صفحه نخست  •  فهرست تالارها  •  نگارخانه  •  لیست اعضا  •  گروه‌ها  •  جستجو  •  ورود
 
3
ارسال موضوع جدیدپاسخ به موضوع
نویسنده پیغام
sedayedelآفلاين
آخر آدم بيکار!
آخر آدم بيکار!

آواتار

تاريخ عضويت: جمعه 03 تير 1384
مجموع ارسالها: 3275
اعتبار کسب شده: 5266
محل سکونت: oonvar e donya
جنسيت: نامشخص
ارسال چهارشنبه 10 خرداد 1385، ساعت 21:59
 2 سال و 1 ماه پيش
#31
 
به پيوست پست قبليم که امروز فرستاده بودم:
ظاهراً اين خانم توی تظاهرات عليه بد حجابی خيلی فعال بودند
ولی حجاب باطنی خودشون 2 زار نمی ارزه Razz

طفلکی فاطمه ز هرا اگر بدونه چه حديث هايی رو از زبونش ساخته اند
با خود مهدی ظهور ميکنه که حقش رو از اين جماعت بگيره


Image

_________________
Never explain yourself to anyone because the person who likes you doesn''''t need it, and the person who dislike you won''''t believe it Angel .
 
1
1
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
احسانآفلاين
آخر آدم بيکار!
آخر آدم بيکار!

آواتار

تاريخ عضويت: دوشنبه 19 خرداد 1382
مجموع ارسالها: 4972
اعتبار کسب شده: 9961
محل سکونت: شيراز
سن: 26
جنسيت: مرد
ارسال چهارشنبه 10 خرداد 1385، ساعت 22:07
 2 سال و 1 ماه پيش
#32
 
فتوشاپ هست، وجدان نيست، ...

Image

http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?NewsID=313937

_________________
» تنهايي خيلي خوب است... ... ... اما دونفره‌اش!
» برنج را با وام بانکي ميخريم، نان را قسطي و ديگر هيچ!


اين پيغام تا به حال يک بار و توسط احسان در تاريخ چهارشنبه 10 خرداد 1385، ساعت 22:14 ويرايش شده است.
 
1
1
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
ماشالوآفلاين
بزنم به تخته!
بزنم به تخته!

آواتار

تاريخ عضويت: چهارشنبه 12 مرداد 1384
مجموع ارسالها: 148
اعتبار کسب شده: 140
محل سکونت: شهر!
جنسيت: نامشخص
ارسال چهارشنبه 10 خرداد 1385، ساعت 22:14
 2 سال و 1 ماه پيش
#33
 
sedayedel نوشته بود:
نقل قول:

ماشالو خدا بگم چيکارت کنه که اين لقمه رو توی دامن تالار گذاشتی
بعضيهام ديگه ول نميکنن


خب به من چه اونا جنبه ندارن
وبلاگو که معرفي کردم قشنگ نبود؟ نخنديد ازش؟ مَي من ديگه چيکار کردم که ايطور نفرينم ميکني؟ مَي من ساختمش؟ چون مث بقيه بلد نيسم طهروني بينويسم فک ميکنيد بي صابم که هرچي دلتون خواست بهم بگيد؟ Crying or Very sad
اصن ديگه ميرم گم ميشم به مولا از زن کمترم اگه برگردم اينجو Shame on you

_________________
دلم تنهاترين دلهاست اينجا
که از دست رفاقت تير خورده
 
1
1
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
احسانآفلاين
آخر آدم بيکار!
آخر آدم بيکار!

آواتار

تاريخ عضويت: دوشنبه 19 خرداد 1382
مجموع ارسالها: 4972
اعتبار کسب شده: 9961
محل سکونت: شيراز
سن: 26
جنسيت: مرد
ارسال چهارشنبه 10 خرداد 1385، ساعت 22:21
 2 سال و 1 ماه پيش
#34
 
ماشالو نوشته بود:
...
اصن ديگه ميرم گم ميشم به مولا از زن کمترم اگه برگردم اينجو Shame on you


تو هم که همش تو مد قهري! ناسلامتي مرد که قهر نميکنه! Rolling Eyes

_________________
» تنهايي خيلي خوب است... ... ... اما دونفره‌اش!
» برنج را با وام بانکي ميخريم، نان را قسطي و ديگر هيچ!
 
1
1
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
sedayedelآفلاين
آخر آدم بيکار!
آخر آدم بيکار!

آواتار

تاريخ عضويت: جمعه 03 تير 1384
مجموع ارسالها: 3275
اعتبار کسب شده: 5266
محل سکونت: oonvar e donya
جنسيت: نامشخص
ارسال چهارشنبه 10 خرداد 1385، ساعت 22:31
 2 سال و 1 ماه پيش
#35
 
ماشالو نوشته بود:

خب به من چه اونا جنبه ندارن
وبلاگو که معرفي کردم قشنگ نبود؟ نخنديد ازش؟ مَي من ديگه چيکار کردم که ايطور نفرينم ميکني؟ مَي من ساختمش؟ چون مث بقيه بلد نيسم طهروني بينويسم فک ميکنيد بي صابم که هرچي دلتون خواست بهم بگيد؟ Crying or Very sad
اصن ديگه ميرم گم ميشم به مولا از زن کمترم اگه برگردم اينجو Shame on you


قهر نکن همينکه برای شما هم خنده دار بود از خودمونی Wink

_________________
Never explain yourself to anyone because the person who likes you doesn''''t need it, and the person who dislike you won''''t believe it Angel .
 
1
1
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
ماشالوآفلاين
بزنم به تخته!
بزنم به تخته!

آواتار

تاريخ عضويت: چهارشنبه 12 مرداد 1384
مجموع ارسالها: 148
اعتبار کسب شده: 140
محل سکونت: شهر!
جنسيت: نامشخص
ارسال چهارشنبه 10 خرداد 1385، ساعت 22:34
 2 سال و 1 ماه پيش
#36
 
باشه ديگه قهر نميکنم Smile خيلي ممنون از هر دوتاتون

_________________
دلم تنهاترين دلهاست اينجا
که از دست رفاقت تير خورده
 
1
1
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
احسانآفلاين
آخر آدم بيکار!
آخر آدم بيکار!

آواتار

تاريخ عضويت: دوشنبه 19 خرداد 1382
مجموع ارسالها: 4972
اعتبار کسب شده: 9961
محل سکونت: شيراز
سن: 26
جنسيت: مرد
ارسال چهارشنبه 10 خرداد 1385، ساعت 22:57
 2 سال و 1 ماه پيش
#37
 
با توجه به اعتراضاتي که نسبت به اين موضوع صورت گرفته، از دوستان خواهشمندم که این بحث رو ادامه ندن.
متشکر

_________________
» تنهايي خيلي خوب است... ... ... اما دونفره‌اش!
» برنج را با وام بانکي ميخريم، نان را قسطي و ديگر هيچ!
 
1
1
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
Omidآفلاين
آخر آدم بيکار!
آخر آدم بيکار!

آواتار

تاريخ عضويت: جمعه 11 آذر 1384
مجموع ارسالها: 3039
اعتبار کسب شده: 1310
محل سکونت: Florida
سن: 35
جنسيت: مرد
ارسال چهارشنبه 10 خرداد 1385، ساعت 23:20
 2 سال و 1 ماه پيش
#38
 
نقل قول:
و شما اميد جان اينجا ميخواستي بحث رو قاطي پاطي کني که من نذاشتم


بحث قاطي پاطي ميکنيم! خيلی کارها رو گفته بکنيم که نميکنيم! خيلی کارها رو گفته نکنيم که ميکنيم !! هی هی ميکنيم تا يک وام بگيريم! گناه بی لذت نميکنيم !!! . وضعيت شرعی کلاه برعکس وضع مملکت اقتصادی نيست! باشه !

آقايون حاضريد با خانمی ازدواج کنيد که طور خاصی لقمه ... Razz Razz Razz

_________________
هر روز رو نميشمريم، ما هفته ها رو ميشمريم که هفته گذشته رو وحيد شمرد... مثل اينکه تو خيلي منتظري...


اين مطلب آخرين بار توسط Omid در پنجشنبه 11 خرداد 1385، ساعت 0:47 ، و در مجموع 2 بار ويرايش شده است.
 
1
1
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
ماشالوآفلاين
بزنم به تخته!
بزنم به تخته!

آواتار

تاريخ عضويت: چهارشنبه 12 مرداد 1384
مجموع ارسالها: 148
اعتبار کسب شده: 140
محل سکونت: شهر!
جنسيت: نامشخص
ارسال چهارشنبه 10 خرداد 1385، ساعت 23:25
 2 سال و 1 ماه پيش
#39
 
Omid نوشته بود:
بحث قاطي پاطي ميکنيم! خيلی کارها رو گفته بکنيم که نميکنيم! خيلی کارها رو گفته نکنيم که ميکنيم !! هی هی ميکنيم تا يک وام بگيريم! گناه بی لذت نميکنيم !!! . وضعيت کلاه شرعی برعکس وضع اقتصادی مملکت قرار نيست طور خاصی باشه !

آقايون حاضريد با خانمی ازدواج کنيد که طور خاصي لقمه... Razz Razz Razz


خانم؟
مَي نميدوني من ببرکش بودم؟ Brick wall

_________________
دلم تنهاترين دلهاست اينجا
که از دست رفاقت تير خورده
 
1
1
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
harvardآفلاين
آخر آدم بيکار!
آخر آدم بيکار!

آواتار

تاريخ عضويت: شنبه 26 مهر 1382
مجموع ارسالها: 1595
اعتبار کسب شده: 1167
محل سکونت: سکون معنا ندارد !!! بايد امشب بروم !!!
جنسيت: مرد
ارسال پنجشنبه 11 خرداد 1385، ساعت 0:01
 2 سال و 1 ماه پيش
#40
 
توي تالارهاي خارجي توي اون agreement اول سايت بحث هاي ديني و سياسي را ممنوع کرده اند ميدونيد چرا ؟ چون اين جور بحث ها معمولا هيچ وقت به نتيجه نميرسه وقتي غريب آشنا بحث را باز کرد خيلي تلاش کردم جلوي خودم را بگيرم آخه توي تالاري که يکي اش اصلا اسلام را قبول نداره يکي اش تيپ روشن فکري ميزنه يکي اش دم از حقوق زنان ميزنه و ... اصلا جاي اينجور بحثي نيست اما خوب نتونستم جلوي خودم را بگيرم به همين خاطر اون کتاب را معرفي کردم که اي کاش "صداي دل" حداقل يه نگاه بهش انداخته بود تا بفهمه اشتباه ميکنه Brick wall اما اميد با اون پستش و مقايسه قوانين اسلام با جامعه ... غرب باعث شد تحريک بشم که تا آخرش برم .
به هر حال ما از اون چيزي که آقايان اسمش را اسلام گذاشتند و از کل اسلام تنها نماز و روزه اش را فهميده اند دفاع نميکنيم به نظر ما اسلام يه دينه و دين يعني روش ديدن دنيا و زندگي و خوب متدي که خدا براي زندگي داده بهترين متده نميشه يه تکه اش را حذف کرد و يه تکه اش را گذاشت تا به مذاق بعضي ها خوش بياد Confused
به شخصه موافق تمام کردن بحث هستم اما باز هم تمامي دوستان را به شناخت بهتر و بعد نقد ترغيب ميکنم Smile

_________________
عملکرد هر انسان ريشه در بينشها و گرايشهايي دارد که خود، برگرفته از داده هاي خامي است که در زندگي روزانه به دست مي آيد . از همين روست که ابرقدرتها مي کوشند که با کاناليزه کردن اخبار و اطلاعات جهاني ، گرايشها و در نتيجه ، مواضع علمي جوامع بشري را به کنترل خود درآورند .

اسرائيل بايد از صحنه روزگار محو شود .
 
1
1
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
Omidآفلاين
آخر آدم بيکار!
آخر آدم بيکار!

آواتار

تاريخ عضويت: جمعه 11 آذر 1384
مجموع ارسالها: 3039
اعتبار کسب شده: 1310
محل سکونت: Florida
سن: 35
جنسيت: مرد
ارسال پنجشنبه 11 خرداد 1385، ساعت 0:51
 2 سال و 1 ماه پيش
#41
 
OK, enough is enough! Lets finish the 'sweet topic' of temporary marriage and start a new topic. I suggest we start talking about temporary parenthood! Does any body like to become my doughter for two and a half days? Wink

_________________
هر روز رو نميشمريم، ما هفته ها رو ميشمريم که هفته گذشته رو وحيد شمرد... مثل اينکه تو خيلي منتظري...
 
1
1
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
غريب آشناآفلاين
آخر آدم بيکار!
آخر آدم بيکار!

تاريخ عضويت: دوشنبه 19 خرداد 1382
مجموع ارسالها: 5521
اعتبار کسب شده: 3453
محل سکونت: شيراز
سن: 25
جنسيت: مرد
ارسال پنجشنبه 11 خرداد 1385، ساعت 1:01
 2 سال و 1 ماه پيش
#42
 
الان ديگه وقتشه برم سراغ جواب دادن به سؤالات و مطالبي که مطرح شد:
نقل قول:
خوب بحث در اين مورد چه فايده اي ميتونه داشته باشه ؟
چي ميتونيد از اين برداشت کنيد ؟
فقط توصيه ميکنم کتاب " نظام حقوق زن در اسلام " را بخونيد تا بدونيد اصلا فلسفه ازدواج موقت چيه ؟ چرا اسلام چنين چيزي را مطرح کرده و اصلا شرايطش چيه ؟
اما عقيده من: خوب طبق همون کتاب شايد ازدواج موقت خيلي هم چيز خوبي باشه و يکي از مشکلات جامعه ما نبودن اين فرهنگ باشه.
پيشنهاد ميکنم قبل از هرگونه جواب حتما اون کتاب را بخوني سپس جواب دهيد .

کتابي که هاروارد معرفي کرده کتاب بسيار مناسبي در اين زمينه هست و احتمالاً تمام يا اکثر مسائل و شبهات در مورد ازدواج موقت با خوندن اين کتاب برطرف مي شه. اما به نظر من وقت يه همچين بحثي در تالار وجود داره، ارجاع دادن خوانندگان به خوندن کتاب نمي تونه چندان مفيد باشه. چون اولاً احتمال اين که کسي براي پيدا کردن جواب سؤالش الان بره سراغ کتاب خيلي کمه؛ در ضمن از اين جور جواب دادن ممکنه اين برداشت بشه که جوابي وجود نداره و شبهه باقي بمونه. پس همه چيز رو بايد همين جا حل و فصل کرد.
نقل قول:
Now, please some one tell me how many countries in the world have a law for "temporary marriage" ???!!

فقط يه کشور؛ فقط ايران. علت هم مشخصه. ازدواج موقت حکم اسلامه و از بين مذاهب اسلامي هم فقط از نظر شيعيان مجازه. کشورهاي شيعه نشين هم در دنيا تا اونجايي که من مي دونم به طور عمده چند کشور بيشتر نيست: ايران، عراق و بحرين. اين سه کشور اکثريت مطلق شيعه دارن. لبنان هم حدود 40 درصد مردمش شيعه هستن. در اين کشورها هم بجز ايران، حکومت دست شيعيان نيست که قوانين تشيع اجرا بشه. در هر صورت اين نمي تونه دليلي باشه که ايران هم قوانين تشيع رو به اجرا نذاره.
نقل قول:
Clearly, the whole thing is simply a way to re-name and islamize (is it the right word?) the need (and right) of humans to have relationships outside/before marriage. If people want to be together without formally getting married, then they become girlfriend/boyfriend and it doesn't need to have legal formula. Why does our country ned to do everything in the most strange and twisted way?

اولاً قانون ازدواج موقت بيشتر از 1400 ساله که وجود داره و چيزي نيست که شيعيان يا يارن تازه بخواد اون رو از خودش در بياره يا اجرا کنه. در ضمن چه اشکالي داره همون رابطه اي که تحت عنوان دوست دختر و دوست پسر در خيلي جاها وجود داره شرعي و چارچوب دار و قانونمند بشه؟ چه جوره که وجود دوست پسر و دوست دختر در اکثر جاها کاملاً عاديه؛ اما دوست دختر و دوست پسر شرعي و چارچوب دار و قانوني، غير عادي و زشت به نظر مي رسه؟!
نقل قول:
چندتا سوال توي ذهنم هست که هيچ وقت از کسي نپرسيدم:
1- آيا ازدواج موقت ميتواند همراه با فعاليت فيزيکي(سکس) همراه باشد يا خير؟
2- در صورت مثبت بودن سوال اول آيا من و شما به اين اعتقاد داريم که رابطه(آن هم از نوع نزديکش) با خود احساس به همراه مي آورد يا نه؟
3- در صورت مثبت بودن سوال دوم آيا احساسات بوجود آمده را ميتوان با مبلغي سنجيد؟
4- آيا پس از به اتمام رسيدن مدت معين ميتوان از احساسات هم بطور معين چشم پوشيد؟

1. جواب سؤال اول مشخصه: بله.
2. چنين رابطه اي مي تونه با خودش احساس به همراه داشته باشه. البته خيلي به اين بستگي داره اين رابطه به چه شکل و با چه انگيزه اي و به چه مدتي باشه.
3. مسلمه که احساسات رو نمي شه با مبلغي سنجيد. فکر مي کنم مسأله ذهني شما در مورد مهريه ازدواج موقت هست که مرد به زن بايد پرداخت کنه. در اين مورد چند تا مطلب وجود داره:
- مهريه الزاماً نبايد مادي باشه. مثلاً مي تونه 100 تا صلوات يا 10 رکعت نماز باشه.
- در جهان مادي خيلي وقتها ناچار مسائل غير مادي در ماده تجسم پيدا مي کنن. مثلاً من براي نشون دادن علاقه ام به دوستانم به مناسبت تولدشون براشون کادو مي خرم. آيا اين کادوي مادي که يه مقدار براش پول خرج کردم، به اين معني هست که من براي دوستم به همين مقدار ارزش قائل هستم؟! اين کادوي مادي بيشتر يه وسيله هست تا اين که فقط جنبه مادي داشته باشه.
- تا حالا به معني "مهريه" فکر کردين؟ در عربي به مهريه "صداق" هم گفته مي شه. هم کلمه "مهريه" و هم کلمه "صداق" در خطبه عقد دائم و موقت به کار رفته. "مهريه" يعني چيزي که براي نشون دادن مهر و محبت هست. "صداق" هم به معني نشانه صداقت و درستيه. از معاني "مهريه" و "صداق" دقيقاً اين برداشت مي شه که هدف مهريه به غير از مسائل مادي نشون دادن مهر و محبت شوهر به همسرش هست. مسلمه که اين مهر و محبت در دنياي مادي مثلاً در يه تعداد سکه طلا ممکنه نشون داده بشه. هر چند که براي اين محبت ارزش مادي نمي شه در نظر گرفت.
نقل قول:
پاسخي که تا اين لحظه بدان رسيدم اين است که ازدواج موقت در شرايط خاصي امکان تحقق دارد.از جمله اين که نيرويي نبوي در وجود انسان باشد و بداند چگونه و چه طور بايد از آن استفاده کند.

همون جور که قبلاً هم نوشتم، ازدواج موقت در شرايط خاص توصيه شده؛ اما براي ازدواج موقت نيازي به نيروي نبوي نيست. در زمان خود پيامبر (ص) هم که ازدواج موقت وجود داشته، افراد عادي اين کار رو مي کردن.

يه سري مسائل ديگه هم وجود داره که ايشالله مي ذارم براي بعد.

_________________
"گـر چـه افتـاد ز زلـفـش گـرهـي در کـارم - - - - - - - - - - همچنان چشم گشاد از کرمش مي دارم
پاسبان حرم دل شده ام شب همه شب - - - - - - - - - - تـا در ايـن پـرده جـز انـديـشـه او نـگـذارم"


اين مطلب آخرين بار توسط غريب آشنا در پنجشنبه 11 خرداد 1385، ساعت 21:07 ، و در مجموع 3 بار ويرايش شده است.
 
1
1
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
غريب آشناآفلاين
آخر آدم بيکار!
آخر آدم بيکار!

تاريخ عضويت: دوشنبه 19 خرداد 1382
مجموع ارسالها: 5521
اعتبار کسب شده: 3453
محل سکونت: شيراز
سن: 25
جنسيت: مرد
ارسال پنجشنبه 11 خرداد 1385، ساعت 1:44
 2 سال و 1 ماه پيش
#43
 
بنده در اول بحث اعلام کردم هر کس نظر مخالف يا موافقش رو به صورت منطقي و مستدل بيان کنه. ظاهراً خيلي از دوستان علاقه اي به اظهار نظر منطقي ندارن. يه نگاهي به اسم اين تالار بندازين: "تريبون آزاد دانشجويي". هر کس حرفي براي گفتن داره، چه موافق و چه مخالف، کاملاً آزاده.
قرار نيست همه کاربران و خوانندگان تالار با نظرات ما موافق باشن. مسلمه که همچين موضوعي موافق و مخالف زياد داره. اگه مي خواين موضوعي باشه که توش بحث و جدل نشه، يه موضوع به اسم "هواشناسي" راه بندازين و در مورد وضع آب و هوا صحبت کنين! احتمالاً بحث و جدل چنداني به وجود نمياد!
اساس تالارهاي گفتمان بر اينه که هر کس در چارچوب مشخص براي بيان عقايد و ديدگاه هاش آزاده. به نظر من قفل کردن همچين موضوعي به معني خفه کردن تالارهاي گفتمانه و با اصول اون کاملاً در تضاده. بنده اولاً تا جايي که به من مربوط مي شه اجازه بستن همچين موضوعي رو نمي دم. در ضمن اگه هم نظر بقيه دوستان به قفل کردن اين موضوع باشه، به نظرشون احترام مي ذارم؛ اما ديگه حاضر نيستم حتي يه کلمه تو اين تالارها مطلب بنويسم.
چه خوبه ياد بگيريم نظرات مخالف رو بشنويم؛ اون رو تحمل کنيم؛ اگه جواب منطقي براش داريم بازگو کنيم و اگه هم حرفي نداريم، نظر مخالفمون رو بپذيريم.

_________________
"گـر چـه افتـاد ز زلـفـش گـرهـي در کـارم - - - - - - - - - - همچنان چشم گشاد از کرمش مي دارم
پاسبان حرم دل شده ام شب همه شب - - - - - - - - - - تـا در ايـن پـرده جـز انـديـشـه او نـگـذارم"
 
1
1
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
sedayedelآفلاين
آخر آدم بيکار!
آخر آدم بيکار!

آواتار

تاريخ عضويت: جمعه 03 تير 1384
مجموع ارسالها: 3275
اعتبار کسب شده: 5266
محل سکونت: oonvar e donya
جنسيت: نامشخص
ارسال پنجشنبه 11 خرداد 1385، ساعت 2:07
 2 سال و 1 ماه پيش
#44
 
ميتونيد تا قيام قيامت به اين بحث بيهوده ادامه بديد
ولی يک کدوم از آقايون موافق جواب من و ندادند
کدوميک از شما ها ياخانواده هاتون حاضريد يک خانمی را که قبل از شما 15 دفعه
ازدواج موقت کرده به همسری بپذيريد
يا اينکه خواهر خودتون رو در اين مقام ببينيد و ازدواجهای موقتش رو تأييد کنيد
يا اينکه موافقت شماهام تا موقعيه که موقعيت ازدواج رو نداريد
و موقع ازدواج دائمتون که شد
ماماناتون و ميفرستيد خواستگاری آفتاب مهتاب نديده ها
اون موقع همگی هنوز شيعه هستيد يا نه
من طاقت شنيدن نظر مخالف خودم رو دارم
ولی اين يکی رو متأسفم
بنابر اين من اين تاپيک رو به روی خودم قفل ميکنم
تا بيشتر از اين نظرم نسبت به دوستانم منفی نشه
Good lock with the valuable information about this junk

_________________
Never explain yourself to anyone because the person who likes you doesn''''t need it, and the person who dislike you won''''t believe it Angel .
 
1
1
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
ناشناس
بزنم به تخته!
بزنم به تخته!

مجموع ارسالها: 198
اعتبار کسب شده: 0
محل سکونت: 
جنسيت: نامشخص
ارسال پنجشنبه 11 خرداد 1385، ساعت 10:53
 2 سال و 1 ماه پيش
#45
 
از صداي دل که فکر ميکنم فقط به صداي دل گوش مي ده خواهش ميکنم کمي منطقيتر به اين مسئله نگاه کنه نه عاطفي... Wink

با اين که مَردم ولي قبول دارم حرف صداي دل حرف بيش از نيمي از زنان جامعه امروز است.که با بررسي تاريخچه قوي مرد سالاري در اين مرز و بوم ، آه او بي دليل نيست.

سوال هاي مرا غريب پاسخ داد ولي فقط در يک نکته با او در جواب همنظرم.(ازدواج موقت فقط در شرايط خاصي توصيه شده است)

از جمله اين شرايط :
در سرزميني به بعثت رسيدي که مردمش دختران خود را زنده به گور ميکنند.بالاي سر خانه هاي بسياري پرچم زده اند. زن و شمشير مهمترين تفريحات اين جامعه است.
حالا چگونه از اسلام صحبت ميکني که مباني اسلام به قلب تک تک عموم جامعه رسوخ کند؟عموم جامعه...

مانند شراب که بايد براي حرام شدنش مراتبي طي مي شد. که شد.ولي اين موضوع مراتب خود را طي نکرد (به دلايل بسياري که خود ما مقصريم و منظورم حرام کردن عٌمرانه نيست مشخص شدن سرنوشت آن است) و گمانم بر اين است که يکي از نافهمي هايي که حضرت مهدي(عج) آنرا حل خواهند کرد (براي عموم جامعه) همين موضوع است.

چرا؟
چون با اين شرايطي که الان در احکام شرعي ما آمده است هر دختري با هر مردي مي تواند به طور زمان معيني همراه و همسر باشد.
خوب اون آمريکايي لامذهب هم هرشب در کلوبهاي آمريکا(مثال بعيد) همين کار را ميکند. فقط هيچ کدامشان خطبه رو نميخونند.
اينجا بحث نيت و اذن خدا پيش مي آيد:
نيت از ازدواج موقت خانم بازي يا پسر بازي است؟
به خاطر اذن خدا بکارت مردانه و زنانه خود را واگذار مي کنيم؟ (براي مجردان)"منظورم فقط سکس نيست"
به خاطر اذن خدا تنها شريک زندگي خود را لايق خيانت و يا تعدد مي دانيم؟(براي متاهلان)


1-
2-
3-
4-
5-
6-آيا الگوي رفتاري و اخلاقي در ما شيعيان وجود ندارد؟ (نه فقط تعصبات مذهبي)
7- آيا قدم گذاشتن در اين ورطه به دلايل نيازهاي بيش از حد روان بايد از قوانين الهي استفاده کرد؟
8- جايي از قول معصومي خواندم که طلاق مکروه ترين حلال است.ايا براي زنده کردن سنت پيامبر بايد مکروه ترين حلال را به جان خريد؟
9- اسکناسي که در دست اقشار مختلف جامعه مي چرخد چروک و زشت مي شود.با شرايطي
که ازدواج موقت به راحتي بدست گرفتن اسکناس است آيا انسان چروک و زشت نميشود؟
10- ذات تشيع براي متعالي کردن انسان است يا مٌٌسکني براي دردهاي او؟


----------------------
السابقون و سابقون
 
1
1
0
پاسخ به صورت نقل قول بازگشت به بالای صفحه
نمایش پیغامهای ارسال شده قبلی:      
ارسال موضوع جدیدپاسخ به موضوع
موضوعات مرتبط
هيچ پيغام جديدي ارسال نشده است آگهي ازدواج
2
پاسخها: 50 بیننده: 2725 نویسنده: sareh_s999
هيچ پيغام جديدي ارسال نشده است [ نظر سنجي ] آيا حاضريد با يک فرد خارجي و غير مسلمان ازدواج کنيد؟
1
پاسخها: 30 بیننده: 2701 نویسنده: بچه برقي 78
هيچ پيغام جديدي ارسال نشده است دوست داريد باچه کسي ازدواج کنيد؟
3
پاسخها: 146 بیننده: 7102 نویسنده: مسافر کوير
هيچ پيغام جديدي ارسال نشده است رشد بي رويه ازدواج!!؟
1
پاسخها: 11 بیننده: 466 نویسنده: yekta

مشاهده موضوع قبلی مشاهده موضوع بعدی
قبلی تالار بعدی

 پرش به: