صفحه نخست  •  فهرست تالارها  •  نگارخانه  •  لیست اعضا  •  گروه‌ها  •  جستجو  •  ورود
 
2
ارسال موضوع جدیدپاسخ به موضوع
نویسنده پیغام
وحيدآفلاين
پرچونه!!
پرچونه!!

آواتار

تاريخ عضويت: سه‌شنبه 13 شهريور 1386
مجموع ارسالها: 746
اعتبار کسب شده: 7995
محل سکونت: شيراز
سن: 25
جنسيت: مرد
ارسال يکشنبه 11 فروردين 1387، ساعت 0:54
 1 ماه و 18 روز پيش
#1
 
ايراني‌ها بدون مدير بهتر کار مي‌کنند.


بنا بر يافته‌هاي يک تحقيق در جامعه‌شناسي صنعتي که در اختيار خبرنگار «تابناک» قرار گرفته، پرسنل صنعتي ايراني، از بالاترين بهره‌وري در نيمه نخست فروردين ماه برخوردارند.

بنا بر اين تحقيق که در تعدادي از صنايع با توليد مداوم و بدون تعطيلي مانند صنايع پتروشيمي انجام شده است، بالاترين دوره بهره‌وري سالانه در نيمه نخست فروردين ماه ـ که عملا بخش مديريت و ستادي اين واحدها تعطيل است ـ رخ مي‌دهد و در اين دوره، بيشترين توليد و کمترين نقص فني و خرابي رخ مي‌دهد.

در واحدهاي مورد مطالعه، نيمه نخست فروردين ماه داراي بيشترين توليد در ايام سال و کمترين خرابي بوده است که مطالعات نشان مي‌دهد مهمترين دليل آن، عدم وجود مديريت ارشد و پرسنل ستادي در کنار افزايش اعتماد به نفس و خودشکوفايي کارگران، سرپرستان و پرسنل فني مي‌باشد که به علت عدم وجود مديران، بار مسئوليت عملا بر عهده اين گروه گذاشته مي‌شود.

يافته اين مطالعه جامعه‌شناسي صنعتي نشان مي‌دهد، کارگران، تکنسين‌ها و سرپرستان توليد ايراني به دليل ضريب هوشي بالا، اگر مورد اعتماد قرار گرفته و بار مسئوليت بر عهده آنها گذاشته شود، عملا بهره‌وري بهتري را نسبت به مديران بر جا خواهند گذاشت.

در صورتي که يافته‌هاي اين مطالعه با انجام تحقيقات تکميلي به ديگر بخش‌هاي جامعه تعميم يابد، مي‌توان نسبت به يافتن راه‌حل بحران کارآمدي در اقتصاد ايران تصميم گرفت.



منبع: تابناک
http://tabnak.ir/pages/?cid=8264


نظر يکي از خوانندگان مطلب هم جالبه:

▪ متاسفانه يک واقعيت آن است که بسياري از مديران ارشد در رشته غير از رشته تخصصي خودشان منصوب شده اند در حالي که تکنيسن ها و سرپرستها حداقل در رشته فعاليت خود چندسالي تجربه کاري دارند. همين امر باعث شده تا بسياري از اين افراد از مديران خود بر کار مسلط تر باشند. در زمان عدم حضور مدير چون مسئوليت کاملا متوجه سرپرست مربوطه است و او نيز به نوعي حس آقا بالاسر داشتن ندارد نتيجه بهتري مي دهد تا زماني که مدير حضور دارد و چون تخصص کافي ندارد در خيلي مواقع بيشتر موجب اصطکاک و تزاحم با سرپرستها و تکنسين ها مي گردد!!

_________________
ما به نرد هجـرانت همچـو مهـره در بنديم - - - - - دل ز غـيـر ببريديم، ديـده از جـهـان کنديم
ديــده ايــم رويــش را، بــاز آرزومــنــديــم - - - - - دين و دل به يک ديدن باختيم و خرسنديم
در قمار عشـق اي دل کي بود پشيماني
 
3
3
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
نبيآفلاين
آخر آدم بيکار!
آخر آدم بيکار!

آواتار

تاريخ عضويت: دوشنبه 06 شهريور 1385
مجموع ارسالها: 1206
اعتبار کسب شده: 5573
محل سکونت: اينور دنيا!
سن: 24
جنسيت: مرد
ارسال يکشنبه 11 فروردين 1387، ساعت 7:35
 1 ماه و 18 روز پيش
#2
 
دقيقا موافقم با نظر اون خواننده

تو هر دو شرکتي که کار مي کردم ، مديرانشون هيچ گونه مدرک تحصيلي مرتبط با رشته مديريت (حتي مهندسي صنايع) نداشتند! و من هيچ وقت با کارگران مشکل نداشتم، چون وظيفشونو مي دونستن! ولي مديران؟!! هميشه باهاشون مشکل دارم! نمي دونن چطور بايد مديريت کنند اصلا! خوب چه فرقي داره باشه يا نباشه! Mr. Green

_________________
Every experience you have and how it makes you feel is a direct result of your perspective on life.
 
2
2
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
مهدي پلنگآفلاين
داره راه ميفته!
داره راه ميفته!

آواتار

تاريخ عضويت: يکشنبه 13 مهر 1382
مجموع ارسالها: 369
اعتبار کسب شده: 1030
محل سکونت: کرج
جنسيت: مرد
ارسال يکشنبه 11 فروردين 1387، ساعت 10:15
 1 ماه و 18 روز پيش
#3
 
بابا تحقيقات رو ولش کنيد .
ايراني جماعت تا چوب بالاسرش نباشه کار نمي کنه!
بابا بعضي يا با چوب هم کار نمي کنند Brick wall

_________________
کار ما نيست شناسايي راز گل سرخ،
کار ما شايد اين است
که در افسون گل سرخ شناور باشيم.
 
2
2
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
خزان
بزنم به تخته!
بزنم به تخته!

آواتار

مجموع ارسالها: 136
اعتبار کسب شده: 687
جنسيت: نامشخص
ارسال يکشنبه 11 فروردين 1387، ساعت 11:38
 1 ماه و 18 روز پيش
#4
 
مهدي پلنگ نوشته بود:
بابا تحقيقات رو ولش کنيد .
ايراني جماعت تا چوب بالاسرش نباشه کار نمي کنه!
بابا بعضي يا با چوب هم کار نمي کنند Brick wall


صد در صد موافقم پلنگ ايراني شناسه

_________________
le paure che io sento quanto bruciano dentro le parole che non ho più detto, sai

 
1
0
1
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
Bayas Goolآفلاين
آخر آدم بيکار!
آخر آدم بيکار!

آواتار

تاريخ عضويت: پنجشنبه 19 مرداد 1385
مجموع ارسالها: 2080
اعتبار کسب شده: 5672
محل سکونت: Tehran
جنسيت: زن
ارسال يکشنبه 11 فروردين 1387، ساعت 12:01
 1 ماه و 18 روز پيش
#5
 
به نظر من تمامي موارد صحيح است Razz
در بعضي مواقع وجود مديران نالايق باعث عقب افتادگي در کارها مي شه ( که الحمدالله الان در ايران عزيزمون به هيچ مدير کارداني اجازه ادامه فعاليت نمي دن ، چون به نفع جيب بعضي ها نيست)
و در مواقعي ديگر هم چوب بالاسر واقعا لازمه ، مخصوصا در بين هموطنان عزيزي که دزدي هاشون در حد تخم مرغ دزديه

_________________
ديگه از کوچه عشق من ، راه برگشتي نداري Mr. Green
 
2
2
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
TITAN
پرچونه!!
پرچونه!!

آواتار

مجموع ارسالها: 909
اعتبار کسب شده: 2296
محل سکونت: بين هيچ کجا و خداحافظ
سن: 26
جنسيت: مرد
ارسال يکشنبه 11 فروردين 1387، ساعت 13:51
 1 ماه و 18 روز پيش
#6
 
اين چند روز کار کردن هم نتيجه ترس از برخورد مدير در روزهاي بعد از تعطيلاته، يعني عملکرد بهتر ميشه که کسي نتونه بعد از تعطيلات باهاشون برخورد کنه.. ولي اگر بدونند که بعد تعطيلي هم مثل زمان تعطيلات کسي کاري به کارشون نداره که شخصا محل کارشون رو منفجر ميکنند
و کارکرد بهينه مربوط به کارهاييه که مثل مورچه بايد هر روز روي يه روتين انجامش بدنش، اما اگه به آنگستروم خلاقيت بخواهد همگي هنگ ميکنند، يه بهش دست نميزنند تا مشکلي پيش نياد Shhh

_________________
NO PAIN, NO GAIN
در شبان غم تنهايي خويش، عابد چشم سخن گوي توام
يادگار من است اين درخت که خستگي تبرت را مي گيرد عميق تر بزن سطحي نمي خواستمت....
 
1
1
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
manisaآفلاين
داره راه ميفته!
داره راه ميفته!

تاريخ عضويت: دوشنبه 19 تير 1385
مجموع ارسالها: 325
اعتبار کسب شده: 889
محل سکونت: tehran
سن: 30
جنسيت: زن
ارسال جمعه 16 فروردين 1387، ساعت 22:36
 1 ماه و 12 روز پيش
#7
 
دقيقاً همينطوره منم وقتي مدير عاملم ايران نيست خيلي بهتر ميتونم کارهاي شرکت رو اداره کنم ....شعور مديريت نداره اين مردک فقط زر مي زنه مي ره رو اعصاب .... Wink حرف نبي رو هم کاملاً قبول دارم مديريان ما هيچکدوم سواد در مورد کارشون رو ندارن و همه آدمهاي محافظه کاري هستند و محافظه کاري آفت سيستمه مخصوصاً تو بخش دولتي
 
2
2
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
نمایش پیغامهای ارسال شده قبلی:      
ارسال موضوع جدیدپاسخ به موضوع

مشاهده موضوع قبلی مشاهده موضوع بعدی
قبلی تالار بعدی

 پرش به:   

شما نمی‌توانید در این تالار موضوع جدیدی ارسال کنید
شما نمی‌توانید به موضوعات این تالار پاسخ دهید
شما نمی‌توانید پیغامهای ارسالی خود در این تالار را، ویرایش کنید
شما نمی‌توانید پیغام های ارسالی خود در این تالار را حذف کنید
شما نمی‌توانید در نظرسنجی‌های این تالار شرکت کنید
قوانين تالارهاي گفتمان گزارش خطا
سوال در مورد تالارهاي گفتمان پيشنهاد
تمام ساعات و تاریخها بر حسب 4.5+ ساعت گرینویچ می‌باشند
تبليغات: