| نویسنده |
پیغام |
bijool  سال صفري!
تاريخ عضويت: دوشنبه 08 بهمن 1386 مجموع ارسالها: 40 اعتبار کسب شده: 246 محل سکونت: تهران سن: 24 جنسيت: مرد |
 |
پنجشنبه 18 بهمن 1386، ساعت 5:47 |
|
 |
5 ماه و 13 روز پيش |
|
#16
|
| |
|
|
|
|
 |
bijool  سال صفري!
تاريخ عضويت: دوشنبه 08 بهمن 1386 مجموع ارسالها: 40 اعتبار کسب شده: 246 محل سکونت: تهران سن: 24 جنسيت: مرد |
 |
پنجشنبه 18 بهمن 1386، ساعت 6:12 |
|
 |
5 ماه و 13 روز پيش |
|
#17
|
| |
| نقل قول: |
همانطور که قبل از اين هم نوشتم، مشکل شما اين است که رژيم مورد نظر شما روي کار نيست؛ وگرنه مشکل امروز ايران، همان استقلال اوست. چه در صنعت هستهاي و چه در فناوري ساخت و پرتاب ماهواره.
اين روزها، دههي فجر و روزهاي جشن و شادي است. روزي که ملت توانست بار ديگر بر سرنوشت خويش حاکم شود...
|
واقعا روز زيبايست 22 بهمن 57 اما زشتيش اينه که اين انقلاب به دست متحجرين افتاد.. متحجريني که امام گفت اگر مملکت به دست کفار بيفتد بهتر است تا بدست متحجرين بيفتد!
در ضمن شما به چي افتخار ميکنيد ؟؟؟ به اينکه نظام مورد علاقه شما براي بقاش آدم ميکشه و شکنجه ميده؟؟؟
نظام مورد علاقه من شما رو در آغوش ميگيره ميگه شما هم بيا تو هم حق داري حرف بزني ما همه انسانيم در ضمن شعار هم نميديم که امام زمان ضامن اين نظام است و نميگيم نظام ما نظامي الهيست بدون اين شعارها براي ملت حق بيشتري تا شما قائل ميشيم..
| نقل قول: |
اين همان شيوهي بحث عوامفريبانه است. ماهواره يک ماهوارهي مخابراتي است که استفادههاي متفاوتي از جمله جمعآوري اطلاعات از سدها و ... ديگر کارهاي تبادل اطلاعات غيرهمزمان را بر عهده دارد.
وقتي که در کشور هر چيز سر جاي خود باشد و در زمينههاي مختلف رشد و ترقي داشته باشيم و عدالت نيز مدنظر قرار گيرد، مشکل فقرا نيز حل خواهد شد؛ پيشرفت فناوري به تنهايي خوب و بد نيست. مهم اين است که از آن استفادهي مفيد و مؤثر بشود.
فناوري شرکتهاي آمريکايي، اگر فناوري تاريخگذشته باشد، ممکن است به قيمت گزاف در اختيار ما قرار بگيرد، ولي اگر فناوري دست اول و پيشرفتهاي باشد، نه تنها در اختيار ما قرار نميگيرد، بلکه در اختيار دشمنان ما، مانند اسرائيل قرار ميگيرد.
در مقابل، اکنون فناوري داخلي، ارزانتر و سادهتر در اختيار ماست، و موجب اشتغال و بهبود وضعيت اقتصادي کشور ميشود؛ اين فناوري، ميتواند به قيمت مناسب در اختيار ديگر کشورها نيز قرار گيرد،
در کشورهاي پيشرفته شرکتهاي بزرگ با ثبت فناوريها و مطالبهي قيمتهاي کلان براي در اختيار قرار دادن آن، کشورهاي در حال توسعه را از دستاوردهاي بشري محروم ميکنند. دستاوردهايي که بسياري از آنها با تلاش دانشمندان جهان سومي به دست آمده، در اختيار آنهاست، و قوانين مالکيت معنوي جهاني هم به شدت از آن محافظت ميکند تا نکند خداي نکرده! کسي به آن دست يابد.
بايد پرسيد مگر شما بابت اين همه رشد و توسعهي علمي که بخشي از آن با تکيه بر کارگران ارزان، و بخشي ديگر با تکيه بر دستاوردهاي علمي ترجمه شده از مسلمانان به دست شما رسيد، پولي پرداخت کرديد؟
اگر نميدانيد بدانيد که همين آمريکا که شما سنگ آن را به سينه ميزنيد، از بيش از 15 ميليون برده بهرهکشي کرد تا اکنون به اين رشد اقتصادي رسيد.
آشوبهاي اين چند سال اخير فرانسه را به ياد داريد؟ آيا بدون استفاده از کارگران مهاجر الجزايري، فرانسه ميتوانست پس از آن همه ويراني جنگ جهاني دوم به اينجا برسد؟ پس از اين همه رنج براي اين مهاجران، در طول آشوبهاي سال 2005، سارکوزي يهودي که آن زمان وزير کشور بود و اکنون رئيس جمهور، گفت که اينها يک مشت اراذلاند و بايد حسابشان را رسيد! نژاد پرستي و اسلامستيزي امروز در کشورهاي غربي بيداد ميکند و مسلمانان از حقوق اوليهي خود محرومند...
نميدانم آيا متوجه نميشويد يا خود را به آن راه ميزنيد و مطالب نامرتبط را يک جا جمع ميکنيد. براي توسعهي کشور، برنامه لازم است و مديريت و کار و تلاش در همهي عرصههاي جامعه. شما چطور پيشرفت فناوري کشور را به گرسنگي کارتنخوابها ربط ميدهيد؟!
مشکلاتي که شما مطرح ميکنيد، قابل حل است؛ ملت ايران بر سرنوشت خويش حاکم است و به سوي پيشرفت گام برميدارد. اما در کشورهاي غربي، هر چقدر هم که پيشرفت وجود داشته باشد، سهم مسلمانان و ديگر کساني که از نژاد برتر! نيستند، جز حاشيهنشيني و فقر نيست. مثال بارزش همان فرانسه است که عرض کردم.
|
اولا من که چشمم آب نميخوره اقتثادمون پيشرفتي بکنه !! ماهواره مفيده و بسيار کارائي داره اما هر چيزي جائي دارد مين ميگم بجاي اينکه امروز دقدقه صنعت و صنايع پايه داشته باشيم ميريم موشک هوا ميکنيم که دستاورد مخابراتي داشته باشيم ما بدنه اقتصاد و صنايع رو رها کرديم چسيديم به صنايع فضايي اتمي و موشکي.
اتحاد جماهير شوروي هم اتمي بود هم فضايي و هم در صنايع موشکي يکه تاز بود اما آخرش چي به سرش اومد؟؟ تنها دليلش اين بود که از ريشه کار نکرد و مملکتشو با ديکتاتوري سرکوب و دستاوردهاي به ظاهر ارزشمند که به هيچ وجه اوضاع اقتصادي مملکتش را ريشه ايي درمان نکرد و فساد جاري در دستگاه حاکميت همه و همه باعث شد تا مثل يک حباب بترکد و اثري از آثارش نماند .. ايران هم ماکتي از شوروي سابق است..
| نقل قول: |
شايد هم هر کس ديگري جاي شما بوده و اين همه پيشفرضهاي نادرست شما را در ذهن داشته باشد، به همين نتايج شما برسد.
اين چند روز فرصتي نشد که در قبال اين همه مطالبي که در موضوعات مختلف در تالار نوشتيد، پاسخي بنويسم. سعي ميکنم پس از اين، کمي دربارهي اين ادعاها و پيشفرضهاي شما و نادرست بودنشان بنويسم تا ببينيد که مطالبتان، آنطور که فکر ميکنيد، منطقي نيست و اتفاقاً به شدت متآثر از تبليغات عوامفريبانه است. |
خيلي خوشحال ميشم بيشتر با هم بحث کنيم..
| نقل قول: |
جناب، اين حرفهاي شما، دقيقاً همون آسمون به ريسمون بافتنه. اين حرف شما واقعاً عجيبه. هر چيزي، هزينهاي داره. شما توقع داري که ما بدون هزينه به يک فناوري برسيم؟
يا بايد خودمان سرمايهگذاري کنيم و با هزينهي کمتر و با بهره گرفتن از توان نيروي انساني متخصص داخلي به نتيجه برسيم، يا بايد با پرداخت هزينهي گزاف، اين فناوري رو وارد کنيم. اين هزينه گاهي اوقات فقط مالي نيست. کشوري مثل آمريکا، تا به تغيير رژيم ايران راضي نشود، هيچ فناوري مفيدي را در اختيار ما قرار نخواهد داد. علاوه بر آن، پس از انقلاب اسلامي ايران در سال 57، آمريکا به دنبال تجزيهي ايران است تا کشور پهناور ايران، به کشورهاي کوچکي تبديل شود که اصولاً به چنين فناوريهايي نياز نداشته باشند. کشورهايي کوچک که حتي نيروي نظاميشان هم سربازان آمريکايي باشند...
|
دوست عزيز اين حرف شما اتفاقا کاملا عوام فريبانست چرا که تمام دنيا عقيده دارند ايران به علت نقش تاريخي که در منطقه دارد خود به خود در منطقه يک قدرت است و نبود اين قدرت فضا را به بنياد گراهايي ميدهد که مدام در حال بهم ريختن آرامش هستند اما اين نظام خود عامليست براي نا آراميها و مشکل آمريکا هم اين چنين است دوست عزيز مطالعه کنيد تا بفهميد امروز آمريکا اصلا نيازي به تسخير کشورها ندارد مگر با عراق چه کرد يک قطره نفت از عراق برد؟؟؟
ديگه خيلي خسته شدم بقيش باشه واسه بعدا اما خيلي خوشحال ميشم بيشتر بحث کنيم |
|
_________________ ..بگو به ميهن که خون بيژن ستاره گشت و از آن چه سان شراره دميد
به سرخي هر ستاره اکنون نشسته بر تن شب نشان صبح سپيد...
|
|
|
|
|
 |
s_mr66  پرچونه!!
تاريخ عضويت: پنجشنبه 21 دي 1385 مجموع ارسالها: 512 اعتبار کسب شده: 2018 محل سکونت: همه جاي ايران سراي من است جنسيت: مرد |
 |
پنجشنبه 18 بهمن 1386، ساعت 13:35 |
|
 |
5 ماه و 12 روز پيش |
|
#18
|
| |
[quote="bijool"]
| نقل قول: |
بله بله امروز ما تنهاييم و نه امريکا با ماست و نه قدرتي ديگر اين ما هستيم که بايد خودمون کمر راست کنيم و ايران را به يک امپراطوري تبديل کنيم... پس بايد درست و محکم قدم برداريم
مسئله اسرائيل هم جاي بررسي دارد و جاش اينجا نيست.
و قرار هم نيست در هر خونه رو بزنيم بگيم انقدر پول مال تو برو بخور متاسفانه ما بسيار شديد دچار افکار پوپوليستي هستيم.
ميشود اقتصاد اين مملکت را با سرمايه گزاري در بخش صنعت احيا کرد و امروز کارخانجات کوچک و بزرگ در گير مشکلاتي هستند که تنها دليلش حمايت نکردن دولت از بخش صنعت و در عوض حمايت از پرتاب موشک به فضا است و هزارو يک سرمايه گزاري اقتصادي ديگر که انجام نميشود.
در آمريکا هم گرسنگي هست و اکثرا مهاجرين غير قانوني هستند که دولت آمريکا در تلاش است اين وضعيت را کاناليزه کند و سرو ساماني به وضعيت مهاجرين غير قانوني دهد دوست عزيز آمريکا کشوريست که مردم تمام دنيا بدنبال آرزوهايشان به هر شکلي به آن وارد ميشوند و از زمين تا آسمان با شرايط ايران متفاوت است..
حالا گيريم مردم آمريکا همه گرسنه و سطح زندگي در امريکا بسيار پائين است ..
اين چه ربطي به ما دارد حالا کي گفته که بنده از امريکا دفاع ميکنم که شما اينجوري جواب منو ميدي اصلا امريکا بد ترين کشور جهان، چه ربطي به اين داره که ما کاره صحيح رو انجام نديم. و بگوييم حالا که مردم امريکا گرسنه اند و حکومتش جنگ افزار ميسازد پس ما هم ميسازيم... در نظر ما بشريت در امريکا خلاصه ميشه که به هيچ وجه اينطور نيست.
اما امريکا هم اينگونه نيست و در عوض سطح زندگي در امريکا بسيار بالاست.. بهتر است بجاي بهانه گيري بي مورد بحثي سازنده داشته باشيم |
سلام
با افکار پوپوليستي کاملا موافقم
در مورد کارخانجات هم قبول دارم که خيلي هايشان خابيده اند وما موشک ميفرستيم هوا اما ممکن بود همين هم نباشد جاي شکرش باقيست که دلت مردان ما حدقل به جنگ افزار اهميت ميدن وگرنه ....
در مورد امريکا اين يه مثال بود چون خيلي ها اون جا رو مدينه فاضله نگاه ميکنن منظورم اين بود که گرسنگي نميشه ازبين برد
به قول مائو قدرت از لوله تفنگ بيرون مياد دلتمردان ما غلام اين سخنن پس بايد التزام عملي به اين سخن داشته باشن |
|
_________________ از نيل تا پنجاب
|
|
|
|
|
 |
s_mr66  پرچونه!!
تاريخ عضويت: پنجشنبه 21 دي 1385 مجموع ارسالها: 512 اعتبار کسب شده: 2018 محل سکونت: همه جاي ايران سراي من است جنسيت: مرد |
 |
پنجشنبه 18 بهمن 1386، ساعت 13:52 |
|
 |
5 ماه و 12 روز پيش |
|
#19
|
| |
| اميرحسين نوشته بود: |
| نقل قول: |
ما در باد اين دستاوردهاي فضايي و اتمي بسياري از بازارهاي جهاني را از دست داده ايم..
مثلا چين بازار فرش ايران را در جهان تصاحب کرده و تجار فرش در آلمان روز به روز وضعي وخيم تر را تجربه ميکنند..
و يا از دست دادن گذر خط لوله گاز از ايران که به دليل مسائل هسته ايي و گذر آن از آسياي ميانه که ميتونست براي ما درامدي بالا و بدون صرف هزينه و وقت داشته باشد و هزاران امتياز اقتصادي ديگر که از دست داده ايم بنده اين مطالب رو بعدا با سند و مدرک خدمتتون ميگم تا متوجه شويد در اين مدتي که رئيس جمهور دولت محترم نهم در راس کار قرار گرفته چه بلايي بر سر ما آمده.. |
ارتباط دادن اينها به دولت نهم، اشتباه است. خوب است بدانيد که تحريمهاي تجاري ايران، در زمان رياست جمهوري آقاي کلينتون به شدت افزايش يافت، و اين در حالي بود که دولت آقاي خاتمي سعي ميکرد سياست کنار آمدن با غرب را در پيش بگيرد.
با اين شرايط، بايد بدانيم که هر چه بيشتر در مقابل غرب کوتاه بياييم، بيشتر متضرر خواهيم شد. تا زماني که در مذاکرات حرفي براي گفتن، و دستاورد اقتصادي براي ارائه نداشته باشيم، وضعمان بدتر خواهد شد. هر چقدر عقبنشيني کنيم، آنها فشار بر ايران را بيشتر خواهند کرد.
به ياد داريد که چندي پيش سخن از حمله به ايران بود؟ مطمئن باشيد که اگر حمله به ايران ممکن بود، آمريکا چنين کاري را انجام ميداد و صد در صد نيز خواهان اين کار بود.
چيزي که آمريکا را از اين کار باز داشت، هم پيشرفتهاي نظامي و هم پيشرفتهاي غيرنظامي (اقتصادي) و هم عزم ملت ايران بود.
| نقل قول: |
| و در ادامه بايد بگم منهم خواهان دستاوردهاي علمي هستم مثلا پروژه ترميم نخاع با استفاده از علم سلولهاي بنيادين که به دليل کمبود بودجه بسيار کند پيش ميرود.. اين دستاوردي عظيم براي ايران است که ما اين دستاورد را با پرتاب موشک و کاوشگر به فضا فعلا از دست داده ايم من اينرا ميگويم.. |
قبل از اين هم گفتم که ديدگاه شما در اين باره نادرست است. هر چيزي، با هزينهاي همراه است؛ ولي با اين تحليل، شما انتظار داريد که بدون هزينه به همه چيز برسيم و اين ممکن نيست. در ضمن، اولاً اين آزمايش يک آزمايش غير نظامي است و ثانياً حتي پيشرفتهاي غيرنظامي ايران هم براي غرب خوشايند نيست. وقتي ايران از واردات يک کالا بينياز ميشود و حتي ميتواند در اين زمينه به عنوان يک رقيب صادراتي مطرح شود، آيا شرکتهاي غربي و دولتهاي آنها از اين موضوع خوشحال ميشوند؟!
با اين وجود، ما بايد از کارمان دست بکشيم؟ به نظر من چنين نيست.
| نقل قول: |
| در ضمن شما نگفتيد ماهواره ايي که ما در مدار زمين داريم امروز به چه درد ما خورده؟؟؟ |
ماهوارهي مخابراتي، کاربرد مخابراتي دارد. مگر قرار است تلفن يا تلويزيون شما غذاي شما را تأمين کند؟ اين بحثهاي شما، به نظر من عوامفريبي است؛ شايد هم به واقع نميدانيد که کاربرد ماهواره چيست! |
سلام دولت که تو اين مملکت هيج کارست مافياي قدرتمندي به نام سپاه داريم که دولت سايه تشکيل داده و هر دولت بايد از اون تابعيت کنه
البته نفس دولت سايه کار خوبب اما به نه دست کساني که زيا از سياست و اقتصاد چيزي نميدنن
همين کار ها باعث ميشه ادم نه تنها از دولت بلکه از نظام هم نا اميد بشه
در مورد اين ماهواره حتما ميدوني که ماهواره هاي مخابراتي و تلويزيوني در ارتفاع بالا قرار دارن وثابت هستن
اين ماهواره ما يا کاربرد نظامي داره يا هواشناسي |
|
_________________ از نيل تا پنجاب
|
|
|
|
|
 |
s_mr66  پرچونه!!
تاريخ عضويت: پنجشنبه 21 دي 1385 مجموع ارسالها: 512 اعتبار کسب شده: 2018 محل سکونت: همه جاي ايران سراي من است جنسيت: مرد |
 |
پنجشنبه 18 بهمن 1386، ساعت 13:54 |
|
 |
5 ماه و 12 روز پيش |
|
#20
|
| |
| اميرحسين نوشته بود: |
| وحيد نوشته بود: |
| نقل قول: |
| چرا آسمون رو به ريسمون مي بافي؟ نمي گم حرفهات غلطه؛ اما چه ارتباط ويژه اي با پرتاب کاوشگر 1 به فضا داره؟ هر چيز جاي خودش رو داره. پيشرفت علمي به جاي خودش و رسيدگي به وضعيت اقتصادي قشر صعيف جامعه هم به جاي خودش. نمي شه يکيش رو کامل تعطيل کرد و به اون يکي پرداخت که! منافع بلند مدت به جاي خودش و منافع کوتاه مدت هم به جاي خودش. چرا با وجودي که که الان آمريکا دو سه ماهه دچار رکود اقتصادي شديد شده، بودجه پيشنهادي دولتش به مجلس در زمينه نظامي بيشتر شده؟ دليلش مشخصه: حزب جمهوري خواه احساس مي کنه اين هزينه ها براي منافع حزبي و ملي لازمه. پس اين کار رو انجام مي ده. ربط چنداني هم به رکود اقتصادي آمريکا نداره. |
به هيچ وجه آسمون به ريسمون بافتن نيست اينکه ما بايد در زمينه هاي علمي پيشرفت کنيم..
در آن شکي نيست اما اين اعمال پر هزينه به صرفه نيست که ما يک کاوشگر را با هزينه هاي بالاي اقتصادي سياسي به فضا پرتاب کنيم.. ما بايد اين عمل را انجام دهيم ولي نه امروز امروز هر عملي که شبه ي فعاليت نظامي را قوي تر ميکند غلط است. |
جناب، اين حرفهاي شما، دقيقاً همون آسمون به ريسمون بافتنه. اين حرف شما واقعاً عجيبه. هر چيزي، هزينهاي داره. شما توقع داري که ما بدون هزينه به يک فناوري برسيم؟
يا بايد خودمان سرمايهگذاري کنيم و با هزينهي کمتر و با بهره گرفتن از توان نيروي انساني متخصص داخلي به نتيجه برسيم، يا بايد با پرداخت هزينهي گزاف، اين فناوري رو وارد کنيم. اين هزينه گاهي اوقات فقط مالي نيست. کشوري مثل آمريکا، تا به تغيير رژيم ايران راضي نشود، هيچ فناوري مفيدي را در اختيار ما قرار نخواهد داد. علاوه بر آن، پس از انقلاب اسلامي ايران در سال 57، آمريکا به دنبال تجزيهي ايران است تا کشور پهناور ايران، به کشورهاي کوچکي تبديل شود که اصولاً به چنين فناوريهايي نياز نداشته باشند. کشورهايي کوچک که حتي نيروي نظاميشان هم سربازان آمريکايي باشند...
| نقل قول: |
| شما يک سر به بازارهاي بورس ايران کارخانجات شرکتهاي تجارتي و ديگر اصناف بزن تا ببيني اين سرمايه گزاريهاي اقتصادي سياسي در راه مسائل به ظاهر علمي و در باطن جنگي چه به روز اقتصادي آورد که تازه در حال رونق گرفتن بود ... |
اطلاعاتتون در اين زمينه خيلي درست نيست. يکي از مشکلات اساسي ايران در زمينهي بورس، اطلاعات نادرست و زد و بندهايي است که در آن صورت ميگيرد.
براي مثال، کافي است به پيشبيني سود شرکتها دقت کنيد. اين پيشبينيها معمولاً دروغ و جعلي است و با سندسازي و ... و براي بالا بردن ارزش سهام انجام ميشود. معمولاً به دليل همين پيشبينيهاي نادرست، برخي شرکتها مانند «بانک ...» در صدر سهامهاي پرطرفدار قرار دارند، ولي هنگام بررسي سود و بازده، سهام اين مؤسسه در ردههاي پايين قرار دارد.
پس از روي کار آمدن دولت جديد، اين جو نادرست و رشد حبابي شرکتها متوقف شد. اينک با تغييرات انجام شده و تصويب برخي قوانين، چنين پيشبينيهاي نادرستي براي شرکتها دشوارتر شده است. هر چند، اين مبارزه با فساد بايد ادامه يابد.
| نقل قول: |
دوست عزيز ما يه مانور علمي نظامي ميديم نفت گرون ميشه و گراني نفت به ضرر ماست هرچند ما صادر کننده نفت خام هستيم اما بيشتر از اينکه صادر کنيم محصولاات نفتي وارد ميکنيم و اين در عمل به ضرر ماست نه به نفع ما.
و البته هزاران مسئله ديگر.. |
راه حل اين مشکل، سرمايهگذاري در صنايع نفت و گاز و ايجاد کارخانجات پتروشيمي و ... است. در اين زمينه هم با وجود تلاش آمريکا براي تحريم ايران، هنوز هم سرمايهگذاريهاي خوبي از طرف کشورهايي مثل چين، ايتاليا و ... انجام ميشود. |
امريکا هيچ مشکلي با رژيم ايران داره تازه از زمان اون خائن(شاه)بيشتر دوست داره سر کار بمونه(هنوز وقت ندارم اثبات کنم شرمنده) |
|
_________________ از نيل تا پنجاب
|
|
|
|
|
 |
سياسفيد  آخر آدم بيکار!
تاريخ عضويت: شنبه 19 فروردين 1385 مجموع ارسالها: 2872 اعتبار کسب شده: 6959 محل سکونت: شيراز سن: 24 جنسيت: مرد |
 |
پنجشنبه 25 بهمن 1386، ساعت 13:31 |
|
 |
5 ماه و 5 روز پيش |
|
#21
|
| |
دروغ پشت دروغ !
* آمريکايي ها بعد از انتشار خبر پرتاب موشک «کاوشگر يک» ايران به فضا گفتند اين خبر دروغ است چون فيلم پرتاب را نشان ندادند!
*بعد از نمايش فيلم پرتاب موشک هم گفتند: بازهم دروغ است و موشک «بالستيک» بوده، نه فضايي!
* بعد از اعلام مشخصات «کاوشگر يک» که نشان مي دهد يک موشک فضاپيما بوده است، آمريکايي ها گفتند ايران با کمک روسيه و چين اين موشک را به فضا فرستاده است.
* و بعد از اين هم که معلوم شد اين موشک ساخت خود ايران است، اعلام کردند ايران قصد دارد از اين تکنولوژي پيشرفته فضايي براي پرتاب کلاهک اتمي استفاده کند!
...
منبع : سايت روزانه مبين
|
|
_________________
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
شما نمیتوانید در این تالار موضوع جدیدی ارسال کنید شما نمیتوانید به موضوعات این تالار پاسخ دهید شما نمیتوانید پیغامهای ارسالی خود در این تالار را، ویرایش کنید شما نمیتوانید پیغام های ارسالی خود در این تالار را حذف کنید شما نمیتوانید در نظرسنجیهای این تالار شرکت کنید
|
| |