صفحه نخست  •  فهرست تالارها  •  نگارخانه  •  لیست اعضا  •  گروه‌ها  •  جستجو  •  ورود
 
2
ارسال موضوع جدیدپاسخ به موضوع
نویسنده پیغام
احسانآفلاين
آخر آدم بيکار!
آخر آدم بيکار!

آواتار

تاريخ عضويت: دوشنبه 19 خرداد 1382
مجموع ارسالها: 4997
اعتبار کسب شده: 6568
محل سکونت: شيراز
سن: 27
جنسيت: مرد
ارسال شنبه 27 بهمن 1386، ساعت 1:25
 9 ماه و 20 روز پيش
#16
 
وحيد نوشته بود:
... فکر مي کنم قاعدتاً اتومبيلش بايد ضد گلوله باشه و متأسفانه ايران خودرو و سايپا هنوز خودروهاي ضد گلوله توليد نکردن.


همه صحبتهات درسته، جز اين يک مورد! به نظر تو اگر ليست مسئولين مهم رو به ترتيب اهميت بنويسن، سيد حسن در رتبه چندم قرار ميگيره؟ قطعا نماينده هاي مجالس (مجلس اصلي، خبرگان، تشخيص مصلت و منعفت و ...)، دولتيها (رئيس جمهور و وزير و معاون وزير و ...) قوه قضائيه و رهبري و صدا و سيما و انواع شوراها (خبرگان، امنيت ملي و ...) و انواع مديران عامل و اعضاي هيئت مديره شرکتهاي سوپر ميلياردي (بانکها، سرمايه گزاريها، کارخانجات و ...) و دهها مورد ديگه رو ميشه مثال زد که ارزششون بيشتر از خانواده (درجه چندم) امام باشه. تازه با اين حساب بايد فکري به حال زن و بچه و ساير اقوام افراد بالا هم کرد!
اين استدلال که سيد حسن "بايد" صاحب ماشين ضدگلوله باشه قطعا قابل قبول نيست.

_________________
» تنهايي خيلي خوب است... ... ... اما دونفره‌اش!
» برنج را با وام بانکي ميخريم، نان را قسطي و ديگر هيچ!
 
2
2
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
شازده کوچولوآفلاين
آخر آدم بيکار!
آخر آدم بيکار!

آواتار

تاريخ عضويت: يکشنبه 17 دي 1385
مجموع ارسالها: 1110
اعتبار کسب شده: 5604
محل سکونت: هيدالو
سن: 27
جنسيت: مرد
ارسال شنبه 27 بهمن 1386، ساعت 2:33
 9 ماه و 20 روز پيش
#17
 
احسان نوشته بود:
وحيد نوشته بود:
... فکر مي کنم قاعدتاً اتومبيلش بايد ضد گلوله باشه و متأسفانه ايران خودرو و سايپا هنوز خودروهاي ضد گلوله توليد نکردن.


همه صحبتهات درسته، جز اين يک مورد! به نظر تو اگر ليست مسئولين مهم رو به ترتيب اهميت بنويسن، سيد حسن در رتبه چندم قرار ميگيره؟ قطعا نماينده هاي مجالس (مجلس اصلي، خبرگان، تشخيص مصلت و منعفت و ...)، دولتيها (رئيس جمهور و وزير و معاون وزير و ...) قوه قضائيه و رهبري و صدا و سيما و انواع شوراها (خبرگان، امنيت ملي و ...) و انواع مديران عامل و اعضاي هيئت مديره شرکتهاي سوپر ميلياردي (بانکها، سرمايه گزاريها، کارخانجات و ...) و دهها مورد ديگه رو ميشه مثال زد که ارزششون بيشتر از خانواده (درجه چندم) امام باشه. تازه با اين حساب بايد فکري به حال زن و بچه و ساير اقوام افراد بالا هم کرد!
اين استدلال که سيد حسن "بايد" صاحب ماشين ضدگلوله باشه قطعا قابل قبول نيست.


به نظر من اون ماشين ديگه ضد گلوله محسوب نميشه. کسايي که پيشرفت سلاحها رو دنبال ميکنن ميدونن من چي ميگم.
مدل ماشين هم که همونطور که بچه‌ها قبلا گفتن. ديگه خيلي قديمي شده.
يکي از آشناهاي من يه ماشين تويوتا داره که سفارشي يکي از شيخهاي کويتي بوده (سال 1991) اما حالا 20 ميليون هم نميبرنش.

_________________
تو تا زنده‌اي نسبت به چيزي که اهلي کرده‌اي مسئولي. تو مسئول گُلِتي...
شازده کوچولو (اثر آنتوان دو سنت اگزوپري)


اين پيغام تا به حال يک بار و توسط شازده کوچولو در تاريخ شنبه 27 بهمن 1386، ساعت 4:02 ويرايش شده است.
 
2
2
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
وحيدآفلاين
پرچونه!!
پرچونه!!

آواتار

تاريخ عضويت: سه‌شنبه 13 شهريور 1386
مجموع ارسالها: 858
اعتبار کسب شده: 6761
محل سکونت: شيراز
سن: 25
جنسيت: مرد
ارسال شنبه 27 بهمن 1386، ساعت 3:21
 9 ماه و 20 روز پيش
#18
 
احسان نوشته بود:
وحيد نوشته بود:
... فکر مي کنم قاعدتاً اتومبيلش بايد ضد گلوله باشه و متأسفانه ايران خودرو و سايپا هنوز خودروهاي ضد گلوله توليد نکردن.


همه صحبتهات درسته، جز اين يک مورد! به نظر تو اگر ليست مسئولين مهم رو به ترتيب اهميت بنويسن، سيد حسن در رتبه چندم قرار ميگيره؟ قطعا نماينده هاي مجالس (مجلس اصلي، خبرگان، تشخيص مصلت و منعفت و ...)، دولتيها (رئيس جمهور و وزير و معاون وزير و ...) قوه قضائيه و رهبري و صدا و سيما و انواع شوراها (خبرگان، امنيت ملي و ...) و انواع مديران عامل و اعضاي هيئت مديره شرکتهاي سوپر ميلياردي (بانکها، سرمايه گزاريها، کارخانجات و ...) و دهها مورد ديگه رو ميشه مثال زد که ارزششون بيشتر از خانواده (درجه چندم) امام باشه. تازه با اين حساب بايد فکري به حال زن و بچه و ساير اقوام افراد بالا هم کرد!
اين استدلال که سيد حسن "بايد" صاحب ماشين ضدگلوله باشه قطعا قابل قبول نيست.

حساسيت امنيتي شخص سيد حسن به دليل پستش نيست؛ به دليل موقعيت خانوادگيشه. حدس مي زنم قاعدتاً درجه حساسيت امنيتي اون از خيلي از وزراي مملکت بالاتر باشه. نمايندگان مجالس مختلف که حساسيت امنيتي زيادي ندارن و تعداد خيلي کميشون محافظ شخصي دارن. در ضمن در کشوري مثل ايران که آمار ترور به نسبت زياده، استفاده از خودروهاي ضد گلوله براي افراد حساس غير متداول نيست. در هر صورت منظور بنده از "قاعدتاً اتومبيلش بايد ضد گلوله باشه" الزام نبود؛ واژه "بايد" رو به معني الزام استفاده نکرده بودم؛ بلکه منظورم اين بود که حدس مي زنم اتومبيلش ضد گلوله باشه. استفاده مشابهي از واژه "Must" در زبان انگليسي وجود داره که الزام رو نمي رسونه و در معني حدس زدن هست. Smile

_________________
ما به نرد هجـرانت همچـو مهـره در بنديم - - - - - دل ز غـيـر ببريديم، ديـده از جـهـان کنديم
ديــده ايــم رويــش را، بــاز آرزومــنــديــم - - - - - دين و دل به يک ديدن باختيم و خرسنديم
در قمار عشـق اي دل کي بود پشيماني
 
1
1
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
اميرحسينآفلاين
آخر آدم بيکار!
آخر آدم بيکار!

آواتار

تاريخ عضويت: چهارشنبه 06 مهر 1384
مجموع ارسالها: 1617
اعتبار کسب شده: 3000
محل سکونت: ايران
جنسيت: مرد
ارسال شنبه 27 بهمن 1386، ساعت 3:51
 9 ماه و 20 روز پيش
#19
 
وحيد نوشته بود:
صرف نظر از اين که ادعاهاي مطرح شده از سوي پايگاه اينترنتي نوسازي درست هست و يا غلط، به نظر من نحوه انعکاس اون توهين آميز و حساسيت برانگيزه. کافيه فقط به عنوان مقاله توجه بشه: "راز لپ‌هاي گل‌انداخته سيد حسن خميني". مسلمه که انتشار مقاله با چنين عنواني در آستانه 29مين سالگرد پيروزي انقلاب حساسيت برانگيز مي شه. مخصوصاً که اين مقاله درست بعد از يه سري وقايع منتظر شده باشه. اون وقايع هم به طور خلاصه از اين قرار بوده که سرداز جعفري، فرمانده کل سپاه پاسداران، رسماً از بسيج مي خواد که از اصولگرايان حمايت کنن و سيد حسن هم از امام نقل مي کنه که شديداً مخالف حضور نظاميان در سياست بودن. مسلمه که در چنين شرايطي ايراد اتهام به سيد حسن توسط اکثر افراد يه تسويه حساب سياسي محسوب مي شه.

حرف ايشون، حمايت از مذهب و اصول اسلام و نظام بوده و شايد بهتر بود کلمه‌ي بهتري رو براي بيان اين موضوع پيدا مي‌کرد که بعداً دستمايه‌ي حرف و حديث نشه.
نقل قول:
سپاه بر اساس آموزه هاي حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبري وظيفه خود مي داند از اصولگرايي به عنوان يک تفکر و انديشه بنيادي و نه يک جناح و حزب سياسي حمايت کند.

بعدش هم درباره‌ي آنچه درباره حمايت از جريان اصولگرايي بيان کرده بود، گفته:
نقل قول:
هرگز به منظور حمايت سياسي و جناحي نبوده است... واژه اصولگرايي همه قشرها و آحاد جامعه که اعتقاد به نظام، انقلاب و التزام به اسلام ناب محمدي(ص) و ولايت فقيه را دارند شامل مي شود و دايره آن محدود به احزاب و جناح هاي سياسي موسوم به اصولگرايان نيست.

منبع
به نظر من که اين وسط، برخي گروه‌هاي سياسي مي‌خوان رأي جمع کنن و حرف‌ها رو طور ديگه تفسير مي‌کنن. در نظر ايشون، هر کسي که به اسلام و نظام باشه، مورد تأييده؛ اين چيزيه که به عنوان مبناي نظري اظهار نظر در مورد صلاحيت‌ها، در انتخابات هم مدنظر قرار مي‌گيره.
 
1
0
1
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
وحيدآفلاين
پرچونه!!
پرچونه!!

آواتار

تاريخ عضويت: سه‌شنبه 13 شهريور 1386
مجموع ارسالها: 858
اعتبار کسب شده: 6761
محل سکونت: شيراز
سن: 25
جنسيت: مرد
ارسال شنبه 27 بهمن 1386، ساعت 8:46
 9 ماه و 20 روز پيش
#20
 
اميرحسين نوشته بود:
نقل قول:
سپاه بر اساس آموزه هاي حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبري وظيفه خود مي داند از اصولگرايي به عنوان يک تفکر و انديشه بنيادي و نه يک جناح و حزب سياسي حمايت کند.

بعدش هم درباره‌ي آنچه درباره حمايت از جريان اصولگرايي بيان کرده بود، گفته:
نقل قول:
هرگز به منظور حمايت سياسي و جناحي نبوده است... واژه اصولگرايي همه قشرها و آحاد جامعه که اعتقاد به نظام، انقلاب و التزام به اسلام ناب محمدي(ص) و ولايت فقيه را دارند شامل مي شود و دايره آن محدود به احزاب و جناح هاي سياسي موسوم به اصولگرايان نيست.

منبع
به نظر من که اين وسط، برخي گروه‌هاي سياسي مي‌خوان رأي جمع کنن و حرف‌ها رو طور ديگه تفسير مي‌کنن. در نظر ايشون، هر کسي که به اسلام و نظام باشه، مورد تأييده؛ اين چيزيه که به عنوان مبناي نظري اظهار نظر در مورد صلاحيت‌ها، در انتخابات هم مدنظر قرار مي‌گيره.

همه اين حرفها درست؛ اما چيزي که در عمل مي بينيم با اين حرفها تناسب چنداني نداره. در عمل اکثر نيروهاي جناح اصلاح طلب به بهانه هاي مختلف درست و نادرست رد صلاحيت شدن. زود مطلب رو نچسبونين به يه تعداد از تندروهاي اين جناح که در موردشون حرف و حديث زياده. خيلي از افراد ميانه رو و معقول و با سوابق مثبت مشخص از اين جناح هم رد صلاحيت شدن. اين چيزيه که افراد منصف تر از جناح مقابل هم تأييد کردن و نسبت بهش معترضن.

_________________
ما به نرد هجـرانت همچـو مهـره در بنديم - - - - - دل ز غـيـر ببريديم، ديـده از جـهـان کنديم
ديــده ايــم رويــش را، بــاز آرزومــنــديــم - - - - - دين و دل به يک ديدن باختيم و خرسنديم
در قمار عشـق اي دل کي بود پشيماني
 
1
1
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
سياسفيدآفلاين
آخر آدم بيکار!
آخر آدم بيکار!

آواتار

تاريخ عضويت: شنبه 19 فروردين 1385
مجموع ارسالها: 2877
اعتبار کسب شده: 3979
محل سکونت: شيراز
سن: 24
جنسيت: مرد
ارسال شنبه 27 بهمن 1386، ساعت 10:35
 9 ماه و 20 روز پيش
#21
 
وحيد نوشته بود:
... بيت امام از اول انقلاب تا به الان در روستاي جماران که الان در شمال تهران واقع شده زندگي کاملاً ساده اي داشتن و دارن. اين که چرا امام منطقه جماران رو براي اقامت انتخاب کردن و اونجا موندگار شدن، بحث جداگونه اي هست؛ اما اين اتهامي که الان دارن به سيد حسن وارد مي کنن و اون رو به خاطر زندگي در جماران متهم مي کنن مستقيماً به همه بيت امام و خود امام بر مي گرده...


شايد زماني که امام به خاطر کهولت سن و تجويز پزشکان براي دوري از آب و هواي نامناسب و گرم و خشک قم و عدم پذيرفتن ايشان براي اقامت در يکي از کاخ هاي درجه چندم شاه وپس از اقامت چند ماهه در منزل دامادشان و جستجوي بيت امام براي جايي مناسب و پيشنهاد امام جماراني براي اجاره دادن منزل خودشان در جماران به امام ، جماران روستايي بوده باشه، اما تا اونجايي که من ديدم منطقه جماران فعلي و جايي که امام زندگي مي کردند شبيه همه چيز هست به جز روستا !

قصدم مچ گيري يا چيز ديگه اي نبود اما من نمي دونم چرا بعضي وقت ها با استفاده از کلمات و قيود تاکيد و لحن محکم و حق به جانب مي خواهيم بعضي چيز هاي نادرست يا نظر شخصي خودمون را درست و حقيقت نشون بديم !


احسان نوشته بود:
...
اگر پدربزرگ زنده بود خودش شازده‌‌‌پسرها را تنبيه مي‌کرد!
...


وحيد نوشته بود:
... ضمن اين که بهتره تحقيق انجام بشه خانه، خودرو و بقيه امکانات در اختيار ساير مسئولان و سران نظام چه وضعيتي داره و اون وقت سيد حسن رو با اونها مقايسه کنيم...


مگه مامان بازي يا گرو کشيه که ببينيم بقيه چي دارند ؟ حسن آقا هم داشته باشه !! اين جور دفاعي که در برابر اين نوشته احسان کردي اين جور به نظر مي رسه که اگر امام زنده بود هم اين گونه محافظت ها را درست مي دونست! و براي جلوگيري از ترور تجويز مي کرد، در صورتي که اين گونه نيست اگر به زندگي امام خميني توجه کنيم اين گونه موارد زياد قابل مشاهده است مثلا آن زماني که وزارت اطلاعات ايران از بمباران جماران اطلاع پيدا کرده بود و اتاقي مخصوص بدون اجازه امام در بيت ايشان ساخته بودند (مي خواستند امام را در عمل انجام شده قرار دهند) اما امام لحظه اي را در اين اتاق به سر نبرده و زندگي نکردند و گفتند "من با مردم جماران هيچ فرقي ندارم اينجا بمباران شود و مردم جماران به خاطر من کشته شوند! و من زنده بمانم ؟ من هم مثل همين مردم هستم" و نمونه هاي بارز ديگه اي که سال گذشته در مستند روح الله از تلويزيون ايران پخش شد، حال امام که مهمترين شخص اين نظام بوده اين گونه برخورد مي کرده حتي اين گونه رفتار امام در اوج ترورهايي بوده که در ايران رخ مي داده و اون داستان کيف پر از مواد منفجره قطبي زاده (قطب زاده) را حتما شنيديد، يک روز صبح حاج احمد آقا به حفاظت جماران مي گه امروز هر کسي به جز آقاي رجايي وارد جماران مي شود بازديد بدني شود(دليلش مشخص نيست)، که يکي از اين ها قطبي زاده بوده و به بهانه نامه هاي محرمانه داخل کيف پز بمب را اجازه بازرسي نداده و وارد جماران نشده و با همان کيف فکر مي کنم ساختمان نخست وزيري به هوا فرستاده، حال اين گونه رفتار امام به عنوان اصلي ترين شخص انقلاب کجا و مسئولين درجه چند مملکت کنوني کجا !؟ البته قبول دارم که اين ساده زيستي ها و رفتار امام را همه کسي نمي توانند اجرا کنند و مسئولين و سران مملکت بايد محافظت شوندو مثل همه جا در اين امر هم افراط صورت گرفته و بعضي مسئولين به محافظت نياز ندارند و يا به قول يکي زنده بعضي اين افراد و خرابکاري هايي که مي کنند بيشتر ارزش دارد، اما به نظر من و با توجه به سيره امام، اين گونه محافظت ها را قبول نداشت و همه اين ها بر مي گرده به توکل و ايمان راسخي که به خدا و اعتقاداتش داشت.

در مورد حسن آقا علاوه بر نکاتي که احسان وبقيه اشاره کردند نيازي به اين نظريه پردازي هاي راست و دورغ نيست و از روي سخنراني ها و حرف هايي که مي زنه و کارهايي که انجام ميده، ميشه خط فکر و مشي سياسي ايشون را تشخيص داد، مطمئنم اين که مي گويند مسئولين ساده زيست باشند فقط براي رعايت حال قشر فقير جامعه و ثواب دنيوي و اخروي و ... نيست ، بلکه زندگي اشرافي در خط فکري و تصميم گيري و مديريت يک مدير تاثير مي گذاره .

_________________
 
1
1
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
وحيدآفلاين
پرچونه!!
پرچونه!!

آواتار

تاريخ عضويت: سه‌شنبه 13 شهريور 1386
مجموع ارسالها: 858
اعتبار کسب شده: 6761
محل سکونت: شيراز
سن: 25
جنسيت: مرد
ارسال شنبه 27 بهمن 1386، ساعت 19:02
 9 ماه و 19 روز پيش
#22
 
سياسفيد نوشته بود:
وحيد نوشته بود:
... بيت امام از اول انقلاب تا به الان در روستاي جماران که الان در شمال تهران واقع شده زندگي کاملاً ساده اي داشتن و دارن. اين که چرا امام منطقه جماران رو براي اقامت انتخاب کردن و اونجا موندگار شدن، بحث جداگونه اي هست؛ اما اين اتهامي که الان دارن به سيد حسن وارد مي کنن و اون رو به خاطر زندگي در جماران متهم مي کنن مستقيماً به همه بيت امام و خود امام بر مي گرده...


شايد زماني که امام به خاطر کهولت سن و تجويز پزشکان براي دوري از آب و هواي نامناسب و گرم و خشک قم و عدم پذيرفتن ايشان براي اقامت در يکي از کاخ هاي درجه چندم شاه وپس از اقامت چند ماهه در منزل دامادشان و جستجوي بيت امام براي جايي مناسب و پيشنهاد امام جماراني براي اجاره دادن منزل خودشان در جماران به امام ، جماران روستايي بوده باشه، اما تا اونجايي که من ديدم منطقه جماران فعلي و جايي که امام زندگي مي کردند شبيه همه چيز هست به جز روستا !

يعني مي گي بيت امام چون الان منطقه جماران از يه روستا به يه منطقه بالا شهر تبديل شده اونجا رو ترک کنه و بره پايين شهر بشينه؟ مگه بالا شهر نشيني يا پايين شهر نشيني به ذات خودش ارزش يا ضد ارزشه؟

اتفاقاً چند روز پيش در همين موضوع يه مطلب خيلي جالب رو در مورد "گروه فرقان" که ترورهاي زيادي رو در اوايل انقلاب انجام دادن مي خواستم بذارم که فعلاً يه قسمتهايي از اون رو نقل قول مي کنم. به طور خلاصه گروه فرقان يه گروه اسلامي منحرف بود که به نام دفاع از اسلام افراد زيادي رو که منحرف مي دونستن ترور کردن. از جمله شهيد مطهري، شهيد مفتح و ترور ناموفق آيت الله خامنه اي و آيت الله رباني شيرازي. يکي از سرکردگان اين گروه يه روحاني به نام "حبيب الله آشوري" بود که دستگير و اعدام شد.
و اما مطلبي که مي خواستم نقل قول کنم:

استاد مطهري از انتشار کتاب توحيد سخت ناراحت و نگران بود. ايشان براي آقاي دواني‌ شرح ديدار خود را با آشوري نقل کرده‌؛ از جمله اين که آشوري اصرار داشته است که ‌آقاي مطهري بايد در جنوب شهر و شوش زندگي کند نه در قلهک. (بنگريد: خاطرات من‌از استاد شهيد مطهري‌، صص. 79 ـ 82) خود آشوري زندگي بسيار ساده و بي‌پيرايه داشته وحتي براي صرفه‌جويي قبايش را هم قدري کوتاه مي‌گرفته است‌. کتاب توحيد،نمونه‌اي آشکار از انحراف‌ِ از نوع تأويل‌گرايانه مادي و توجيه تمامي مفاهيم کليدي اسلام مانند توحيد و معاد و جز اين‌هاست‌.

در گزارشي از دي ماه.56 آمده است که‌ «آشوري نويسنده کتاب توحيد تمام مبارزين با رژيم حتي مجاهدين مارکسيست را تأييد مي‌کند و معتقد است گناه مارکسيست شدن مجاهدين به گردن روحانيت است ‌و اينها چون کشته مي‌شوند و خون مي‌دهند بايد تأييد شوند» آشوري پس از پيروزي انقلاب درسال.1360 اعدام شد.



منبع: مقاله "خوارج ايران، از ظهور تا افول" - گزارشي در مورد گروه «فرقان» - نوشته حجت الاسلام رسول جعفريان
http://archbasij.persianblog.ir/1382_12_archbasij_archive.html#1562694

وحيد نوشته بود:
... ضمن اين که بهتره تحقيق انجام بشه خانه، خودرو و بقيه امکانات در اختيار ساير مسئولان و سران نظام چه وضعيتي داره و اون وقت سيد حسن رو با اونها مقايسه کنيم...


سياسفيد نوشته بود:
مگه مامان بازي يا گرو کشيه که ببينيم بقيه چي دارند ؟ حسن آقا هم داشته باشه !! اين جور دفاعي که در برابر اين نوشته احسان کردي اين جور به نظر مي رسه که اگر امام زنده بود هم اين گونه محافظت ها را درست مي دونست! و براي جلوگيري از ترور تجويز مي کرد، در صورتي که اين گونه نيست اگر به زندگي امام خميني توجه کنيم اين گونه موارد زياد قابل مشاهده است مثلا آن زماني که وزارت اطلاعات ايران از بمباران جماران اطلاع پيدا کرده بود و اتاقي مخصوص بدون اجازه امام در بيت ايشان ساخته بودند (مي خواستند امام را در عمل انجام شده قرار دهند) اما امام لحظه اي را در اين اتاق به سر نبرده و زندگي نکردند و گفتند "من با مردم جماران هيچ فرقي ندارم اينجا بمباران شود و مردم جماران به خاطر من کشته شوند! و من زنده بمانم ؟ من هم مثل همين مردم هستم" و نمونه هاي بارز ديگه اي که سال گذشته در مستند روح الله از تلويزيون ايران پخش شد، حال امام که مهمترين شخص اين نظام بوده اين گونه برخورد مي کرده حتي اين گونه رفتار امام در اوج ترورهايي بوده که در ايران رخ مي داده و اون داستان کيف پر از مواد منفجره قطبي زاده (قطب زاده) را حتما شنيديد، يک روز صبح حاج احمد آقا به حفاظت جماران مي گه امروز هر کسي به جز آقاي رجايي وارد جماران مي شود بازديد بدني شود(دليلش مشخص نيست)، که يکي از اين ها قطبي زاده بوده و به بهانه نامه هاي محرمانه داخل کيف پز بمب را اجازه بازرسي نداده و وارد جماران نشده و با همان کيف فکر مي کنم ساختمان نخست وزيري به هوا فرستاده، حال اين گونه رفتار امام به عنوان اصلي ترين شخص انقلاب کجا و مسئولين درجه چند مملکت کنوني کجا !؟ البته قبول دارم که اين ساده زيستي ها و رفتار امام را همه کسي نمي توانند اجرا کنند و مسئولين و سران مملکت بايد محافظت شوندو مثل همه جا در اين امر هم افراط صورت گرفته و بعضي مسئولين به محافظت نياز ندارند و يا به قول يکي زنده بعضي اين افراد و خرابکاري هايي که مي کنند بيشتر ارزش دارد، اما به نظر من و با توجه به سيره امام، اين گونه محافظت ها را قبول نداشت و همه اين ها بر مي گرده به توکل و ايمان راسخي که به خدا و اعتقاداتش داشت.

اين جمله بنده در دفاع از سيد حسن نبود؛ منظورم اين بود که مقاله نويسي که به خاطر سوار شدن يه بنز متعلق به دو دهه پيش و يه خونه موروثي در جماران به سيد حسن گير داده، توجه کرده که بقيه مسئولين چه جوري زندگي مي کنن يا نه. اگه چشمش رو به بقيه چيزها بسته و به يه مورد خاص (که درستي و نادرستيش هم معلوم نيست و ظاهراً مقاله نويس اصراري هم در ارائه مدرک نداشته!) گير داده، مشخصه که احتمالاً اهداف خاصي رو دنبال مي کرده.

در مورد حفاظت شخصي از مسئولين رده بالاي مملکتي، مثالي که در باره امکان بمباران جماران زدي هيچ ارتباطي به اين قضيه نداشت. خودت هم که دقيقاً از امام نقل قول کرده بودي: "مردم جماران به خاطر من کشته شوند! و من زنده بمانم ؟" امام حاضر نبود بقيه رو به خاطر خودش قرباني کنه. محافظت شخصي از مسئولين رده بالاي مملکتي در حالت عادي چه ربطي به اين قضيه داره؟ مگه کسي قراره به خاطر اونها قرباني بشه؟ سخنراني هاي امام رو نديدي که تعداد زيادي محافظ در زير بالکن محل سخنراني وايستادن؟ کي گفته امام با محافظت از اشخاص برجسته مخالف بوده؟ مي دوني ترور هر کدوم از بزرگان نظام چقدر خسارت مستقيم و غير مستقيم به نظام وارد کرده و مي کنه؟ اگه الان شهيد بهشتي ها، مطهري ها، مفتح ها، دستغيب ها، رجايي ها، باهنرها و ديگران بودن وضعيت با الان تفاوت نداشت؟ قطعاً اوضاع خيلي فرق مي کرد و کوتوله ها مجال عرض اندام پيدا نمي کردن. مي فرمايي مسئولان نظام بايد با توکل جلوي گلوله وايسن؟ روايت توکل و بستن پاي شتر رو از پيامبر (ص) نشنيدي؟ توکل تنها کافي نيست؛ بايد با توکل پاي شتر رو بست.

سياسفيد نوشته بود:
در مورد حسن آقا علاوه بر نکاتي که احسان وبقيه اشاره کردند نيازي به اين نظريه پردازي هاي راست و دورغ نيست و از روي سخنراني ها و حرف هايي که مي زنه و کارهايي که انجام ميده، ميشه خط فکر و مشي سياسي ايشون را تشخيص داد، مطمئنم اين که مي گويند مسئولين ساده زيست باشند فقط براي رعايت حال قشر فقير جامعه و ثواب دنيوي و اخروي و ... نيست ، بلکه زندگي اشرافي در خط فکري و تصميم گيري و مديريت يک مدير تاثير مي گذاره .

دقيقاً. اعضاي بيت امام از لحاظ فکري و سياسي به طيف اصلاح طلبان ميانه رو تعلق دارن و اين برخوردهايي هم که باهاشون صورت مي گيره، ريشه در همين مسأله داره. اگه تو هم مثل بعضي از آقايوني که سر کار هستن فقط خودت رو حق مي دوني و کساني که از نظر سياسي تفکرات ديگري دارن رو اهل باطل و منحرف مي دوني، بله؛ بيت امام کلاً از منحرفين هستن. در مورد زندگي اشرافي بيت امام هم به جاي تهمت زدن به سبک سايت نوسازي بهتره دليل و مدرک بياري. کاري که سايت نوسازي انجام نداد. در هر صورت بايد در مقابل وجدان خودت و دادگاه عدل الهي در برابر تهمتي که زدي جواب قابل قبولي داشته باشي.

_________________
ما به نرد هجـرانت همچـو مهـره در بنديم - - - - - دل ز غـيـر ببريديم، ديـده از جـهـان کنديم
ديــده ايــم رويــش را، بــاز آرزومــنــديــم - - - - - دين و دل به يک ديدن باختيم و خرسنديم
در قمار عشـق اي دل کي بود پشيماني
 
1
1
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
سياسفيدآفلاين
آخر آدم بيکار!
آخر آدم بيکار!

آواتار

تاريخ عضويت: شنبه 19 فروردين 1385
مجموع ارسالها: 2877
اعتبار کسب شده: 3979
محل سکونت: شيراز
سن: 24
جنسيت: مرد
ارسال شنبه 27 بهمن 1386، ساعت 21:12
 9 ماه و 19 روز پيش
#23
 
وحيد نوشته بود:
... بيت امام از اول انقلاب تا به الان در روستاي جماران که الان در شمال تهران واقع شده زندگي کاملاً ساده اي داشتن و دارن...


وحيد نوشته بود:
يعني مي گي بيت امام چون الان منطقه جماران از يه روستا به يه منطقه بالا شهر تبديل شده اونجا رو ترک کنه و بره پايين شهر بشينه؟ مگه بالا شهر نشيني يا پايين شهر نشيني به ذات خودش ارزش يا ضد ارزشه؟


سياسفيد نوشته بود:
...قصدم مچ گيري يا چيز ديگه اي نبود اما من نمي دونم چرا بعضي وقت ها با استفاده از کلمات و قيود تاکيد و لحن محکم و حق به جانب مي خواهيم بعضي چيز هاي نادرست يا نظر شخصي خودمون را درست و حقيقت نشون بديم !


_____________

وحيد نوشته بود:
... کي گفته امام با محافظت از اشخاص برجسته مخالف بوده؟ مي دوني ترور هر کدوم از بزرگان نظام چقدر خسارت مستقيم و غير مستقيم به نظام وارد کرده و مي کنه؟ اگه الان شهيد بهشتي ها، مطهري ها، مفتح ها، دستغيب ها، رجايي ها، باهنرها و ديگران بودن وضعيت با الان تفاوت نداشت؟ قطعاً اوضاع خيلي فرق مي کرد و کوتوله ها مجال عرض اندام پيدا نمي کردن. مي فرمايي مسئولان نظام بايد با توکل جلوي گلوله وايسن؟ روايت توکل و بستن پاي شتر رو از پيامبر (ص) نشنيدي؟ توکل تنها کافي نيست؛ بايد با توکل پاي شتر رو بست.


سياسفيد نوشته بود:
... به نظر من و با توجه به سيره امام اين گونه محافظت ها را قبول نداشت و...


_______________


وحيد نوشته بود:
اگه تو هم مثل بعضي از آقايوني که سر کار هستن فقط خودت رو حق مي دوني و کساني که از نظر سياسي تفکرات ديگري دارن رو اهل باطل و منحرف مي دوني،


از کجاي حرف هاي من چنين برداشتي کردي ؟!

_______________

براي جواب فقط متن هاي قبليم را کپي پيست کردم، فکر نمي کنم مشکلي باشه .

_________________
 
1
1
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
وحيدآفلاين
پرچونه!!
پرچونه!!

آواتار

تاريخ عضويت: سه‌شنبه 13 شهريور 1386
مجموع ارسالها: 858
اعتبار کسب شده: 6761
محل سکونت: شيراز
سن: 25
جنسيت: مرد
ارسال يکشنبه 28 بهمن 1386، ساعت 10:42
 9 ماه و 19 روز پيش
#24
 
سياسفيد نوشته بود:
وحيد نوشته بود:
اگه تو هم مثل بعضي از آقايوني که سر کار هستن فقط خودت رو حق مي دوني و کساني که از نظر سياسي تفکرات ديگري دارن رو اهل باطل و منحرف مي دوني،


از کجاي حرف هاي من چنين برداشتي کردي ؟!

از بند آخر نوشته هات:
نقل قول:
در مورد حسن آقا علاوه بر نکاتي که احسان وبقيه اشاره کردند نيازي به اين نظريه پردازي هاي راست و دورغ نيست و از روي سخنراني ها و حرف هايي که مي زنه و کارهايي که انجام ميده، ميشه خط فکر و مشي سياسي ايشون را تشخيص داد، مطمئنم اين که مي گويند مسئولين ساده زيست باشند فقط براي رعايت حال قشر فقير جامعه و ثواب دنيوي و اخروي و ... نيست ، بلکه زندگي اشرافي در خط فکري و تصميم گيري و مديريت يک مدير تاثير مي گذاره .

از اين بند و نوشته هاي قبليت اين جور برداشت کردم که مستقيم يا غير مستقيم منظورت اينه که سيد حسن چون زندگي اشرافي داره، خط فکريش اصلاح طلبانه شده. و گر نه مثل شماها اصول گرا مي شد! اگه اشتباه برداشت کردم، عذر مي خوام.

_________________
ما به نرد هجـرانت همچـو مهـره در بنديم - - - - - دل ز غـيـر ببريديم، ديـده از جـهـان کنديم
ديــده ايــم رويــش را، بــاز آرزومــنــديــم - - - - - دين و دل به يک ديدن باختيم و خرسنديم
در قمار عشـق اي دل کي بود پشيماني
 
1
1
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
سياسفيدآفلاين
آخر آدم بيکار!
آخر آدم بيکار!

آواتار

تاريخ عضويت: شنبه 19 فروردين 1385
مجموع ارسالها: 2877
اعتبار کسب شده: 3979
محل سکونت: شيراز
سن: 24
جنسيت: مرد
ارسال دوشنبه 29 بهمن 1386، ساعت 14:25
 9 ماه و 18 روز پيش
#25
 
وحيد نوشته بود:
... از اين بند و نوشته هاي قبليت اين جور برداشت کردم که مستقيم يا غير مستقيم منظورت اينه که سيد حسن چون زندگي اشرافي داره، خط فکريش اصلاح طلبانه شده. و گر نه مثل شماها اصول گرا مي شد! اگه اشتباه برداشت کردم، عذر مي خوام.


نه بابا ! خواهش مي کنم، سوء تفاهم پيش مياد، طبيعيه ! Smile اما من خودم در اين گونه مسائل دوست دارم جانب حق را بگيرم نه حرب يا گروه خاصي، پس با کاراي خوب اصلاح طلبان و اصولگريان موافق و با کارهاي بد هر دو گروه مخالف و فکر مي کنم اين طوري بودن و موندن خيلي سخت باشه و آدم به يه طرفي ميفته به همين خاطر گفتم دوست دارم اين جوري باشم .

_________________
 
1
1
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
وحيدآفلاين
پرچونه!!
پرچونه!!

آواتار

تاريخ عضويت: سه‌شنبه 13 شهريور 1386
مجموع ارسالها: 858
اعتبار کسب شده: 6761
محل سکونت: شيراز
سن: 25
جنسيت: مرد
ارسال دوشنبه 29 بهمن 1386، ساعت 18:57
 9 ماه و 17 روز پيش
#26
 
سياسفيد نوشته بود:
... من خودم در اين گونه مسائل دوست دارم جانب حق را بگيرم نه حرب يا گروه خاصي، پس با کاراي خوب اصلاح طلبان و اصولگريان موافق و با کارهاي بد هر دو گروه مخالف و فکر مي کنم اين طوري بودن و موندن خيلي سخت باشه و آدم به يه طرفي ميفته به همين خاطر گفتم دوست دارم اين جوري باشم .

تقريباً همه همين جوريم و همين ادعا رو مي کنيم؛ اما مشکل اينجاست که در عمل معمولاً خواسته يا ناخواسته جور ديگه اي برخورد مي کنيم.

_________________
ما به نرد هجـرانت همچـو مهـره در بنديم - - - - - دل ز غـيـر ببريديم، ديـده از جـهـان کنديم
ديــده ايــم رويــش را، بــاز آرزومــنــديــم - - - - - دين و دل به يک ديدن باختيم و خرسنديم
در قمار عشـق اي دل کي بود پشيماني
 
1
1
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
وحيدآفلاين
پرچونه!!
پرچونه!!

آواتار

تاريخ عضويت: سه‌شنبه 13 شهريور 1386
مجموع ارسالها: 858
اعتبار کسب شده: 6761
محل سکونت: شيراز
سن: 25
جنسيت: مرد
ارسال دوشنبه 29 بهمن 1386، ساعت 19:16
 9 ماه و 17 روز پيش
#27
 
در ادامه معرفي اعضاي بيت امام، يکي از افراد معروف يه پله دورتر رو معرفي مي کنم:


دکتر صادق طباطبايي: برادر زن سيد احمد خميني، خواهر زاده امام موسي صدر و دوست صميمي شهيد دکتر چمران
ايشون از ياران نزديک امام خميني هست و سخنگوي دولت موقت مهندس بازرگان بوده.
لازم به ذکره يکي ديگه از خواهر زاده هاي امام موسي صدر، زهره صادقي، همسر سيد محمد خاتمي هست.
چندان دور از ذهن نيست که دکتر صادق طباطبايي هم مثل خيلي از اعضاي خانواده و نزديکان امام، کم کم از صحنه سياست حذف شد.

_________________
ما به نرد هجـرانت همچـو مهـره در بنديم - - - - - دل ز غـيـر ببريديم، ديـده از جـهـان کنديم
ديــده ايــم رويــش را، بــاز آرزومــنــديــم - - - - - دين و دل به يک ديدن باختيم و خرسنديم
در قمار عشـق اي دل کي بود پشيماني


اين پيغام تا به حال يک بار و توسط وحيد در تاريخ دوشنبه 29 بهمن 1386، ساعت 21:22 ويرايش شده است.
 
1
1
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
شازده کوچولوآفلاين
آخر آدم بيکار!
آخر آدم بيکار!

آواتار

تاريخ عضويت: يکشنبه 17 دي 1385
مجموع ارسالها: 1110
اعتبار کسب شده: 5604
محل سکونت: هيدالو
سن: 27
جنسيت: مرد
ارسال دوشنبه 29 بهمن 1386، ساعت 21:01
 9 ماه و 17 روز پيش
#28
 
وحيد نوشته بود:
در ادامه معرفي اعضاي بيت امام، يکي از افراد معروف يه پله دورتر رو معرفي مي کنم:


دکتر صادق طباطبايي: برادر زن سيد احمد خميني، خواهر زاده امام موسي صدر و دوست صميمي شهيد دکتر چمران
ايشون از ياران نزديک امام خميني هست و سخنگوي دولت موقت مهندس بازرگان بوده.
لازم به ذکره يکي ديگه از خواهر زاده هاي امام موسي صدر، زهره صادقي، همسر سيد محمد خاتمي هست.
چندان دور از ذهن نيست که دکتر صادق طباطبايي هم مثل خيلي از اعضاي خانواده و نزديکان امام، کم کم از صحنه سياست کنار حذف شد.


من اين سالن تاتر "سياست کنار" رو که دکتر طباطبايي قراره ازش کنار بره رو نميشناسم کجاست. کسي آدرسش رو داره. (قکر کنم نزديک "دريا کنار" باشه.) Mr. Green Mr. Green Mr. Green

و اما بعد.
يادمه ميگفتن (و تاکيد زيادي هم داشتن) که اوايل حکومت حضرت علي، اون حضرت بعضي از امتيازات فاميلي و صحابه رو حذف کرد و همه افراد جامعه رو يکسان قرار داد.

اين موضوع به اين تاپيک ربطي داره يا نه؟ Think Think Think

_________________
تو تا زنده‌اي نسبت به چيزي که اهلي کرده‌اي مسئولي. تو مسئول گُلِتي...
شازده کوچولو (اثر آنتوان دو سنت اگزوپري)
 
1
1
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
مارمولکآفلاين
پرچونه!!
پرچونه!!

آواتار

تاريخ عضويت: جمعه 08 تير 1386
مجموع ارسالها: 840
اعتبار کسب شده: 8752
محل سکونت: بين آدمها
جنسيت: نامشخص
ارسال سه‌شنبه 30 بهمن 1386، ساعت 16:45
 9 ماه و 17 روز پيش
#29
 
وحيد تو مثل اينکه خيلي به علم انساب علاقه مندي!!!

من فقط تو کفم اينا رو (در صورتي که سرچ نکرده باشي )چطوري حفظ کردي و يادت مونده !!! Shocked Shocked

_________________
نظرم عوض شد : از مارمولک بازي خوشم مياد!
 
1
1
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
خزان
بزنم به تخته!
بزنم به تخته!

آواتار

مجموع ارسالها: 164
اعتبار کسب شده: 3000
جنسيت: نامشخص
ارسال چهارشنبه 15 اسفند 1386، ساعت 0:46