صفحه نخست  •  فهرست تالارها  •  نگارخانه  •  لیست اعضا  •  گروه‌ها  •  جستجو  •  ورود
 
1
ارسال موضوع جدیدپاسخ به موضوع
نویسنده پیغام
منظومه
سال صفري!
سال صفري!

آواتار

مجموع ارسالها: 24
اعتبار کسب شده: 106
محل سکونت: 
جنسيت: نامشخص
ارسال شنبه 04 شهريور 1385، ساعت 3:51
 1 سال و 10 ماه پيش
#1
 
سلام به همه دوستان .

شما ميدونيد کاملترين دين چه ديني هست و چرا ؟؟

من هم نظرم را بعدا ميگم ، البته با دليل .

يادتون باشه اگر جواب داديد ، حتي المقدور دليل نظرتون را هم بفرمائيد ؟؟

ممنون . Smile
 
1
1
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
سياسفيدآفلاين
آخر آدم بيکار!
آخر آدم بيکار!

آواتار

تاريخ عضويت: شنبه 19 فروردين 1385
مجموع ارسالها: 2872
اعتبار کسب شده: 6959
محل سکونت: شيراز
سن: 24
جنسيت: مرد
ارسال شنبه 04 شهريور 1385، ساعت 5:21
 1 سال و 10 ماه پيش
#2
 
منظومه نوشته بود:
شما ميدونيد کاملترين دين چه ديني هست و چرا ؟؟


حتما منظورتان بهاييت است Mr. Green

_________________
 
1
1
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
عبودآفلاين
آخر آدم بيکار!
آخر آدم بيکار!

آواتار

تاريخ عضويت: چهارشنبه 28 خرداد 1382
مجموع ارسالها: 1317
اعتبار کسب شده: 582
جنسيت: مرد
ارسال شنبه 04 شهريور 1385، ساعت 11:30
 1 سال و 10 ماه پيش
#3
 
siasefid نوشته بود:
منظومه نوشته بود:
شما ميدونيد کاملترين دين چه ديني هست و چرا ؟؟


حتما منظورتان بهاييت است Mr. Green


پيش از اين هم چند نفر از كاربران در موضوع ديگري نوشته بودن كه بهائيت حرفي براي گفتن نداره و هيچ توضيح بيشتري ندادن. توصيه مي كنم كه اگر واقعا قصد بحث كردن در مورد بهائيت داريد، حداقل برخي عقايد اونها رو بنويسيد و نقد كنيد. اين طور نوشتن نه تنها هيچ چيزي رو ثابت نمي كنه بلكه اگر قرار باشه بعدها بحث مفيد و بي طرفي انجام بشه جلوي اون رو ميگيره.
با تشكر
 
1
1
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
منظومه
سال صفري!
سال صفري!

آواتار

مجموع ارسالها: 24
اعتبار کسب شده: 106
محل سکونت: 
جنسيت: نامشخص
ارسال شنبه 04 شهريور 1385، ساعت 15:10
 1 سال و 10 ماه پيش
#4
 
siasefid نوشته بود:
منظومه نوشته بود:
شما ميدونيد کاملترين دين چه ديني هست و چرا ؟؟


حتما منظورتان بهاييت است Mr. Green


نه منظورم بهائيت نيست .

من بهائيت را يک دين من درآوردي و دروغين Evil or Very Mad ميدانم و ميتوانيم اين حرفم را به اثبات هم برسونم . Smile
 
1
1
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
منظومه
سال صفري!
سال صفري!

آواتار

مجموع ارسالها: 24
اعتبار کسب شده: 106
محل سکونت: 
جنسيت: نامشخص
ارسال شنبه 04 شهريور 1385، ساعت 15:18
 1 سال و 10 ماه پيش
#5
 
عبود نوشته بود:

پيش از اين هم چند نفر از كاربران در موضوع ديگري نوشته بودن كه بهائيت حرفي براي گفتن نداره و هيچ توضيح بيشتري ندادن. توصيه مي كنم كه اگر واقعا قصد بحث كردن در مورد بهائيت داريد، حداقل برخي عقايد اونها رو بنويسيد و نقد كنيد. اين طور نوشتن نه تنها هيچ چيزي رو ثابت نمي كنه بلكه اگر قرار باشه بعدها بحث مفيد و بي طرفي انجام بشه جلوي اون رو ميگيره.
با تشكر


دوست گرامي همانطور که خودتون هم ميدونيد من تازه واردم و نميدونم قبلا اينجا چه خبر بوده ؟؟

در ضمن همانطور که توي پست بالا هم گفتم بهائيت را يک فرقه منحرف و جعلي ميدونم .
هر کدام از دوستان هم بخواهند ميتونيم در موردش با هم حرف بزنيم و همديگر را نقد کنيم .

من طرفدار بحث مفيد و منطقي هستم و ميدونم شما هم همين را ميخواهيد .

حالا هم هر کسي اينجا عقيدش را بنويسه تا در موردش با هم صحبت کنيم .

تشکر از شما . Smile
 
1
1
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
احسانآفلاين
آخر آدم بيکار!
آخر آدم بيکار!

آواتار

تاريخ عضويت: دوشنبه 19 خرداد 1382
مجموع ارسالها: 4967
اعتبار کسب شده: 9911
محل سکونت: شيراز
سن: 26
جنسيت: مرد
ارسال شنبه 04 شهريور 1385، ساعت 15:26
 1 سال و 10 ماه پيش
#6
 
منظومه نوشته بود:
...
حالا هم هر کسي اينجا عقيدش را بنويسه تا در موردش با هم صحبت کنيم .
...


من هم اينجا همينو ازتون پرسيدم!

_________________
» تنهايي خيلي خوب است... ... ... اما دونفره‌اش!
» برنج را با وام بانکي ميخريم، نان را قسطي و ديگر هيچ!
 
1
1
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
منظومه
سال صفري!
سال صفري!

آواتار

مجموع ارسالها: 24
اعتبار کسب شده: 106
محل سکونت: 
جنسيت: نامشخص
ارسال يکشنبه 05 شهريور 1385، ساعت 3:48
 1 سال و 10 ماه پيش
#7
 
احسان نوشته بود:
منظومه نوشته بود:
...
حالا هم هر کسي اينجا عقيدش را بنويسه تا در موردش با هم صحبت کنيم .
...


من هم اينجا همينو ازتون پرسيدم!


خب عزيز حالا نميخواهيد نظرتون را بگيد ؟؟
 
1
1
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
غريب آشناآفلاين
آخر آدم بيکار!
آخر آدم بيکار!

تاريخ عضويت: دوشنبه 19 خرداد 1382
مجموع ارسالها: 5521
اعتبار کسب شده: 3549
محل سکونت: شيراز
سن: 25
جنسيت: مرد
ارسال يکشنبه 05 شهريور 1385، ساعت 11:48
 1 سال و 10 ماه پيش
#8
 
ضمن عرض خير مقدم خدمت دوست جديدمون "منظومه"، فكر مي كنم اگه مايل به بحث كردن هستي، بهتره بحث رو خودت شروع كني. وقتي بحث شروع بشه خيلي ها از جمله خود من نمي تونن جلوي خودشون رو بگيرن. (مخصوصاً اگه بحث اون جوري كه مورد علاقه شون هست پيش نره! Evil or Very Mad ) در همچين موقعي هست كه ميان وسط بحث. با اين شكلي كه شما شروع كردي بعيد مي دونم كسي بحث رو اصلاً شروع كنه.

_________________
"گـر چـه افتـاد ز زلـفـش گـرهـي در کـارم - - - - - - - - - - همچنان چشم گشاد از کرمش مي دارم
پاسبان حرم دل شده ام شب همه شب - - - - - - - - - - تـا در ايـن پـرده جـز انـديـشـه او نـگـذارم"
 
1
1
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
Yaghmaآفلاين
آخر آدم بيکار!
آخر آدم بيکار!

آواتار

تاريخ عضويت: يکشنبه 18 دي 1384
مجموع ارسالها: 1092
اعتبار کسب شده: 3772
محل سکونت: همين امروز ...!
سن: 23
جنسيت: زن
ارسال يکشنبه 05 شهريور 1385، ساعت 12:59
 1 سال و 10 ماه پيش
#9
 
غريب آشنا نوشته بود:
ضمن عرض خير مقدم خدمت دوست جديدمون "منظومه"، فكر مي كنم اگه مايل به بحث كردن هستي، بهتره بحث رو خودت شروع كني. وقتي بحث شروع بشه خيلي ها از جمله خود من نمي تونن جلوي خودشون رو بگيرن. (مخصوصاً اگه بحث اون جوري كه مورد علاقه شون هست پيش نره! Evil or Very Mad ) در همچين موقعي هست كه ميان وسط بحث. با اين شكلي كه شما شروع كردي بعيد مي دونم كسي بحث رو اصلاً شروع كنه.


کاملا موافقم. بدون شروع ادامه ممکن نيست.
در ضمن خوبه که بيشتر بدونيم. از خودتون، دليل اينکه اين بحث رو ميخواين راه بندازين و...
حداقلش اينه که يه چيزايي واسه بقيه(سواي خودتون) بيشتر روشن مي شه
ممنون

_________________
فقط اگر تو بخواهي
در عکسي 3 در 4
هزار بار
زانو مي زنم ...!
 
1
1
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
منظومه
سال صفري!
سال صفري!

آواتار

مجموع ارسالها: 24
اعتبار کسب شده: 106
محل سکونت: 
جنسيت: نامشخص
ارسال يکشنبه 05 شهريور 1385، ساعت 21:41
 1 سال و 10 ماه پيش
#10
 
سلام بچه ها .

بله ظاهرا حق با شماست ، البته من نمي گذاشتم بحث درجا بزنه فقط ميخواستم آمادتون کنم .
اميدوارم حوصله کنيد و پستهاي من را بخونيد ، قول ميدم وقتي پستهاي من را بخونيد ضرر نکنيد .
بنابراين ، دوستان خوب و گرامي من براي خواندن مطالبم وقت بگذاريد که البته وقت آنچناني هم نمي بره .
حالا بگذاريد از خودم بگم .

من (منظومه) ، مسلمان هستم ، اونم شيعه .

خيلي از ماها مسلمانيم اما نميدونيم چرا ؟؟

مسلمانيم چون پدر و مادر و اجدادمان مسلمان بودند و اينطور که بوش مياد ما هم بخواهي نخواهي مسلمانيم .
من مثل شما هستم يعني مسلمانم و شيعه .(البته اگر حدسم درست باشه) .
اما شايد يک تفاوت کوچيکي با بعضي شماها داشته باشم .

و اون اين هست که : دين خود را با تحقيق بدست آورده ام .
براي من ثابت شده که اسلام (شيعه)، بهترين ، زيباترين ، دوست داشتني ترين و بالاخره کاملترين دين هست .
من اول اسلام را به دست آوردم و بعد هم مذهب عزيز شيعه را (با اينکه از ابتدا مسلمان و شيعه بودم) .

نميخواهم به شما بگويم : حتما حق با من است .
نه ، اين انتخاب و تشخيص من هست ، از سر هوا و هوس نبوده ، و من از تشخيصم بسيار راضيم .

باز هم حرف دارم ، اما فعلا کافيه ، فکر ميکنم شما هم يک حرفهايي براي گفتن داشته باشيد .
فقط ميخوام از شما يک خواهش بکنم و اون هم اينکه :
بيائيد اين تاپيک يک صورت منطقي و به دور از تعصبيت و کينه ورزي را به خود بگيره .

شعار من منطق است و دوست دارم با دوستانم که شما باشيد منطقي صحبت کنم تا از همديگر استفاده کنيم . Smile
 
1
1
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
غريب آشناآفلاين
آخر آدم بيکار!
آخر آدم بيکار!

تاريخ عضويت: دوشنبه 19 خرداد 1382
مجموع ارسالها: 5521
اعتبار کسب شده: 3549
محل سکونت: شيراز
سن: 25
جنسيت: مرد
ارسال دوشنبه 06 شهريور 1385، ساعت 0:51
 1 سال و 10 ماه پيش
#11
 
منظومه نوشته بود:
سلام بچه ها .

بله ظاهرا حق با شماست ، البته من نمي گذاشتم بحث درجا بزنه فقط ميخواستم آمادتون کنم .
اميدوارم حوصله کنيد و پستهاي من را بخونيد ، قول ميدم وقتي پستهاي من را بخونيد ضرر نکنيد....

عليك سلام منظومه!
مطمئن باش بچه ها مطالبت رو مي خونن. معرفي كوتاهي از خودت داشتي؛ اما به نظرم هنوز هم بحث رو خوب شروع نكردي. بحثي كه مطرح كردي خيلي كليه و نمي شه اين جوري بهش جواب داد. بهتره از زيربحثهاي كوچكتر شروع كني و كم كم به بحث اصلي و بزرگتر برسي.

_________________
"گـر چـه افتـاد ز زلـفـش گـرهـي در کـارم - - - - - - - - - - همچنان چشم گشاد از کرمش مي دارم
پاسبان حرم دل شده ام شب همه شب - - - - - - - - - - تـا در ايـن پـرده جـز انـديـشـه او نـگـذارم"
 
1
1
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
wp.arkآفلاين
داره راه ميفته!
داره راه ميفته!

آواتار

تاريخ عضويت: شنبه 05 مهر 1382
مجموع ارسالها: 431
اعتبار کسب شده: 197
محل سکونت: آن طرف تر از عشق
جنسيت: نامشخص
ارسال دوشنبه 06 شهريور 1385، ساعت 14:13
 1 سال و 10 ماه پيش
#12
 
منظومه نوشته بود:
سلام به همه دوستان .

شما ميدونيد کاملترين دين چه ديني هست و چرا ؟؟

من هم نظرم را بعدا ميگم ، البته با دليل .

يادتون باشه اگر جواب داديد ، حتي المقدور دليل نظرتون را هم بفرمائيد ؟؟

ممنون . Smile


اين موضوع مي تونه بحث خوبي باشه.

اما پيش از هر چيزي يک کم خواستار شفاف سازي موضو ع بحث هستم. نخستين پرسش من براي شفاف سازي بديهي ترين آن هاست؟ منظور و خواسته و تعريف و هدف شما از يک "دين کامل" چيست؟ اگر پاسخ اين پرسش از اول آشکار نباشد زاينده بسياري از مشکل هاي پيچ در پيچ خواهد شد.

بگذاريد مثالي بزنم. انبر دست !!! ( انبر دست شروع خيلي از مثال هاي من است)
انبر دست تعريف و هدف و کارکرد ويژه خود را دارد و نيازمندي هاي مشخصي از انسان را برآورده مي کند. پس از مشخص شدن دامنه تعريف يا حداقل اگر تعريف بردار نبود دامنه کارکرد و کاربرد آن ما اکنون مي توانيم بگوييم يک انبر دست کامل چگونه است و چه بايد داشته باشد و چه نداشته باشد و از چه جنس باشد و ....

در مورد دين هم بايد اول بدانيم چه کارکردي دارد ، چه ويژگي هايي دارد ، قلمرو (scope) اثر گزاري آن تا کجا هاست ، هدف از آن چيست. اين مشخص کردن فقط يک گير فلسفي نيست بلکه فوايد بسيار زيادي دارد که عدم توجه به آن باعث وجودي خيلي از مشکلات ما در مورد دين است.

پس از مشخص شدن همه اين ها - در حد قابل قبول- آنگاه بايد بگرديم و از اين موجوديت تعريف شده يک نمونه کامل را انتخاب کنيم. خوب تلاش مي کنيم مي گرديم و پيدا مي کنيم. اما بايد توجه داشته باشيم که اگر چنان نادره چيزي يافتيم فکر نکنيم ديگر همه چيز را يافته ايم ما در آن لحظه فقط "يک دين" کامل را يافته ايم.

اينجا است که معمولا اشتباه ها شروع مي شود. از آنجا که دين موضوع مهمي است و خيلي هم مهم است. اين مهم بودن و بزرگ بودن موضوع برخي را به اين اشتباه مي اندازد که به اين فکر کنند که همه چيز کامل را يافته اند در صورتي که اين عدول از تعريف اوليه اي است که از دين داشته اند. برخي فکر مي کنند که يک دين کامل بايد همه چيز را در بر بگيرد و همه کارکرد هاي و نيازمندي هاي بشر را (راهنمايي هم نه) سرويس دهي کند. مثلا از اخلاق گرفته تا پرورش روح انسان تا سياست تا اقتصاد تا فيزيک تا شيمي تا حکومت تا آموزش و پرورش و ...

البته يک دين مي تواند ازميان اين مواردي که بر شمردم و امثال آنها بعضي را در بر بگيرد و بعضي را نه. همچنين مي تواند در مورد آنهايي را هم که در بر نگرفته ، ساکت نباشد و اظهار راه و چاه کند. اما نمي تواند جاي آن ابزاهايي که بايد موارد خارج از آن را handle کنند ، يکسره بنشيند و خواهان بر عهده گرفتن کارکرد آنها باشد. اين يکي از اشتباه ها و مغالطه هايي است که در مورد دين در تاريخ زياد ديده مي شود .
بشر همين اشتباه را در مورد علم هم کرد و گاهي هم در مورد عقل و گاهي هم در مورد عشق و ....


به اميد روزي که از پيچ گوشتي براي باز کردن پيچ استفاده کنيم و ار کلنگ براي کندن زمين و از پوستين براي گرم کردن تن (البته به شرطي که وارونه پوشيده نشود) و نه از دين به عنوان پوستين آن هم وارونه *. Pray Pray Pray

-----------
تمثيل پوستين وارونه در مورد دين از امام علي (ع) در نهج البلاغه گرفته شده است.

_________________

بر سر در معبد علم نام مذهب را نگاشته اند.
آلبرت آينشتاين
wp.ark

 
1
1
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
بچه برقي 78آفلاين
پرچونه!!
پرچونه!!

آواتار

تاريخ عضويت: چهارشنبه 31 خرداد 1385
مجموع ارسالها: 963
اعتبار کسب شده: 2082
محل سکونت: اهواز
جنسيت: مرد
ارسال چهارشنبه 08 شهريور 1385، ساعت 0:30
 1 سال و 10 ماه پيش
#13
 
منظومه نوشته بود:

....
و اون اين هست که : دين خود را با تحقيق بدست آورده ام .
براي من ثابت شده که اسلام (شيعه)، بهترين ، زيباترين ، دوست داشتني ترين و بالاخره کاملترين دين هست .
من اول اسلام را به دست آوردم و بعد هم مذهب عزيز شيعه را (با اينکه از ابتدا مسلمان و شيعه بودم) .
.....


ميشه لطف کني منابع تحقيق و روش تحقيق مورد استفادت را واسه ما بگي تا شايد ما هم به رستگاري برسيم! ان شاالله

_________________


“When you are happy, you’re always good. But, When you are good, you’re not always happy.”
“The picture of Dorian Gray” by Oscar Wilde
 
1
1
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
غريب آشناآفلاين
آخر آدم بيکار!
آخر آدم بيکار!

تاريخ عضويت: دوشنبه 19 خرداد 1382
مجموع ارسالها: 5521
اعتبار کسب شده: 3549
محل سکونت: شيراز
سن: 25
جنسيت: مرد
ارسال سه‌شنبه 14 شهريور 1385، ساعت 22:19
 1 سال و 10 ماه پيش
#14
 
بچه برقي 78 نوشته بود:
منظومه نوشته بود:

....
و اون اين هست که : دين خود را با تحقيق بدست آورده ام .
براي من ثابت شده که اسلام (شيعه)، بهترين ، زيباترين ، دوست داشتني ترين و بالاخره کاملترين دين هست .
من اول اسلام را به دست آوردم و بعد هم مذهب عزيز شيعه را (با اينکه از ابتدا مسلمان و شيعه بودم) .
.....


ميشه لطف کني منابع تحقيق و روش تحقيق مورد استفادت را واسه ما بگي تا شايد ما هم به رستگاري برسيم! ان شاالله

خوب چون ظاهراً "منظومه" نيست كه جواب بده، بنده جسارت مي كنم.
اگه كسي واقعاً دنبال تحقيق در مورد اديان باشه، منابع اون مشخصه. ظرف چند دقيقه مي شه كتابهاي اديان مختلف و ساير آثار ديني برجسته شون رو كه معرف اون اديان هستن به همه زبانهاي زنده دنيا از روي اينترنت گير آورد و با صرف يه مدت وقت در مورد اونها به نتيجه گيري رسيد. البته اين روش براي كساني هست كه دنبال حقيقتن. اون عده كه كوركورانه از دين ارثيشون پيروي مي كنن و كوچكترين اطلاعاتي در مورد اون ندارن قضيه شون فرق مي كنه. خدمت اون عده هم كه فكر مي كنن خيلي روشنفكرن و كساني كه اعتقادات مذهبي دارن رو "احمق" فرض مي كنن و اعتفادات مذهبي ديگران رو مستقيم و غير مستقيم مسخره مي كنن، عرض كنم كه خيلي طول نمي كشه كه معلوم شه چه كساني احمقهاي واقعي هستن. روز قيامت پيش كش؛ چند صباح ديگه كه من و شما اين دنياي خاكي رو كه بعضيهامون همه چيزمون رو در اون مي بينيم ترك كرديم، شب اول قبرمون متوجه مي شيم كي احمق بوده. باز هم از روشنفكران عزيز به خاطر صحبتهاي احمقانه در مورد قيامت و شب اول قبر و از اين جور خرافات عذرخواهي مي كنم.

_________________
"گـر چـه افتـاد ز زلـفـش گـرهـي در کـارم - - - - - - - - - - همچنان چشم گشاد از کرمش مي دارم
پاسبان حرم دل شده ام شب همه شب - - - - - - - - - - تـا در ايـن پـرده جـز انـديـشـه او نـگـذارم"
 
1
1
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
بچه برقي 78آفلاين
پرچونه!!
پرچونه!!

آواتار

تاريخ عضويت: چهارشنبه 31 خرداد 1385
مجموع ارسالها: 963
اعتبار کسب شده: 2082
محل سکونت: اهواز
جنسيت: مرد
ارسال چهارشنبه 15 شهريور 1385، ساعت 14:24
 1 سال و 10 ماه پيش
#15
 
ببين غريب جون! در مورد اديان هيچ منبع تحقيقي مستقل و بيطرفي نميشه پيدا کرد. چون هر کس تحت تأثير دين خود نوشته. پيروان هيچ ديني هيچ وقت ضعفهاي دين خودشون را نمي گن و پيروان اديان ديگه هم مطمئناً اعتقاد دارند که دين خودشون کاملترين دينه و اديان ديگه را ناقص مي دونند. تحقيق در مورد اديان کار چندان مفيدي نيست و اين چند صباح زندگي ما مجال اين کارها را نميده بهتره آنطور که فکر مي کنيم درسته زندگي کنيم.

_________________


“When you are happy, you’re always good. But, When you are good, you’re not always happy.”
“The picture of Dorian Gray” by Oscar Wilde
 
1
1
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
نمایش پیغامهای ارسال شده قبلی:      
ارسال موضوع جدیدپاسخ به موضوع
موضوعات مرتبط
هيچ پيغام جديدي ارسال نشده است دين و جادو
2
پاسخها: 31 بیننده: 2907 نویسنده: Zeus
هيچ پيغام جديدي ارسال نشده است دين زردشت
1
پاسخها: 7 بیننده: 495 نویسنده: nashenas114
هيچ پيغام جديدي ارسال نشده است كاكا به دين اسلام گرويد.
1
پاسخها: 17 بیننده: 1219 نویسنده: غريب آشنا
هيچ پيغام جديدي ارسال نشده است [ نظر سنجي ] کدام دين کدام مذهب
3
پاسخها: 15 بیننده: 862 نویسنده: s_mr66

مشاهده موضوع قبلی مشاهده موضوع بعدی
قبلی تالار بعدی

 پرش به:   

شما نمی‌توانید در این تالار موضوع جدیدی ارسال کنید
شما نمی‌توانید به موضوعات این تالار پاسخ دهید
شما نمی‌توانید پیغامهای ارسالی خود در این تالار را، ویرایش کنید
شما نمی‌توانید پیغام های ارسالی خود در این تالار را حذف کنید
شما نمی‌توانید در نظرسنجی‌های این تالار شرکت کنید
قوانين تالارهاي گفتمان گزارش خطا
سوال در مورد تالارهاي گفتمان پيشنهاد
تمام ساعات و تاریخها بر حسب 4.5+ ساعت گرینویچ می‌باشند