صفحه نخست  •  فهرست تالارها  •  نگارخانه  •  لیست اعضا  •  گروه‌ها  •  جستجو  •  ورود
 
2
ارسال موضوع جدیدپاسخ به موضوع
نویسنده پیغام
hadiآفلاين
پرچونه!!
پرچونه!!

آواتار

تاريخ عضويت: سه‌شنبه 19 ارديبهشت 1385
مجموع ارسالها: 935
اعتبار کسب شده: 4537
محل سکونت: شهر ري
سن: 25
جنسيت: مرد
ارسال سه‌شنبه 30 خرداد 1385، ساعت 20:21
 2 سال و 1 ماه پيش
#1
 
۶ خرداد ماه ۱۳۸۵ ساعت : ۱۹ , ۲۰
خبرگزاري انتخاب : حضرت آيت الله جناتي که در سال 1311 در شاهرود متولد شده است فتاوي قابل توجهي درباره واد مخدر، آزادي رقص، قمار (نرد، پاسور و شطرنج)، موسيقي، ازدواج با زنان اهل کتاب پاک بودن کافر و ... در رساله توضيح المسائل خود منتشر کرده است.

به گزارش خبرگزاري «انتخاب»، رخي از فتواهاي وي به اين شرح است:

- «استعمال مواد مخدر مانند ترياک، هرويين، مرفين، مارى‏جوانا، چه بگونه خوردن و آشاميدن باشد و چه بگونه دود کردن و شياف نمودن، به ملاحظه مضرات گوناگونى که دارد شرعا حرام است. مگر در صورتى که پزشک آن را تجويز کرده باشد و نيز حرام است استعمال مواد سکرآور، مگر در صورت ضرورت و انحصار علاج به آن، که در اين فرض مانعى ندارد»


- «زناني که حجاب شرعي را رعايت نمي کنند و امر به معروف و نهي از منکر در آنها نيز اثري ندارد، نگاه کردن به آنها در صورتي که بگونه ريبه و لذت نباشد اشکال ندارد.»

- «تصدي مقام قضاوت و مقام هاي ديگر مانند مقامات اجتماعي، سياسي، علمي، فرهنگي، هنري، مديريتي، رياست ها و... توسط زنان در صورتي که در انجام آنها توانايي داشته باشند و موازين شرعي از حيث پوشش و غير آن را حفظ کنند، اشکال ندارد.»

- «اذن پدر در ازدواج دختري که به گونه کامل مصلحت و مفسده را درک مي کند و تحت تأثير احساسات قرار نمي گيرد، شرط نيست و اختيار با خود اوست.»

- «بيرون رفتن زن از منزل در صورتي که با حق شوهر منافات داشته باشد، بايد از از او اذن بگيرد، وگرنه اذن او معتبر نيست. پس در اين صورت مي تواند بدون اذن او از منزل براي تعليم و تعلم و کارهاي اجتماعي و وظايف سياسي با حفظ حدود اسلامي و نيز براي ديدار پدر و مادر و فاميل بيرون رود و نيازي به اين نيست که در ضمن عقد، آن را شرط کند.»

- «پيدايش بلوغ دختر به عادت ماهانه است و اگر بر اثر عوارض مزاجي عادت ماهانه ندارد بايد به عادت
ماهانه دختران بستگان و فاميل خود مراجعه کند و عادت آنها را زمان بلوغ خود قرار دهد.»

«ازدواج با زنان کتابي، چه آنکه به گونه موقت و چه به گونه دائم و هميشگي، جايز است.»

- «رقصيدن زنان براي زنان و مردان براي مردان در مجالس عروسي و مناسبت فرح و شادي اشکال ندارد و همچنين است رقصيدن زنان براي شوهرانشان.»

- «شنيدن آهنگ هايي مانند موسيقي کلاسيک در انسان احساس خوشايندي را پديدار مي سازد و در رفع خستگي و آرامش اعصاب مؤثرند اشکال ندارد.»

- «کافران از هر نوع و قسمي که باشند از نظر جسمي و بدني پاک، ولي از نظر روحي و معنوي، پليد و ناپاک مي باشند.»

- «بازي کردن با آلات قمار از قبيل نرد، پاسور و شطرنج در صورتي که به عنوان ورزش فکري، تقويت بنيه رياضي و يا سرگرمي باشد و در آن برد و باخت نباشد اشکال ندارد، حتي اگر چه عنوان آلت قماري از آنها زايل نشده باشد.»

- «مجسمه سازي که امروزه به عنوان فن و هنر گرانقدر و ارزشمند به شمار مي آيد و از انگيزه هاي مذموم و ناپسند و از آلودگي، شرک و قصد تشبه به خالق، مبرا است و با تحول زمان و شرايط آن، ملاک حرمت و يا کراهت آن متحول شده، اشکال ندارد.»

وب سايت آيت الله جناتي: http://www.jannaati.com/

______________
با اجازه نويسنده مطلب، تغيير نام موضوع از "استقبال از فتواهاي آيت الله جناتي" به "فتاواي جديد مراجع تقليد" توسط غريب آشنا
 
1
1
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
sedayedelآفلاين
آخر آدم بيکار!
آخر آدم بيکار!

آواتار

تاريخ عضويت: جمعه 03 تير 1384
مجموع ارسالها: 3273
اعتبار کسب شده: 5266
محل سکونت: oonvar e donya
جنسيت: نامشخص
ارسال سه‌شنبه 30 خرداد 1385، ساعت 20:31
 2 سال و 1 ماه پيش
#2
 
نقل قول:
- «رقصيدن زنان براي زنان و مردان براي مردان در مجالس عروسي و مناسبت فرح و شادي اشكال ندارد و همچنين است رقصيدن زنان براي شوهرانشان.»


آقا هادی سخت نگير
رقصيدن زنان و مردان با هم در مراسم جشن و پايکوبی اصلاً اشکال ندارد Razz
رقص خودش بايد بياد, حالا بعد از يک قابلمه قرمه سبزی پختن و سالاد شيرازی درست کردن,
کی حال داره برای شوهرش برقصه Mr. Green

_________________
Never explain yourself to anyone because the person who likes you doesn''''t need it, and the person who dislike you won''''t believe it Angel .
 
1
1
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
hadiآفلاين
پرچونه!!
پرچونه!!

آواتار

تاريخ عضويت: سه‌شنبه 19 ارديبهشت 1385
مجموع ارسالها: 935
اعتبار کسب شده: 4537
محل سکونت: شهر ري
سن: 25
جنسيت: مرد
ارسال سه‌شنبه 30 خرداد 1385، ساعت 21:46
 2 سال و 1 ماه پيش
#3
 
sedayedel نوشته بود:
نقل قول:
- «رقصيدن زنان براي زنان و مردان براي مردان در مجالس عروسي و مناسبت فرح و شادي اشكال ندارد و همچنين است رقصيدن زنان براي شوهرانشان.»


آقا هادی سخت نگير
رقصيدن زنان و مردان با هم در مراسم جشن و پايکوبی اصلاً اشکال ندارد Razz
رقص خودش بايد بياد, حالا بعد از يک قابلمه قرمه سبزی پختن و سالاد شيرازی درست کردن,
کی حال داره برای شوهرش برقصه Mr. Green

والله من که نگفتم اشکال داره
تازه اين مطالب بالا رو هم که من نگفتم اين ايت الله گفته که اسمش رو نوشتم
 
1
1
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
Omidآفلاين
آخر آدم بيکار!
آخر آدم بيکار!

آواتار

تاريخ عضويت: جمعه 11 آذر 1384
مجموع ارسالها: 3037
اعتبار کسب شده: 1310
محل سکونت: Florida
سن: 35
جنسيت: مرد
ارسال سه‌شنبه 30 خرداد 1385، ساعت 23:19
 2 سال پيش
#4
 
ايت الله Sedayedel:

رقصيدن زنان و مردان با هم در مراسم جشن و پايکوبی اصلاً اشکال ندارد

Omid:

Applause Applause Applause Razz Razz Razz

_________________
هر روز رو نميشمريم، ما هفته ها رو ميشمريم که هفته گذشته رو وحيد شمرد... مثل اينکه تو خيلي منتظري...
 
1
0
1
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
غريب آشناآفلاين
آخر آدم بيکار!
آخر آدم بيکار!

تاريخ عضويت: دوشنبه 19 خرداد 1382
مجموع ارسالها: 5521
اعتبار کسب شده: 3595
محل سکونت: شيراز
سن: 25
جنسيت: مرد
ارسال سه‌شنبه 30 خرداد 1385، ساعت 23:42
 2 سال پيش
#5
 
بنده که همين مطلب رو چند هفته پيش اينجا گذاشته بودم، برگ چغندر بودم؟! d'oh!

_________________
"گـر چـه افتـاد ز زلـفـش گـرهـي در کـارم - - - - - - - - - - همچنان چشم گشاد از کرمش مي دارم
پاسبان حرم دل شده ام شب همه شب - - - - - - - - - - تـا در ايـن پـرده جـز انـديـشـه او نـگـذارم"
 
1
1
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
sedayedelآفلاين
آخر آدم بيکار!
آخر آدم بيکار!

آواتار

تاريخ عضويت: جمعه 03 تير 1384
مجموع ارسالها: 3273
اعتبار کسب شده: 5266
محل سکونت: oonvar e donya
جنسيت: نامشخص
ارسال سه‌شنبه 30 خرداد 1385، ساعت 23:52
 2 سال پيش
#6
 
غريب آشنا نوشته بود:
بنده که همين مطلب رو چند هفته پيش اينجا گذاشته بودم، برگ چغندر بودم؟! d'oh!


ببخشيد غريب جان من اصلاً اون پست شما رو نديدم
ولی اشکال نداره اون موقع هم اگه ميديدم فتوای من همين بود که امروز گفتم Wink

_________________
Never explain yourself to anyone because the person who likes you doesn''''t need it, and the person who dislike you won''''t believe it Angel .
 
1
1
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
wp.arkآفلاين
داره راه ميفته!
داره راه ميفته!

آواتار

تاريخ عضويت: شنبه 05 مهر 1382
مجموع ارسالها: 431
اعتبار کسب شده: 197
محل سکونت: آن طرف تر از عشق
جنسيت: نامشخص
ارسال جمعه 02 تير 1385، ساعت 21:58
 2 سال پيش
#7
 

علم فقه ما دوجا واقعا مسخره به نظر مياد:

يکي هنگامي که يک فقيه مي خواد با منطق عصر حجري استدلال کنه غافل از اينکه سه انقلاب عمده در منطق از زمان ارسطو تا امروز اتفاق افتاده (و حتي در علم اصول هم که پايه فقه و استدلال هاي آن هست يک بار در قرن دهم انقلابي پديد آمد (با کوشش هاي علامه حلي و رفقا)) . و چنين فقيهي مي خواد جامه احکام فقهي مربوط به جامعه هزار سال پيش رو به ضرب و زور منطق و اصول و .. که ايشان بهتر دانند و ابزار ايشان است ( غافل از اينکه اصلا چرا ؟؟؟) به اندام جامعه امروز بپوشونه .

خوب البته ايشان وقتي مي بينند آن جامه با آن اوصاف بر اين تن با اين اوصاف پوشيده شدني نيست لابد متوقع هستند که "موضوع فقط مکلف" علم آنها يعني همين انسان ، به اعتراف درآيد و بگويد :
هر چه هست از قامت ناساز بي اندام ماست !

البته نمي توان ادعا کرد که قامت هاي وجود ما خيلي هم باساز و با اندام است اما آن را هم نمي توان مدعي شد.

ديگري وقتي است که مي خواهند فقه را از حدود و قلمرو خود خارج کنند و با آن علم شريعت مسائل و معضلات فيزيک و فضا و قضا و اقتصاد و جامعه شناسي و حقوق و ... را حل کنند. بي خبر از اينکه با اين کار قامت آن را بي اندازه کج و معوج و زشت و ناميمون مي کنند و کار به جايي مي رسد که مورد استفاده درست خود رو از دست مي دهد.

آقايان خيال مي کنند نتيجه 5000 سال تمدن انسان چرت و پرت بوده و تجربه هاي علمي و عملي بشري هم به درد مورچگان مي خورده و نه خود ايشان و بر همين نمط بگير و برو .....

اين مي شود که حکومت مي شود حکومت فقه بر ساير علوم آن هم نه حکومتي عادلانه و اين مي شود که رييس حکيم آرمان شهر افلاطون و فارابي تبديل مي شود به فقيه . آنهم نه حکومت فقيه که ولايت فقيه (شاعر مي گويد : گل بود و به سبزه نيز آراسته شد) ( و اين "شاعر مي گويد:" به شدت لازم بود در اينجا بيايد علتش رو مي تونيد از حافظ شيرازي بپرسيد)

ايشان حاضر نيستند که فقه را يک علم معمولي مانند ديگر زمينه هاي علوم انساني در نظر بگيرند و بنا براين براي آن شان و مقام اجل و اعلي قائلند. با کمي توجه مي توان يافت که فقه هم هرچند ريشه در حکم خدا دارد ولي آيا نيازمند اين نيست که از دستگاه معرفتي انسان بگذرد تا به کار آيد و اگر چنين است همان نقص ها و اشکال هاي بقيه علوم بر آن هم مترتب مي شود. بنابراين فقه هم دانشي است مانند بقيه دانش ها ( البته اين براي کسي پذيرفتني است که اصل دين را پذيرفته باشد.) که بايد در رديف بقيه (با کمي تفاوت ) بنشيند. در مسائلي که برخورد بين موضوع فقه و علوم ديگر وجود ندارد که چه بهتر البته اگر در مسئله اي اختلافي بين فقه و علمي ايجاد شود اگر مسئله قابل تجربه با هزينه کم باشد و يا قابل خرد ورزي باشد که راه حل اختلاف با آن دو وسيله است. واگر چنين نباشد من در اينجا نمي تونم بگم که بايد طرف کدام رو گرفت آخه مسئله ساده اي نيست چون هم علوم ما تجربي هستند و کاملا مطمئن نيستند و هم فقه با تفاوت هايي مي تواند اشتباه کند.

البته اينجا هيچ تاکيدي بر اين ندارم که انسان نبايد هيچ اشتباهي در قانونش باشد چنان که ادعاي بعضي است. در مورد خيلي مسايل اگر انسان اشتباهي بکند در آينده تجربه مي کند و زياد هم پر هزينه نيست . اما بايد انصاف داد که برخي مسايل بشري هم هستند که به همين راحتي نيستند که بشود اشتباه کرد يا نکرد.

بگذريم بعضي از موضوع هايي که فقيه مذکور بالا روشنفکري به خرج داده و فتوا صادر فرموده اصلا نياز مند فتوا نبوده و در چارچوب صلاحيت فقه نمي باشد.

وقتي از مسايل شخصي خارج مي شويم و به مسايل جمعي انسان ها مي رسيم اين چارچوب باز هم محدد تر مي شود. چون جامعه امروزي موجودي به مراتب پيچيده تر از آن است که فقه تنبل اسلامي بتواند آن را بفهمد و آناليز کند و نتيجه که نه به قول خودشان فتوا توليد کند.

_________________

بر سر در معبد علم نام مذهب را نگاشته اند.
آلبرت آينشتاين
wp.ark

 
1
1
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
غريب آشناآفلاين
آخر آدم بيکار!
آخر آدم بيکار!

تاريخ عضويت: دوشنبه 19 خرداد 1382
مجموع ارسالها: 5521
اعتبار کسب شده: 3595
محل سکونت: شيراز
سن: 25
جنسيت: مرد
ارسال سه‌شنبه 13 شهريور 1386، ساعت 2:53
 10 ماه و 19 روز پيش
#8
 
صانعي: ثابت کردم ديه زن و مرد برابر است.


آيت‌الله صانعي گفت: در اصلاح قانون مجازات اسلامي بايد نظريه‌ افرادي که اجتهادشان مسلم و تثبيت شده است، پرسيده شود.

آيت‌الله يوسف صانعي، مرجع تقليد و استاد حوزه علميه قم در گفت‌وگو با ايسنا، به پرسش‌هايي درباره لايحه اصلاح قانون مجازات اسلامي که در آينده به مجلس خواهد رفت پاسخ داد و گفت: من به آقايان عرض کرده‌ام، اگر مي‌خواهند قانوني بنويسند که اشکالي به آن‌ وارد نشده و جامعه هم پذيراي آن باشد و از نظر قانون اساسي هم بي‌اشکال باشد، بايد نظريه‌ افرادي که اجتهادشان مسلم و تثبيت شده است و با متد حوزه پيش رفته‌اند را جويا شوند.

وي افزود: تمام مسائلي که مورد اشکال است، خصوصا در استفتائات قضائي‌، بنده در کتاب‌هايم پاسخ داده‌ام و آن طور که بنده برداشت کرده‌ام، با پاسخ‌هاي من هيچ اشکالي به آنها نيست.

صانعي با اشاره به اين‌که در قانون اساسي آمده است، مصوبات مجلس نبايد خلاف شرع باشد، گفت: خلاف شرع چيزي است که همه خلاف مي‌دانند و نه خلاف شرع به نظر بنده يا فلان مجتهد زيرا اين، خلاف شرع مقيد است.
وي ادامه داد: اگر مطلبي مورد اختلاف است و فقيهي که مدت‌ها قبل زندگي مي‌کرده، آن را به گونه‌اي بيان داشته که اکنون پاسخگوي دنياي اسلام است، مي‌توانيم آن نظر را قانون کنيم.

اين مرجع تقليد با بيان اين‌که کساني که مي‌خواهند قانوني بگذارند، بايد نظراتي که بر خلاف قانون مجازات کنوني است را لحاظ کنند تا قانوني بي‌اشکال داشته باشيم، گفت: درست است که قوانين جزايي ما از تحريرالوسيله امام (ره) گرفته شده است اما ايشان فرمودند «تحقيق بايد بر تحقيقات اضافه شود».

صانعي با اشاره به بيانات حضرت امام(ره) گفت: ايشان فرمودند افراد بايد آبرويشان را بگذارند و طوري اجتهاد کنند که پاسخگوي دنيا باشند.

وي درباره قوانين مصوب مجلس که در شوراي نگهبان رد مي‌شود، افزود: اگر موردي هم در شوراي نگهبان مورد قبول واقع نشود، به مجمع تشخيص مصلحت نظام مي‌رود و بررسي مي‌شود.

ديه عاقله را به معناي رايج بين فقها قبول ندارم
وي درباره عاقله گفت: بنده ديه عاقله را به اين معناي رايج بين فقها قبول ندارم و آيت‌الله مقدس اردبيلي هم اين حرف‌ها را به چالش کشانده است.

صانعي با ذکر اين‌که عده‌اي گفته‌اند عاقله براي اين ديه را مي‌پردازد که بايد فرد خطاکار را به نحو درستي تربيت مي‌کرده، افزود: مگر در دنياي امروز ‌مي‌توان اقوام و خويشان را تربيت کرد.
وي تصريح کرد: پرداخت ديه توسط عاقله جايي است که عاقله در کار خاطي تاثير داشته و کنترل کننده وي باشد که مي‌توان به کودک و ديوانه اشاره کرد.

صانعي افزود: مطلبي ضروري اسلام است که صدها روايت منطبق با آن مطلب وجود داشته باشد اما وقتي برداشت تنها از چند روايت است، مي‌توان گفت برداشتي هم مي‌گويد، ديه بر عاقله مواردي را که در قانون آمده شامل نمي‌شود.

وي با بيان اين‌که به طور مثال عاقله‌ افراد موجي جنگ، حکومت است، افزود: بر حکومت است که اين افراد را در مکاني نگه‌داري کند يا مبلغي به خانواده‌شان بپردازد تا وي را محافظت کنند، ‌حال اگر حکومت محافظت نکرد، بايد ديه وارده را بپردازد.
صانعي افزود: اين تعريف فقهي زيبا از عاقله تا بيايد قانون شود، امام زمان (عج) ظهور خواهند کرد.

از نظر فقهي ثابت کردم که ديه مرد و زن برابر است
صانعي، منشأ تفاوت ديه مرد و زن را در زمان شهيد بهشتي دانست و گفت: بهشتي در آن شرايط انقلابي اين وجه اعتباري را مطرح کرد که چون مرد خرجي مي‌دهد، ديه وي دو برابر زن است.

وي افزود: اصل اين مطلب نادرست است و شهيد بهشتي آن زمان اين مطلب را بيان داشته است وگرنه شهيد بهشتي يک مجتهد است که امروز به او احتياج داريم.

صانعي با اشاره به اين‌که در فقه شيعه اصلا اين حرف‌ها و اين‌گونه مسائل مطرح نيست و با اعتباراتي که اشکال دارد، نمي‌توان قانون درست کرد، ادامه داد: اين يک فکر و تحليل است و قواعد فقه شيعه با تحليل درست نمي‌شود بلکه ابتدا بايد قرآن، متون و روايات را ديد و در کنار آن تحليل کرد.
وي خاطرنشان کرد: بنده از نظر فقهي ثابت کردم که ديه مرد و زن برابر است.

قصاص، زيباترين قانون اسلام است
وي همچنين افزود: در باب قصاص هم، به عقيده من زن و مرد در کنار هم قصاص مي‌شوند، بدون اينکه تفاوتي را بپردازند.

صانعي با اشاره به اين‌که در باب حدود يکي از دو راه را بايد حل کنيم، گفت: يک راه اين است که بگوييم حسب فتواي مشهور، آيين دادرسي در اين مورد شهادت 4 مرد يا 4 مرتبه اقرار فرد لازم است.

وي ادامه داد: در غير اين صورت بايد اين موارد را تنها مربوط به زمان معصوم بدانيم و به اين ترتيب مشکل را حل کنيم، حال اگر با راه‌هاي ديگر اين جرم ثابت شد مي‌توان تعزير کرد.

آيت‌الله صانعي خاطرنشان کرد: تعزير مجازاتي است که جرم‌شناسان، روانشناسان و جامعه شناسان نظر مي‌دهند که چه طور مي‌شود افراد را مجازات کرد.

وي با ذکر اين‌که قصاص زيباترين قانون است، افزود: در قانون قصاص، آزادي، عاطفه و حق حيات حفظ شده است.
وي ادامه داد: هر قانوني آزادي انسان را محدود مي‌کند، در حالي که در قانون قصاص، صاحبان خون مختارند.

زن از تمام اموال شوهر اعم از زمين و غير زمين ارث مي‌برد
صانعي در ادامه با بيان اين‌که در قانون ارث مي‌گويند، زن فقط از اموال منقول همسرش ارث مي‌برد، گفت: اکنون ديگر منقول‌ها ارزشي ندارند و سبب مي‌شود که نصف جمعيت ما از حقوقشان محروم شوند.

وي افزود: بنده نظرم اين است که زن از تمام اموال شوهر اعم از زمين و غير زمين ارث مي‌برد.
وي با اشاره به اين‌که ما مقلد ديگران نيستيم، افزود: اجتهاد يعني هر کس برداشت خودش را بگويد و بنده اين گونه برداشت کرده‌ام.

صانعي در پايان گفت: درخصوص تمام حرف‌هايي که بنده عرض مي‌کنم‌ امام (ره) رضايت داشتند، کما اين‌که در چندين مورد که با امام (ره) صحبت مي‌کردم، ايشان جواب مثبت دادند.



منبع: بازتاب
http://www.baztab.com/news/74404.php

_________________
"گـر چـه افتـاد ز زلـفـش گـرهـي در کـارم - - - - - - - - - - همچنان چشم گشاد از کرمش مي دارم
پاسبان حرم دل شده ام شب همه شب - - - - - - - - - - تـا در ايـن پـرده جـز انـديـشـه او نـگـذارم"
 
1
0
1
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
TITAN
پرچونه!!
پرچونه!!

آواتار

مجموع ارسالها: 981
اعتبار کسب شده: 2475
محل سکونت: بين هيچ کجا و خداحافظ
سن: 27
جنسيت: مرد
ارسال سه‌شنبه 20 فروردين 1387، ساعت 0:32
 3 ماه و 12 روز پيش
#9
 
سؤال: آيا صيغه محرميت را از طريق چت، براي هم بنويسيم، باعث محرميت مي شود (با رعايت تعيين مدت و مهريه)؟

جواب: بله، به شرط آنکه قصد انشاء زوجيت باشد، نه مجرد وعده و قرار گذاشتن.

مرجع

_________________
NO PAIN, NO GAIN
در شبان غم تنهايي خويش، عابد چشم سخن گوي توام
يادگار من است اين درخت که خستگي تبرت را مي گيرد عميق تر بزن سطحي نمي خواستمت....
 
4
4
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
وکيل بعد از اينآفلاين
سال صفري!
سال صفري!

آواتار

تاريخ عضويت: پنجشنبه 01 فروردين 1387
مجموع ارسالها: 77
اعتبار کسب شده: 57
محل سکونت: گفتن بگم شيراز
جنسيت: مرد
ارسال پنجشنبه 26 ارديبهشت 1387، ساعت 19:48
 2 ماه و 5 روز پيش
#10
 
Omid نوشته بود:
ايت الله Sedayedel:

رقصيدن زنان و مردان با هم در مراسم جشن و پايکوبي اصلاً اشکال ندارد

Omid:

Applause Applause Applause Razz Razz Razz
بازم که اميد شروع کرد به تنازي با جملات قصارش !! چرا مسئو لهاي سايت سر قفلي تالار جوک و مسخره گي و باقي ... را به نام ايشان نميزنند تا دست از سر مطالب ديگران بر دارند و مسخره نکنند؟ در مورد اين تاپيک بايد به اون ايت الله افرين کفت !! شما حتما اگه نظرات ديگران ( ديگر ايات معظم!!) را ببينيد حتما يا از خنده باد مي کنيد يا دچار ياس فلسفي ميشيد.

_________________
ما مثل هم زندگي نميکنيم . ما مثل هم فکر نميکنيم.
پس سعي نکنيم همديگر را درک کنيم. فقط احترام بزاريم.
 
1
1
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
نمایش پیغامهای ارسال شده قبلی:      
ارسال موضوع جدیدپاسخ به موضوع
موضوعات مرتبط
هيچ پيغام جديدي ارسال نشده است نظر مراجع تقليد در مورد (لپ لپ!)
1
پاسخها: 0 بیننده: 211 نویسنده: majidjon13
هيچ پيغام جديدي ارسال نشده است فتواهاي جالب توجه يک مرجع تقليد
1
پاسخها: 0 بیننده: 262 نویسنده: غريب آشنا
هيچ پيغام جديدي ارسال نشده است ديدار معين با برخي مراجع تقليد در قم
1
پاسخها: 0 بیننده: 180 نویسنده: سياسفيد
هيچ پيغام جديدي ارسال نشده است اختلاف نظر مراجع تقليد در عيد فطر
1
پاسخها: 3 بیننده: 254 نویسنده: غريب آشنا

مشاهده موضوع قبلی مشاهده موضوع بعدی
قبلی تالار بعدی

 پرش به:   

شما نمی‌توانید در این تالار موضوع جدیدی ارسال کنید
شما نمی‌توانید به موضوعات این تالار پاسخ دهید
شما نمی‌توانید پیغامهای ارسالی خود در این تالار را، ویرایش کنید
شما نمی‌توانید پیغام های ارسالی خود در این تالار را حذف کنید
شما نمی‌توانید در نظرسنجی‌های این تالار شرکت کنید
قوانين تالارهاي گفتمان گزارش خطا
سوال در مورد تالارهاي گفتمان پيشنهاد
تمام ساعات و تاریخها بر حسب 4.5+ ساعت گرینویچ می‌باشند
تبليغات: