نوشته بود:
تمام منظور من از پستي که زدم اين بود که " شايد کشورهايي که گفتيد حقوق بشر را رعايت نميکنن اما مگر در کشور خودمان رعايت ميشود؟؟"

من به طور کلي مخالف تاپيک شما نبودم اما معتقدم وقتي ما خودمون کلي مشکل داريم چرا به جاي حل کردن مشکلات خودمون ميخواهيم مشکلات بقيه را علم کنيم ؟ Confused:


با اين حرف شما کاملا موافقم ولي با خلط موضوع مخالف!

يلدا نوشته بود:
مشکل من اين نيست که غير مسلمون مجبوره اين جمله رو تحمل کنه _اهورا گفته بود " حالا شما بگيد تحمل کدوم يک ساده تر است؟..."_ نه!
منظور من اينه که اينقدر ظاهر ديني به همه چيز نديم اگه زياده روي کنيم از اون ور بوم ميفتيم و اين يکي از مشکلات ماست و اونا ميخوان اين مشکل رو نداشته باشن.


ممکنه بفرمائيد که من مسلمان بايد اين آيه رو چکار کنم:

" و ما خلقت الجن والانس الا ليعبدون "

اگر تمام زندگي من بوي عبادت نده من چطور به اين آيه عمل کرده‌ام؟
اما اينکه عبادت چيه، بحث جداگونه‌ايه که اگر علاقه داشتين بعدا به اون مي‌پردازم

اما فرموده بودين که چرا ديگران بايد رسوم ما رو تحمل کنن؟
اينکه نظر با اکثريته و عمل به اسلام جزء قانونيه که اکثريت وضع کردن و اکثريت رو نبايد فداي اقليت کرد و از اين جور حرفهاي مربوط به دموکراسي ( که خودتون ماشاالله استادش هستيد و اصلا هم به اين توجه نداريد که چرا مسلمانان کشورهاي اروپايي و امريکايي بايد اصول لائيسيته رو برخلاف عقايدشون بپذيرن؟!؟!؟! ) کاري به اين ندارم.
اسلام دين منطقه. اگر کسي راهي بهتر از اسلام بلده، دليل بياره ، مطمئن باشيد من زودتر از همه بهش ايمان ميارم.

" ام يقولون افتراه؟ قل فاتوا بعشر سور مفتريات و ادعوا من استطعتم من دون الله ان کنتم صادقين."

اگر خدا ما رو خلق کرده، خودش بهتر مي دونه که راه سعادت ما کدومه.

" و يعلمکم الله و الله يعلم و انتم لا تعلمون "

از نظر اسلام دين خدا يکيه. من اين بحث رو با يک يهودي هم داشتم و ايشون نتونست دليلي براي باقي موندن بر دين منسوخش بياره. حالا اين خدا گفته که شما رو جز براي عبادت خلق نکردم و ...


يلدا نوشته بود:
حرف من اينه : ميانه روي
و اسلام دين اعتدال است.
متاسفانه ما مسلمونها -که خيليهامون فقط داريم اسم مسلموني رو يدک ميکشيم- همه چيز رو ميخواهيم به نفع خودمون باشه تا جاييکه تو همين تالار _يادم نيست کي_ بعضيها رو ميبينيم که از رايگان بودن يک کتاب تبليغ دين زردشت و گران بودن کتاب مطهري
چقدر ناراحت ميشن. تو کشوري که ما خيلي چيزها رو به اونا تحميل کرديم از اينکه اونا اينقدر جربزه دارن که براي تبليغ دينشون از جيبشون مايه بذارن ناراحت ميشيم و اسلام رو در خطر ميبينيم. ما هم مثل اونا انقدر دينمون رو دوست داشته باشيم, که کتاب مجاني چاپ کنيم کسي جلومونو نميگيره ! اما وقتي چاپ کرديم به زور کسي رو وادار به خوندنش نکنيم!


متاسفم که شما اينقدر ساده فکر مي کنيد. بحث، گرون بودن کتاب دين من و ارزون بودن کتاب يک دين ديگه نيست. مساله، انحراف افکار از يک فکر ناب و صحيح و بي عيب و بي نقص به يک طريقت منسوخ و بي برهانه و سکوت حکومتيه که داعيه دفاع ازش رو داره و متاسفانه تا بحال ( آگاهانه يا ناآگاهانه ) خلاف اين موضوع عمل کرده. مساله، دلسوزي براي ظاهر نشدن حقيقت و در عوض تبليغ اباطيل چه با چاپ کتاب و چه با عمل ناصواب و احمقانه حکومت در دفاع بد از حقيقته. جمله دکتر شريعتي رو يادآوري مي کنم که براي خراب کردن وجه چيزي، خوب به آن حمله نکنيد بلکه از آن بد دفاع کنيد و اين، کاري است که خيلي از مسوولان الان ما ناآگاهانه و تعداد زيادي هم آگاهانه انجام مي دن. شايد وقتي رئيس جمهور آمريکا رو ميبينن که توي تعطيلات از ويلاي خودش پيام مي ده حسرت مي خورن که چرا خودشون نمي تونن از اين کارها بکنن. چون حضرت علي(ع) اينطور نبود. مشکل اصلي دينه که جلوي دنياي حاکمان رو ميگيره و اونا رو مجبور ميکنه حداقل براي حفظ ظاهر هم که شده خيلي اسرافها رو انجام ندن و کمي هم براي مردم کار کنن. فکر مي کنيد اگر اون خرجهايي که وزارت راه انجام داد در کشوري اروپايي انجام مي شد کسي اعتراض مي کرد؟ پس اين دين بايد بطريقي کنار بره و تا حدي هم موفق شدن. دقت کنيد به داستان حضرت يوسف وقتي از مکر زنان مصر به خدا پناه برد و زندان را ترجيح داد اينطور دليل آورد:

" والا تصرف عني کيدهن اصب اليهن و اکن من الجاهلين "

خيلي جالبه که حضرت يوسف بر خلاف انتظار ما در آخر آيه نگفت ظالمين و گفت جاهلين. واقعا هم مساله همينه که که ريشه خيلي از اشتباهات در جهله و اگر ما لحظه اي که داريم اشتباهي رو انجام مي ديم معرفت کافي داشته باشيم هيچوقت به سراغ اون نميريم. پس "بجاي ديدن کوچکي گناه به بزرگي معبودي بنگريد که از فرمان او سرپيچي کرده ايد." حالا اگر کسي غصه اينو بخوره که جهل داره حقيقت رو بدست فراموشي ميده در حاليکه ما موظف به تذکريم: " فذکر ان الذکري تنفع للمؤمنين" کار غلطي انجام داده؟
مساله اساسي فراموش کردن دين و حقيقته که متاسفانه الان همه جاي کشور بشکل حادي در گيرشه و با اين کار با سرعت بيشتري توي گودال لائيسيته فرو ميريم. مفاهيمي مثل پلوراليسم ديني يا بعضي تفکرات التقاطي مثل اينکه مردم رو بايد به زور مسلمون نگه داشت ( که متاسفانه الان حتي توي خيلي از حوزه هاي علميه تبليغ ميشه و براي خودش بازاري پيدا کرده ) نتيجه جهل و بيان نکردن حقيقته.واقعا اگر ما مي دانستيم اسلام براي ما چه چيزي فراهم مي کنه محکم تر به اون مي چسبيديم و در انجام دستوراتش حريصتر بوديم. اين غلطه که منتظر باشيم تا حکومت ديندار باشه. بفرموده حضرت علي(ع):" اصلاح از عامه مردم شروع مي شه و تا رده هاي بالاي حکومتي ميره." مگر نه اينکه پيغمبر(ص) فرمود:" هر گونه باشيد همانگونه بر شما حکومت مي شود." پس بيائيد اول آرايشمون رو روبروي خدا درست کنيم:

" فمن يرد الله ان يهديه يشرح صدره للاسلام و من يرد ان يضله يجعل صدره ضيقا حرجا "

و بعد:

" و ما اتاکم الرسول فخذوه و ما نهاکم عنه فانتهوا "

حالا بايد براي اصلاح خود تصميم قاطع گرفت و قيام کرد و پس از تفکر، براي ايجاد يک حکومت حقيقت گرا تلاش کرد:

" ان تقوموا لله مثني و فرادي ثم تتفکروا "

که:

" ان الله لا يغير ما بقوم حتي يغيروا ما بانفسهم "

و مطمئن باشيد در اون موقع خدا هم پيروزي اي رو که وعده‌اش رو داده مي رسونه:

" و نريد ان نمن علي الذين استضعفوا في الارض و نجعلهم الائمه و نجعلهم الوارثين "
" انک لا تخلف الميعاد "


يلدا نوشته بود:
حرف من اين بود که اينقدر دين افراد رو به رخ هم نکشيم و فکر ميکنم اونا هم چنين منظوري از منع حجاب داشتن
و فکر نميکنم مسلموني که داره اخبار رو از يه شبکه تلويزيوني امريکايي ميبينه با ديدن اون تصاوير ذهنش معطوف مسائل ديني بشه مگر اين که خبر يک خبر مرتبط با دين باشه توجه داشته باشين که خيلي از مسلمونهاي دنيا حتي کشورهاي عربي خيلي اهميتي به حجاب نميدن
و ممکنه فرد مسلموني که شما فرموديد که اين شبکه رو تماشا ميکنه جزو همين دسته باشه. و حتي اگه نباشه وقتي چيزي ميبينه که حتي شايد پا را از بيحجابي هم فراتر نهاده و مسائل غير اخلاقي رو نشون ميده فکر نميکنم به اين فکر کنه که دين اين آدما چيه بلکه با خودش ميگه چقدر اينا از انسانيت دور افتادن چون به قول خودتون " اخلاقيات چيزي نيست که دين بخواهد به ما اجبار کنه، يه موضوعيه که در نهاد آدم هست " .


Confused: Confused: Confused:

نقل قول:
بعضي قوانين را در بعضي جوامع تا تبعه اون جامعه نباشي نميتوني مصلحتش رو درک کني
براي همين هم من با اجباري بودن حجاب براي همه در ايران مخالف نيستم و به نظرم براي اونا هم همينطور .صلاح مملکت خويش را خسروان دانند .


ودر مورد کلام آخر اهورا , شما قانون کشور فرانسه يا ترکيه را با قانون امريکا يا انگليس مقايسه کرده ايد. حتي اگه همه اونا سرو ته يه کرباس باشند من نگفتم اونا دارن حقوق بشر رو رعايت ميکنن و نگفتم که ما داريم به اقليتهايي که مجبورن حجاب رو رعايت کنن ظلم ميکنيم اگه يادتون باشه تاکيد بر عجيب بودن رعايت نکردنشون هم کردم.


بالاخره شما منظورتون چي بوده: Confused: :-e Confused:

يلدا نوشته بود:
و گفته بوديد که "...و ما را ناقض حقوق بشر مي دانند. چرا که افراد را مجبور مي کنيم پوشش خاصي داشته باشند. " من فکر ميکنم که اونا به خاطر چيزهاي ديگري که ديده اند بر اين باورند: 18 تير - زهرا کاظمي- هاشم آغاجري -و تعطيل شدن بعضي روزنامه ها
و اصلا باور اونها براي من مهم نيست .من خودم ميبينيم,مي انديشم و تصميم ميگيرم.


نقض حقوق بشر به هر حال رده ولي شما براي نسل کشي توي عراق و افغانستان و فلسطين و بوسني و ... چه اسمي ميگذارين و چطور با اتفاقات بالا مي خواين مقايسه‌اش کنين.

يلدا نوشته بود:
ولي مثل اينکه بهتره بر اين باور نباشم که چشمها را بايد شست بلکه : چشم ها را بايد بست. B-) Silenced


من توصيه مي کنم چشماتون رو بيشتر بشوئيد و بيشتر باز کنين. Wink
 
1
1
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
نمایش پیغامهای ارسال شده قبلی:      
ارسال موضوع جدیدپاسخ به موضوع
موضوعات مرتبط
هيچ پيغام جديدي ارسال نشده است موسسه شوهريابي پلنگ و رفقا
4
پاسخها: 17 بیننده: 1845 نویسنده: مهدي پلنگ
هيچ پيغام جديدي ارسال نشده است گزارش تصويري : ظريفترين ساخته‌هاي بشر
1
پاسخها: 6 بیننده: 548 نویسنده: سياسفيد
هيچ پيغام جديدي ارسال نشده است حق و حقوق
1
پاسخها: 3 بیننده: 318 نویسنده: Omid
هيچ پيغام جديدي ارسال نشده است نظرتون در مورد نشريه "بيستون" چيه؟
1
پاسخها: 19 بیننده: 668 نویسنده: غريب آشنا

مشاهده موضوع قبلی مشاهده موضوع بعدی
قبلی تالار بعدی

 پرش به:   

شما نمی‌توانید در این تالار موضوع جدیدی ارسال کنید
شما نمی‌توانید به موضوعات این تالار پاسخ دهید
شما نمی‌توانید پیغامهای ارسالی خود در این تالار را، ویرایش کنید
شما نمی‌توانید پیغام های ارسالی خود در این تالار را حذف کنید
شما نمی‌توانید در نظرسنجی‌های این تالار شرکت کنید
قوانين تالارهاي گفتمان گزارش خطا
سوال در مورد تالارهاي گفتمان پيشنهاد
تمام ساعات و تاریخها بر حسب 4.5+ ساعت گرینویچ می‌باشند
تبليغات: