صفحه نخست  •  فهرست تالارها  •  نگارخانه  •  لیست اعضا  •  گروه‌ها  •  جستجو  •  ورود
 
6
ارسال موضوع جدیدپاسخ به موضوع
نویسنده پیغام
احسانآفلاين
آخر آدم بيکار!
آخر آدم بيکار!

تاريخ عضويت: دوشنبه 19 خرداد 1382
مجموع ارسالها: 5003
اعتبار کسب شده: 3000
محل سکونت: شيراز
سن: 28
جنسيت: مرد
ارسال شنبه 03 آذر 1386، ساعت 21:07
 2 سال و 9 ماه پيش
#1
 
ممکن است عنوان مطلب برايتان خوشايند نباشد و بلافاصله راي منفي را نصيب اين نوشته کنيد! شايد حق با شما باشد، اما اول مطلب را بخوانيد و بعدا اگر خواستيد منفي بدهيد!
متاسفانه دولت و حکومت محترم ميخواهند حتي به زور و کتک هم که شده، در زمينه توليد نابغه و نخبه و مخترع روي تمام دنيا را کم کنند و متاسفانه آنقدر پول نفتمان را حرام اين پروژهاي مثلا علمي الکي کرده ايم که اين کار برايمان به صورت عادت درآمده است.
دو سال پيش استاد برايمان گفت که "يک بانوي ايراني دانش آموخته رشته مديريت بازرگاني، خيلي از مسائل حل نشده فيزيکي را حل کرد و پوز انيشتين را زد! " چهار سال پيش در مورد افتضاح "اولين سوپر کامپيوتر ايراني در دانشکده مهندسي دانشگاه شيراز" گفتيم و نوشتيم. ظاهرا خالي بندي تنها چيزي است که بعد از دزدي ماليات ندارد! سه ماه پيش نابغه جوان هموطنمان "سيستم عامل تحت وب" را احتراع(!) نمود و روي تمامي جهانيان را کم کرد! و البته همين چند هفته پيش چشممان به تحفه 13 ميلياردي کامپيوتر ملي ايران يا همان کلونايزر روشن شد! سيستم عامل ملي هم که گويا در اوراق تاريخ مدفون شده است!
جالب اينجاست که در تمامي اين اختراعات و اکتشافات فقط يکي و دو کشور تکنولوژي مربوطه را دارند و ما هم اگر در دنيا اولين کشور نباشيم قطعا دومين يا سومين کشور خواهيم بود که به تکنولوژي مربوطه دست پيدا ميکنيم! در تمامي موارد فقط آمريکا تکنولوژي مربوطه را داشته و ما هم در تحريم بوده ايم! و هميشه هم محصول ما -در همان اولين نسخه- از محصول آنها به مراتب بهتر بوده است!!! هميشه هم اين اختراع قرار است دنيا را متحول کند!
يک ساعت پيش شبکه چهارم سيما برنامه اي نشون داد که واقعا مخم سوت کشيد! اختراع نرم افزار کلاسترينگ لينوکس! اي کاش امکان ضبط برنامه رو داشتم... آقاي دکتر شريفي رئيس دانشکده کامپيوتر علم و صنعت ادعا ميکرد که اين ايده را 21 سال پيش در تز دکترايش مطرح کرده و اجراي آن 21 سال زمان برده است! ميگفت که کسي نميتواند بر روي اختراعش ارزش مادي تعيين کند! ادعا ميکرد دو دانشجوي فوق ليسانس کمکش(!) کرده اند. - آنهايي که اينجا فوق گرفته اند به خوبي ميدانند که منظور دکتر شريفي از کمک چيست! (رجوع شود به پژوي 206 مهدي حاجي) - يکي از دو دانشجوي دستيار ميگفت که اين نرم افزار در انحصار آمريکاست و ميليونها دلار قيمت دارد!!! البته چند نسخه Open Source هم دارد که پشتيباني ندارند. و ادامه داد ما سومين کشوري هستيم که در دنيا به اين تکنولوژي دست يافته ايم! بلافاصله به ياد اختراع «سطح نامدور وايت، با قابليت بي‌نهايت رايت!» افتادم. حتي اگر فني نيستيد عبارت Linux Cluster را گوگل کنيد تا به عمق فاجعه پي ببريد! اينجا محصولات Open Source دهه هاي پيش را ميفروشند! متاسفانه اينجا ايران است!

Speak to the hand

_________________
» تنهايي خيلي خوب است... ... ... اما دونفره‌اش!
» برنج را با وام بانکي ميخريم، نان را قسطي و ديگر هيچ!


اين مطلب آخرين بار توسط احسان در دوشنبه 05 آذر 1386، ساعت 17:16 ، و در مجموع 2 بار ويرايش شده است.
 
7
7
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
احسانآفلاين
آخر آدم بيکار!
آخر آدم بيکار!

تاريخ عضويت: دوشنبه 19 خرداد 1382
مجموع ارسالها: 5003
اعتبار کسب شده: 3000
محل سکونت: شيراز
سن: 28
جنسيت: مرد
ارسال شنبه 03 آذر 1386، ساعت 23:45
 2 سال و 9 ماه پيش
#2
 
ايسنا:
وي در پايان با اشاره به وجود تنها دو نمونه خارجي اين نرم‌افزار که در انحصار آمريکا و کشوري ديگر d'oh! است، ايران را سومين کشور دارنده اين فن‌آوري معرفي کرد که کشورهاي اروپايي با وجود شروع همزمان نتوانسته‌اند‌ به آن دست يابند، Shocked گفت: اين تکنولوژي کاملا حساس و استراتژيک براي اولين بار در سال 1980 توسط کشور آمريکا طراحي و پس از آن در سال 1986 من پروژه آن را آغاز کردم و طي دو سال اخير به صورت صنعتي به بازار راه يافته است.

و خبرگزاري مهر:
رييس دانشکده کامپيوتر دانشگاه علم و صنعت که نام اين نرم افزار را Csharifi گذاشته است در خصوص ويژگيهاى آن اظهار داشت: انجام محاسبات پيچيده،تبديل سيستم عامل شبکه متداول مورد استفاده جامعه به يک سيستم عامل مديريت کلاستر، انجام تعداد بى شمارى Shocked عمليات پردازشى در کمترين زمان و ايجاد شبکه هاى کامپيوترى خاص با استفاده از کامپيوترهاى موجود در بازار از مهمترين ويژگيهاى نرم افزار C شريفى است.

"من" هاي نقل قول اول من رو به ياد نوابيغ نابغه نما ميندازه!

___
نميدونم چرا صحبتهاي دکتر شريفي اينقدر شبيه به صحبتهاي چهار سال پيش دکتر جوادپور هست؟


___
به نظر شما اين "فربد منوچهري" که شاگرد دکتر شريفي هست، همون فربد خودمونه؟ (ورودي 76 بخش)

_________________
» تنهايي خيلي خوب است... ... ... اما دونفره‌اش!
» برنج را با وام بانکي ميخريم، نان را قسطي و ديگر هيچ!


اين پيغام تا به حال يک بار و توسط احسان در تاريخ دوشنبه 05 آذر 1386، ساعت 17:16 ويرايش شده است.
 
8
8
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
احسانآفلاين
آخر آدم بيکار!
آخر آدم بيکار!

تاريخ عضويت: دوشنبه 19 خرداد 1382
مجموع ارسالها: 5003
اعتبار کسب شده: 3000
محل سکونت: شيراز
سن: 28
جنسيت: مرد
ارسال يکشنبه 04 آذر 1386، ساعت 0:44
 2 سال و 9 ماه پيش
#3
 
به عنوان آخرين ارسال امشب چند تا منبع فارسي براي دوستاني که دوست دارن بيشتر بدونن:
مفاهيم کلاسترها و OpenMosix
برپا سازي کلاسترهاي OpenMosix
کلاستر لينوکس تحت آزمايش
يک سيستم فايل موازي نسل جديد براي کلاسترهاي لينوکس

شب به خير Smile

_________________
» تنهايي خيلي خوب است... ... ... اما دونفره‌اش!
» برنج را با وام بانکي ميخريم، نان را قسطي و ديگر هيچ!
 
3
3
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
جوادآفلاين
داره راه ميفته!
داره راه ميفته!

آواتار

تاريخ عضويت: جمعه 26 آبان 1385
مجموع ارسالها: 320
اعتبار کسب شده: 3000
محل سکونت: سکون معنا ندارد
سن: 21
جنسيت: مرد
ارسال يکشنبه 04 آذر 1386، ساعت 0:53
 2 سال و 9 ماه پيش
#4
 
احسان نوشته بود:
تحفه 13 ميلياردي کامپيوتر ملي ايران يا همان کلونايزر

حرف درستي زدي
لازمه ذکر کنم اين پروژه کامپيوتر ملي 60 ميليارد آب خورد طرف 60 ميليارد گرفت با همچين پروژه اي ملت و مردم رو گول زد با چند ميلياردش سر مردم رو کلاه گذاشت و با بقيه پولش داره ايرلند چه کارها مي کنه !!!

يکي اينجوري پول در مياره يکي با زحمت
Whistle Whistle Whistle

_________________
من منم،هيچ‌کس به جاي من نيست و من به جاي هيچ‌کس نيستم،پس آن‌گونه زندگي مي‌کنم که مي‌انديشم.
هميشه راهي براي نفوذ است و هيچ سيستمي به طور مطلق امن نيست. بلکه بايستي آن راه نفوذ را کشف کرد .هنر هک هم در همين نکته متبلور ميشود
 
1
0
1
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
mhajiآفلاين
آخر آدم بيکار!
آخر آدم بيکار!

آواتار

تاريخ عضويت: دوشنبه 19 خرداد 1382
مجموع ارسالها: 3474
اعتبار کسب شده: 3000
محل سکونت: Montreal
جنسيت: مرد
ارسال يکشنبه 04 آذر 1386، ساعت 1:28
 2 سال و 9 ماه پيش
#5
 
احسان نوشته بود:
...
به نظر شما اين "فربد منوچهري" که شاگرد دکتر شريفي هست، همون فربد خودمونه؟ (ورودي 76 بخش)


ممنون از اطلاعات و لينک هايي که دادي احسان. تلاشي که براي شناسوندن سايبر شياد ها ميکني قابل تقديره.
رزومه ايشون رو يه مرور اجمالي کردم. ظاهرا به خاطر تاليف کتاب طراحي کامپايلر به عنوان کتاب کامپيوتر سال در چهاردهمين دوره رقابتهاي سالانه سراسري کتاب ايران* در سال 1997 هم جايزه بردند! Applause Laughing
نقل به عين جمله [مثلا] انگليسي:

Received an award for the authored Compiler Construction book as the computer book of the year at the 14th annual countrywide Iranian book competition in 1997


* آقا کسي از اين «ليگ کتاب ايران» اطلاعات بيشتري نداره؟ نميدونه کي الان اوله؟


اين پيغام تا به حال يک بار و توسط mhaji در تاريخ يکشنبه 04 آذر 1386، ساعت 4:28 ويرايش شده است.
 
2
2
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
Oscarآفلاين
پرچونه!!
پرچونه!!

آواتار

تاريخ عضويت: چهارشنبه 20 دي 1385
مجموع ارسالها: 783
اعتبار کسب شده: 1651
محل سکونت: 
سن: 
جنسيت: نامشخص
ارسال يکشنبه 04 آذر 1386، ساعت 2:13
 2 سال و 9 ماه پيش
#6
 
گويا سندرم نوابيغ در ايران اپيدمي شده Neutral
 
2
2
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
harvardآفلاين
آخر آدم بيکار!
آخر آدم بيکار!

آواتار

تاريخ عضويت: شنبه 26 مهر 1382
مجموع ارسالها: 1595
اعتبار کسب شده: 3000
محل سکونت: سکون معنا ندارد !!! بايد امشب بروم !!!
جنسيت: مرد
ارسال يکشنبه 04 آذر 1386، ساعت 10:06
 2 سال و 9 ماه پيش
#7
 
Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad
واقعا نمي دونيم بخنديم از اين ادعاهاي احمقانه يا بگرييم به حال اين اوضاع

اما يه چيزي را مي دونم اگه توي صنعتي شريف هم از اين خبرهاست و استادها اين جورين من به زندگي ام اميدوار شدم Cool

_________________
عملکرد هر انسان ريشه در بينشها و گرايشهايي دارد که خود، برگرفته از داده هاي خامي است که در زندگي روزانه به دست مي آيد . از همين روست که ابرقدرتها مي کوشند که با کاناليزه کردن اخبار و اطلاعات جهاني ، گرايشها و در نتيجه ، مواضع علمي جوامع بشري را به کنترل خود درآورند .

اسرائيل بايد از صحنه روزگار محو شود .
 
1
0
1
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
پسر شجاعآفلاين
آخر آدم بيکار!
آخر آدم بيکار!

تاريخ عضويت: چهارشنبه 03 دي 1382
مجموع ارسالها: 1840
اعتبار کسب شده: 3000
محل سکونت: کارتون خوابيم
سن: 27
جنسيت: مرد
ارسال يکشنبه 04 آذر 1386، ساعت 23:20
 2 سال و 9 ماه پيش
#8
 
Razz
ممنون از احسان به خاطر اين خبرش. بسيار مشعوف شدم. راستي اين کارا هم لازم نيست. pvm به صورت پيش فرض در linux( مشخصا fedora core 6) نصب مي شود. بيشتر اين برنامه ها يک cyber -infrastructure هستن که روي لايه userlevel-middleware رو مي سازن. واقعا بعضي آدما چقدر جالب و با اعتماد به نفس صحبت مي کنن. بسي کف کرديم. Applause Applause

_________________
پسر شجاع در جمع دانشجويي:" به خدا سوگند که پست رياست جمهوري برايم از پيشاب بز هم کم ارزش تر است."
 
1
1
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
farbodhmآفلاين
زبون بسته!
زبون بسته!

تاريخ عضويت: دوشنبه 05 آذر 1386
مجموع ارسالها: 1
اعتبار کسب شده: 3000
محل سکونت: 
جنسيت: نامشخص
ارسال دوشنبه 05 آذر 1386، ساعت 6:25
 2 سال و 9 ماه پيش
#9
 
...
به نظر شما اين "فربد منوچهري" که شاگرد دکتر شريفي هست، همون فربد خودمونه؟ (ورودي 76 بخش)

samalekom,
agha man dashtam wel migashtram, didam esmam injast,
khastam bedinvasile az tamamie etehamat shayyadi tabraee-jooee konam Shame on you Wink
adviseram sharifi boodesh, vali roo ye projeye digeh boodam,
ehsan, che khabara rasti, yade bakhsh oftadam ba postat, yadesh bekheir tohidi o javadpoor o in harfa, kojaee alan, hanooz web tarahi mikoni javoon?


farbod.
 
1
1
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
bijan_holآفلاين
زبون بسته!
زبون بسته!

تاريخ عضويت: دوشنبه 05 آذر 1386
مجموع ارسالها: 2
اعتبار کسب شده: 3000
محل سکونت: 
جنسيت: نامشخص
ارسال دوشنبه 05 آذر 1386، ساعت 16:55
 2 سال و 9 ماه پيش
#10
 
نميدانم آيا واقعا کار صحيحي ميکنم که جواب ميدهم يا نه! در جايي که افراد براي اثبات مدعايشان متون نه چندان تخصصي را لينک ميدهند و ظاهراً تخصصشان طراحي وب (!) است، ارائه توضيح شايد ملوث کردن سوژه ي گفتگو باشد. پس با عرض معذرت از محضر دکتر شريفي:
از open mosix و pvm و اين حرفها سخن گفته ايد! مطمئنا توقع نداريد که صدا و سيما شسته و رفته همه چيز را توضيح دهد. خود دکتر از وصله پينه شدن سخنانشان متعجب شده بودند. بله دوستان عزيز! چارچوب هاي مديريتي براي کلاسترها کم نيستند! ولي معماريي که دکتر پيشنهاد نموده اند تفاوتهاي ماهوي با چارچوب هاي فعلي دارد. حتي چارچوب DIPC که اگر نميدانيد چيست ميتوانيد در گوگل سرچ بزنيد که با نام دکتر شريفي شناخته ميشود، در مقابل اين راهکار جديدي که ارائه کرده اند هيچ نيست. واقعا برخي دانشجويان دکتر لياقت يدک کشيدن نام ايشان را به عنوان استاد راهنما ندارند. وگرنه تبري جستن از کسي که نامش در رديف صاحبنظران سيستم عامل در جهان ثبت گرديده (جستجوي گوگل بدنخواهد بود) دور از عقل و منطق به نظر ميرسد.
قبول دارم که صدا و سيما اخيرا بسيار مزخرف بافته است و حتي متاسفانه برخي دانشگاهيان با سرهم کردن يک کلاستر براي نشان دادن قدرت آن يک معيار نامناسب در اين دانه بندي ارائه ميدهند (flops) و کاملا سخت افزاري به مساله نگاه ميکنند، در چنين فضايي شايد تر و خشک با هم بسوزد.
اما شما را به خدا، بياييد نخوانده ملا نشويم و فوري در مقابل هرچيزي که از کم و کيفش خبر ند اريم ژست کارشناس و منتقد به خود نگيريم! شما دو قسمت عنوان بحث تان با هم تناقض دارد: از طرف الفاظ رکيک بکار برده ايد و از طرف ديگر اسمش را گذاشته ايد: ...نقدي بر فلان چيز! به قول معروف: نقدها را بود آيا که عياري گيرند؟؟
 
1
0
1
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
پسر شجاعآفلاين
آخر آدم بيکار!
آخر آدم بيکار!

تاريخ عضويت: چهارشنبه 03 دي 1382
مجموع ارسالها: 1840
اعتبار کسب شده: 3000
محل سکونت: کارتون خوابيم
سن: 27
جنسيت: مرد
ارسال دوشنبه 05 آذر 1386، ساعت 17:40
 2 سال و 9 ماه پيش
#11
 
bijan_hol نوشته بود:
نميدانم آيا واقعا کار صحيحي ميکنم که جواب ميدهم يا نه! در جايي که افراد براي اثبات مدعايشان متون نه چندان تخصصي را لينک ميدهند و ظاهراً تخصصشان طراحي وب (!) است، ارائه توضيح شايد ملوث کردن سوژه ي گفتگو باشد. پس با عرض معذرت از محضر دکتر شريفي:
از open mosix و pvm و اين حرفها سخن گفته ايد! مطمئنا توقع نداريد که صدا و سيما شسته و رفته همه چيز را توضيح دهد. خود دکتر از وصله پينه شدن سخنانشان متعجب شده بودند. بله دوستان عزيز! چارچوب هاي مديريتي براي کلاسترها کم نيستند! ولي معماريي که دکتر پيشنهاد نموده اند تفاوتهاي ماهوي با چارچوب هاي فعلي دارد. حتي چارچوب DIPC که اگر نميدانيد چيست ميتوانيد در گوگل سرچ بزنيد که با نام دکتر شريفي شناخته ميشود، در مقابل اين راهکار جديدي که ارائه کرده اند هيچ نيست. واقعا برخي دانشجويان دکتر لياقت يدک کشيدن نام ايشان را به عنوان استاد راهنما ندارند. وگرنه تبري جستن از کسي که نامش در رديف صاحبنظران سيستم عامل در جهان ثبت گرديده (جستجوي گوگل بدنخواهد بود) دور از عقل و منطق به نظر ميرسد.
قبول دارم که صدا و سيما اخيرا بسيار مزخرف بافته است و حتي متاسفانه برخي دانشگاهيان با سرهم کردن يک کلاستر براي نشان دادن قدرت آن يک معيار نامناسب در اين دانه بندي ارائه ميدهند (flops) و کاملا سخت افزاري به مساله نگاه ميکنند، در چنين فضايي شايد تر و خشک با هم بسوزد.
اما شما را به خدا، بياييد نخوانده ملا نشويم و فوري در مقابل هرچيزي که از کم و کيفش خبر ند اريم ژست کارشناس و منتقد به خود نگيريم! شما دو قسمت عنوان بحث تان با هم تناقض دارد: از طرف الفاظ رکيک بکار برده ايد و از طرف ديگر اسمش را گذاشته ايد: ...نقدي بر فلان چيز! به قول معروف: نقدها را بود آيا که عياري گيرند؟؟

جيگر جون جان
بر حسب اتفاق من و امير حسين در پروژه اون کلاستر و .... چيز هايي مي دونيم و کار کرديم يه جاهايشو. بله شما درست مي گيد flops اصلا به درد معيار بودن نمي خوره. اين blueGene که شرکت اينتل ساخته و بيش از 131000 پردازنده داره کلا به درد نخوره و مبحث سيستم عامل الان خيلي ضروري هست. سايت هايي مثل top500 هم که چرت و پرت مينوسن. تاحالا شده فک کني چرا ديگه کسي دنبال سيستم عامل با اين خصوصيت ها نمي ره؟ اصن ماهيت cluster چي هست؟ چرا از cyber-infra structure استفاده مي شه؟ مي دوني تو اون کلاستري که اينجا هست و توي بوق و کرنا کردن در حال حاضر چه برنامه هايي داره اجرا مي شه ؟؟؟ و الان دارن چه بلايي سر اون در مي آرن؟ بابا اينا واسه کسي بگو که خودش توي اين خط ها نباشه. بهتره يک کم در top500 تفحس کني تا چيزاي خوبي گيزت بياد. اين سخت افزار هم چيز بي خوديه کلا به درد نمي خوره، دنيا فقط نرم افزار هاي ايروني خودمون .حالا بيا جلو قرش بده Dancing

_________________
پسر شجاع در جمع دانشجويي:" به خدا سوگند که پست رياست جمهوري برايم از پيشاب بز هم کم ارزش تر است."
 
4
4
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
پسر شجاعآفلاين
آخر آدم بيکار!
آخر آدم بيکار!

تاريخ عضويت: چهارشنبه 03 دي 1382
مجموع ارسالها: 1840
اعتبار کسب شده: 3000
محل سکونت: کارتون خوابيم
سن: 27
جنسيت: مرد
ارسال دوشنبه 05 آذر 1386، ساعت 17:42
 2 سال و 9 ماه پيش
#12
 
راستي اگه آفتابي نشدم حتما از نقطه نظرات اميرحسين استفاده کنين و قسمت هاي قشنگ بحث رو هم اگه مي شه سانسور نکنين تا منم اگه يه زمان انلاين شدم بخونم.



Image

_________________
پسر شجاع در جمع دانشجويي:" به خدا سوگند که پست رياست جمهوري برايم از پيشاب بز هم کم ارزش تر است."
 
2
2
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
احسانآفلاين
آخر آدم بيکار!
آخر آدم بيکار!

تاريخ عضويت: دوشنبه 19 خرداد 1382
مجموع ارسالها: 5003
اعتبار کسب شده: 3000
محل سکونت: شيراز
سن: 28
جنسيت: مرد
ارسال دوشنبه 05 آذر 1386، ساعت 18:39
 2 سال و 9 ماه پيش
#13
 
پيش از ذکر هر نکته‌اي بايد بايت عنوان غيرمودبانه‌اي که به کار بردم، عذرخواهي کنم. ويرايشش کردم، هر چند که اصطلاح به کار برده شده در مورد ساير پروژه‌هايي که معرفي کرده بودم، صحيح و بدون نقص بود. البته اين "دزد" به آن "احمق" در، اما از استاد محترم، جناب آقاي دکتر شريفي عذر ميخوام.

اما در مورد پاسخي که براي اينجانب مرقوم فرموده ايد؛
- متاسفانه فراموش کرده بودم که وقتي صدا و سيما از موضوعي صحبت ميکند، بايد جور ديگري ببينم و بشنوم! انتظار ندارم که صدا و سيما مطلب را شسته و رفته بيان کند، اما آيا دوستان عزيزي که در آن برنامه به جاي ساده ترين کلمات فارسي هم معادل انگليسيش را به کار بردند، نميتوانستند اندک اشاره‌اي هم به ساير محصولات موجود داشته باشند؟ محصولاتي رايگان (Open Source) که حتي من بيسواد هم ميدانستم پاسخگوي نيازهايي که بيان شده هستند. (هواشناسي، نظامي، ...)
آنچه که در اينجا نوشته ام، برداشت مستقيم من است از مطالبي که خود جناب آقاي دکتر شريفي و دانشجويان محترمشان بيان فرمودند. اگر حداقل در يک مورد يکي از ايشان به اين موضوع اشاره ميکرد که "بله، OpenMozixي هم در اين عالم هست، اما کار ما به لحاظ ماهوي از آن متفاوت است (يا حداقل از آنها بهتر است)، اين بنده بيسواد هرگز به پيشگاه مقامات شامخ علمي کشور جسارت نميکردم. متاسفانه آقاي احسان موسوي، در مصاحبه با خانمي که به سبک برنامه‌هاي "شبکه‌هاي واقعا علمي" گزارش تهيه ميکرد فرمودند: (نقل به مضمون) «نسخه‌هاي موجود در دنيا بسيار گرانقيمت بوده و لايسنسهاي ميليون دلاري دارند، البته نسخه هاي "Openي" (دقيقا با همين اصطلاح) هم وجود دارند که به علت عدم وجود Support به درد نميخورند!» حق بدهيد که اين بنده "بي‌سواد" در چنين موردي حداقل کمي تعجب کنم! صحبتهاي اساتيد معظم در آن برنامه دقيقا به مانند اين بود که کسي خبر اختراع اتوموبيل در ايران را براي اولين بار دنيا و بدون اشاره به نمونه هاي خارجي در تلويزيون با آب و تاب شرح دهد! در اين صورت مطمئنا عکس العمل شما نيز به مانند عکس العمل من مي‌بود! در چنين مواردي بد نيست که حداقل اشاره‌اي به وجود اتوموبيل در کشورهاي خارجي بشود! نه اينکه خيلي جدي ادعا کنيم که "در تحريم بوده ايم" و شاخ فيل شکانده‌ايم!

- من بعد از اتمام برنامه شبکه چهار به homepage دکتر شريفي مراجعه کردم که متاسفانه هيچ مطلبي در مورد اين اختراع بزرگ در آن نبود. در سايت دانشگاه علم و صنعت و دانشکده کامپيوتر آن هم هيچ مطلبي در اين باره وجود نداشت. گوگل هم توانائي ارائه چيزي بيش از چند خبر از ايسنا و مهر را نداشت. تنها راهي که براي کسب اطلاعات در مورد اين اختراع برايم باقي مانده بود استمداد از اجنه بود که متاسفانه از دست آنها هم کمکي برنيامد!

- واقعا دوست دارم که اين پروژه برخلاف ساير پروژه‌ها، پروژه تخصصي دوخت کيسه نباشد، هر چند که واقعا هنوز نتوانسته‌ام تفاوتي بين اين پروژه و مثلا پروژه کامپيوتر ملي ايران کشف کنم! آنها CPU اينتل را به اسم کامپوتر ملي به ما قالب کردند و آب از آب تکان نخورد و شما در آن برنامه به ظاهر يک سيستم جديد کلاستر را بدون اشاره به نمونه‌هاي خارجي آن معرفي کرديد. واقعا اميدوارم که پروژه شما يک استثنا باشد و هدف آن واقعا ارتقاي سطح علمي و فن‌آوري کشور باشد. اي کاش در مورد اين پروژه و تفاوتهايش با ساير پروژه‌هاي مشابه اندکي اطلاعات "تخصصي" بر روي homepageها يا سايتهايتان قرار ميداديد تا بيسواداني چون من دچار سوء برداشت نشوند!

- چنان از متون "غير تخصصي" سخن مي‌گوئيد که گويي به "کليله و دمنه" لينک داده‌ام! اي کاش به جاي ارجاع من بيسواد به گوگل، از "تفاوتهاي ماهوي" اين پروژه با ساير پروژه هاي موجود سخن ميگفتيد. يا حداقل يکي از آن مقالاتي که توسط شما يا جناب آقاي دکتر به چاپ رسيده است را برايمان لينک ميکرديد تا ما غيرمتخصصان بيسواد با خواندن آن به اشتباهمان واقف مي‌شديم!

- به نظر شما آيا واقعا «کشورهاي اروپائي با وجود شروع همزمان نتوانسته‌اند‌ به اين فناوري دست يابند؟» آيا اين تکنولوژي فقط در اختيار آمريکاست؟ به نظر شما واقعا انجام اين پروژه 21 سال به طول مي‌انجامد؟ آيا منطقي است که چنين پروژه طولاني مدتي توسط دو دانشجوي فوق ليسانس انجام شده باشد؟ متاسفانه جملات بيان شده دقيقا شبيه به جملاتي است که توسط مديران پروژه‌هاي "الکي" بيان مي‌شود! اگر آقاي دکتر واقعا سعي در انجام کار واقعي دارند (که قطعا چنين است) شايد بهتر باشد از چنين شوهايي پرهيز کنند. ما بيسوادها از ريسمان سياه وسفيد هم ميترسيم!

- و در آخر اينکه من يک انسان کاملا بي سواد هستم! حتي همان تخصص ناقص وب را هم که فرموديد نداشته و ندارم! آن يک دانه هم شمائيد!

_________________
» تنهايي خيلي خوب است... ... ... اما دونفره‌اش!
» برنج را با وام بانکي ميخريم، نان را قسطي و ديگر هيچ!


اين پيغام تا به حال يک بار و توسط احسان در تاريخ چهارشنبه 07 آذر 1386، ساعت 1:19 ويرايش شده است.
 
4
4
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
اميرحسينآفلاين
آخر آدم بيکار!
آخر آدم بيکار!

آواتار

تاريخ عضويت: چهارشنبه 06 مهر 1384
مجموع ارسالها: 1617
اعتبار کسب شده: 3000
محل سکونت: ايران
جنسيت: مرد
ارسال دوشنبه 05 آذر 1386، ساعت 20:07
 2 سال و 9 ماه پيش
#14
 
الآن خيلي فرصت توضيح دادن ندارم؛ اما فعلاً اين‌ها را داشته باشيد:

DIPC چيست؟
DIPC سرنام Distributed Inter-Process Communication است که يکي از اولين ابزارهاي برنامه‌نويسي موازي در لينوکس به شمار مي‌رود. اين سيستم، توسط آقاي کامران کريمي، دانشجوي آقاي شريفي ابداع شد و با حسن نيت و احترام ايشان به تحقيقات علمي، به صورت کدباز در اختيار محققان ديگر قرار گرفت. همان طور که مي‌دانيد کل هسته‌ي لينوکس به همين روش توسعه يافته است، يعني هر محقق و برنامه‌نويسي که کار مفيدي در زمينه‌ي لينوکس انجام داده است، آن را ارائه مي‌کند تا در صورت لزوم در کرنل يا پروژه‌هاي مرتبط با آن گنجانده شود. فعلاً به اين روند کاري نداريم. تنها لازم به ذکر است که در چهارمين کنفرانس بين المللي لينوکس (Linux-Kongreß´97) اين کار توسط آقاي شريفي ارائه شد.
روش کار DIPC به اين صورت است که بر خلاف شيوه‌ي عادي ارتباط ميان فرآيندها (Inter process communication) که به صورت محلي انجام مي‌گيرد، اين شيوه، راهي براي ارتباط ميان فرآيندها به صورت توزيع شده فراهم مي‌کند. در حقيقت يک لايه‌ي شبکه به اين ارتباط اضافه مي‌کند.

نام‌گذاري
حتماً شما هم به اين نکته دقت کرده‌ايد که نام csharifi نامي است کمي عجيب و غير متعارف. اما آيا مي‌دانيد دليل اين نامگذاري چيست؟ دليل اصلي اين کار، پنهان کردن منشا اصلي اين کار است و احتمالاً ندادن حق و حقوق آقاي کريمي، و مهم‌تر از آن، ادعاي کشف بزرگ! البته ايشان بايد بدانند که به دليل ويژگي‌هاي اجازه‌نامه‌ي لينوکس (GPL v2.0) ايشان بايد حتماً کد منبع کارشان را ارائه کنند، در غير اين صورت، مجاز به عرضه‌ي اين نرم‌افزار نيستند و در صورت توزيع آن بدون کد منبع، اجازه‌نامه‌ي لينوکس را نقض کرده‌اند. اين اجازه‌نامه تصريح دارد که هر گونه بهبود يا تغييرات در کد منبع و کارهاي بدست آمده از آن (derivate works) بايد کد منبع تغيير يافته را نيز ارائه نمايد.

شيوه‌ي نادرست ارزيابي
مهم‌ترين چيزي که مسخره بودن و غيرعلمي بودن ادعاي آقاي شريفي را اثبات مي‌کند اين است که براي اثبات ادعاي خود، چنين گفته‌اند:
نقل قول:
شريفي براي نمونه گفت: اين سيستم در سازمان هواشناسي کشور با هم‌بندي ‪ ۸‬رايانه شخصي اجرايي شده و توانسته است برخي محاسبات بسيار سنگين به کارگيري داده‌هاي هواشناسي دريافتي از ماهواره‌ها در پيش‌بيني وضع هوا را که با فناوري موجود، ‪ ۶۵‬دقيقه بطول مي‌انجاميد، در ‪ ۱۶‬دقيقه انجام دهد.

خوب، ايشان با 8 سيستم، به parallelism اي معادل 4 رسيده‌اند. (65 را بر 16 دقيقه تقسيم کنيد) مي‌دانيد که در حالت ايده‌آل، اين عدد بايد به 8 نزديک شود؛ با اين ترتيب، کار ايشان چندان هم شاهکار نيست.
به هر صورت، براي سنجش کارآيي سيستم‌ها، بايد بر مبناي فاکتورهاي مختلف، و benchmarkهاي دقيق اظهار نظر کرد؛ نه اين که آقاي شريفي در تلويزيون ظاهر شود و مرتب بگويد: «آقاي فلاني، چند دقيقه شد؟!» و او هم عددي بپراند! واي به حال دانشجويان ايشان که مقالات و برگه‌هاي امتحاني و تکليف‌هايشان با اين سبک نادرست سنجيده مي‌شود...

علت اين ادعاها
گويا سازمان هواشناسي سال 84 با دانشگاه علم و صنعت وارد مذاکره شده بود، ولي به دلايلي، نتوانستند اين پروژه را بگيرند، و بعد از اين که اميرکبير موفق به اين کار شد، سعي کردند به نوعي خودي نشان بدهند، و همزمان اميرکبير و چند دانشگاه ديگر فعال در اين زمينه را هم ضايع کنند. به لحن اين صحبت‌ها دقت کنيد:
نقل قول:
شريفي همچنين اظهار داشت که سيستمهاي ديگري که در برخي دانشگاهها در ايران بر روي آنها کار مي‌شوند داراي مشابهت با اين سيستم هستند ولي قرابتي با آن ندارند زيرا از نسخه‌هاي رايگان سيستم آمريکايي و يا رقيب آن بهره‌برداري کرده‌اند که به نظر نمي‌رسد با روايت رايگان يک سيستم بتوان در مرزهاي دانش حرکت کرد.

جالب است بدانيد که ايشان هم بر روي لينوکس کار کرده‌اند و نسخه‌ي رايگان کار دانشجوي ايشان، به صورت رايگان بر روي شبکه موجود است؛ اما ايشان با انتخاب نام csharifi، هم مي‌خواهند براي خود اعتباري کسب کنند، و هم نرم‌افزار رايگان و کدباز را به دولت به قيمت مناسب قالب نمايند. چرا بايد چيزي که پس از حدود 10 سال، بسيار توسعه يافته و به رايگان موجود است را کنار گذاشته و به سراغ يک نسخه‌ي اوليه که دو دانشجوي آقاي شريفي توانسته‌اند در غياب آقاي کريمي آن را اجرا کنند برويم. حال حرف‌هاي ايشان را دوباره بخوانيد:
نقل قول:
دکتر شريفي که مي‌گويد بدين دليل نام پروژه را سي - شريفي گذاشته که شريفي در جهان متبادرکننده نام ايران خواهد بود، اين نرم‌افزار را با همکاري دو دانش‌آموخته ديگر برنامه‌سازي کامپيوتر به نامهاي مهندس "احسان موسوي خانقاه" و مهندس "سيده ليلي ميرطاهري" به انجام رسانده است.


پيوندها
*ارائه مقاله در چهارمين کنفرانس بين‌المللي لينوکس
*فهرست مقالات آقاي کامران کريمي

توضيحات بيشتر
سر فرصت. Mr. Green
 
5
4
1
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
bijan_holآفلاين
زبون بسته!
زبون بسته!

تاريخ عضويت: دوشنبه 05 آذر 1386
مجموع ارسالها: 2
اعتبار کسب شده: 3000
محل سکونت: 
جنسيت: نامشخص
ارسال سه‌شنبه 06 آذر 1386، ساعت 7:38
 2 سال و 9 ماه پيش
#15
 
واپسين باري ست که پاسخ ميگذارم!
آقاي"جيگر جون جان"!معيار flops براي سيستمي که به صورت سخت افزاري ساخته شده و مالتي پراسسور است مناسب مي باشد اما در يک جايي که در ساختن سخت افزار هيچ دخالتي نداشته ايد و راه حل شما نرم افزاري و مالتي کامپيوتر است، کمي مضحک به نظر ميرسد! ضمناً بنده جسارتي نکردم! مولانا جلال الدين بلخي مي فرمايد: آن يکي پرسيد اشتر را که هي!/ازکجا مي آيي اي فرخنده پي!/گفت از حمام گرم کوي تو!/گفت: خود پيداست از زانوي تو!
و اما شما دوست عزيزي که فروتنانه بر حرف حق گردن نهاده و عنوان بحث را تصحيح نموديد، درود بر شما! دوست عزيز! من اصلا جزو تيم طراح نيستم که بخواهم جزئيات فني ارائه دهم و حتي نميدانم آنچه را که ميدانم تا چه حد مجاز به ذکرش هستم ولي اطمينان ميدهم معمار اين سولوشن کسي نيست که بخواهد آبروي علمي خود را به خاطر فلان قدر بودجه ي نيست در جهان (!) به خطر بيندازد. من هم مثل شما بيصبرانه منتظر ديدن گزارشهاي فني اين سولوشن بصورت نشر شده هستم. در مورد DIPC که فرموديد دو نکته ميگويم و سخنم را تمام ميکنم. يکي اين که تا آنجايي که ميدانم اين سولوشن جديد به هيچ وجه ارتباطي با DIPC ندارد و اصلا همانطور که گفتم قابل قياس نيستند. در مورد آقاي کامران کريمي نيز، توصيه ميکنم بدين راحتي در مورد افراد قضاوت نکنيد که چنين تهمت زدن به افراد در جايي که اطلاعي از جريانات نداريد نه در شان يک فرد علمي است و نه در پيشگاه خداوند قابل توجيه! (ضمناٌ اين داستان «آن يک دانه هم تويي» در اين زمانه کارکرد عکس يافته و ديگر نشان فروتني گوينده نيست Wink )
به خودم و به شما توصيه ميکنم تا زماني که مستندات علمي اين داستان منتشر نشده و يا از خود دکتر کم و کيف ماجرا را نپرسيده ايد بر پايه برنامه هاي شبکه ي خبر و ... به قضاوت ننشينيم. مويد باشيد.
 
2
-1
3
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
نمایش پیغامهای ارسال شده قبلی:      
ارسال موضوع جدیدپاسخ به موضوع
موضوعات مرتبط
هيچ پيغام جديدي ارسال نشده است صادرات آمريکا به ايران
1
پاسخها: 21 بیننده: 2249 نویسنده: احسان
هيچ پيغام جديدي ارسال نشده است تجاوز ايران به خاک عراق!
1
پاسخها: 27 بیننده: 1703 نویسنده: majidjon13
هيچ پيغام جديدي ارسال نشده است روايتي ناگفته و به‌يادماندني از سردار جاودانه ايران
1
پاسخها: 3 بیننده: 861 نویسنده: اهورا
هيچ پيغام جديدي ارسال نشده است اعتراض به توهين به ترکها در روزنامه ايران
1
پاسخها: 28 بیننده: 2130 نویسنده: hadi

مشاهده موضوع قبلی مشاهده موضوع بعدی
قبلی تالار بعدی

 پرش به:   

شما نمی‌توانید در این تالار موضوع جدیدی ارسال کنید
شما نمی‌توانید به موضوعات این تالار پاسخ دهید
شما نمی‌توانید پیغامهای ارسالی خود در این تالار را، ویرایش کنید
شما نمی‌توانید پیغام های ارسالی خود در این تالار را حذف کنید
شما نمی‌توانید در نظرسنجی‌های این تالار شرکت کنید
قوانين تالارهاي گفتمان گزارش خطا
سوال در مورد تالارهاي گفتمان پيشنهاد
تمام ساعات و تاریخها بر حسب 4.5+ ساعت گرینویچ می‌باشند
تبليغات: